Poradniki
Poradnik : Realizacja dźwięku
-
Podstawy
- "Sekrety Studia" Przedstawiamy nową serię video prosto ze studiów nagraniowych w Polsce - odc. 1 Daniel Zimerman
- 50 sekretów stosowanych w produkcji - Cz. 1 MusicRadar
- 50 sekretów stosowanych w produkcji Cz. 2 MusicRadar
- PORADNIK: Czynniki wpływające na sposób rejestracji utworów (I) Krzysztof Maszota
- PORADNIK: Czynniki wpływające na sposób rejestracji utworów (II) Krzysztof Maszota
- PORADNIK: Budowanie obrazu fonograficznego Krzysztof Maszota
- Co nam mówi koherencja (Coherency) w inżynierii dźwięku? Piotr Sadłoń
- Jak zostać realizatorem dźwięku?
- Felieton ciekawy, o Keyboardach i disco polo Michał Szulecki
- FELIETON: Asertywnie zniekształcając rzeczywistość
- FELIETON: O reputacji realizatorów dźwięku estradowego w Polsce Maciej Żulczyk
- FELIETON: Spokojnie i bez hałasu
- Jak nastroić system audio? - złote zasady realizacji dźwięku INFOSOUND.PL
- PORADNIK: Jak poprawnie ustawić monitory studyjne? Piotr Dygasiewicz
- Mikser estradowy: jaki wybrać i na co zwracać uwagę? - cz. I Maciej Żulczyk
- Mikser estradowy: jaki wybrać i na co zwracać uwagę? - cz. II Maciej Żulczyk
- PORADNIK: Szersze i pełniej brzmiące miksy Tomasz Wróblewski
- Montaż audio dla początkujących Krzysztof Maszota
- Nagrywanie dźwięku - sprawdź jakie błędy popełniasz najczęściej Krzysztof Maszota
- PORADNIK: Faza i charakterystyka fazowa - Cz.I Piotr Sadłoń
- PORADNIK: Faza i charakterystyka fazowa - Cz.II Piotr Sadłoń
- PORADNIK: Faza i charakterystyka fazowa - Cz.III Piotr Sadłoń
- PORADNIK: Czym jest napięcie bias i do czego jest potrzebne? Audio-Technica Blog
- PORADNIK: Jak napisać rider techniczny? Ewa Maria Hordejuk
- PORADNIK: Jak poprawnie ustawić poziomy systemu dźwiękowego? Adam Bywalec
- PORADNIK: Jak poprawnie ustawić subbas na scenie? Maciej Błachnio
- PORADNIK: Jak wyczyścić płytę winylową? Wiesław Zawada
- PORADNIK: Jak pozbyć się echa przy korzystaniu z mikrofonu USB?
- PORADNIK: Jak zbudować studio w domu? - Cz.I Wujek Piotrek
- PORADNIK: Jak zbudować studio w domu? - Cz.II Wujek Piotrek
- PORADNIK: Jak zbudować studio w domu? - Cz.III Wujek Piotrek
- PORADNIK: Miksowanie popowych wokali podczas koncertów live
- PORADNIK: Wszystko o nagłośnieniu estradowym Piotr Sadłoń
- PORADNIK: Odsłuch przy wysokim SPL - fakty Thomas Lund
- PORADNIK: Optymalizacja programu DAW Piotr Kardas
- PORADNIK: Optymalizacja projektu w programie DAW Piotr Kardas
- PORADNIK: Podstawy programu DAW Piotr Kardas
- PORADNIK: Rejestracja dźwięku i problem fazy. Jak go uniknąć? Mikołaj Pawlak
- Poradnik: Ucho kontra pomiar, czyli o głośności i głośnym graniu Piotr Sadłoń
- PORADNIK: Wybieramy monitory do studia cz. I Tomasz Wróblewski
- PORADNIK: Wybieramy monitory do studia nagrań - Cz.II Tomasz Wróblewski
- Problemy polskich kapel, co może, a czego nie realizator Daniel Zimerman
- PRZEGLĄD: Jak powstaje płyta winylowa? Cz. I - Mastering Paweł "Bemol" Ładniak
- PORADNIK: Przestrzeń w nagraniu - pogłos i procesory czasowe Krzysztof Maszota
- Rejestracja analogowa - cz. I Maciej Żulczyk
- Jakie sekrety skrywa: BEJF RECORDS? Daniel Zimerman
- Shure radzi: Jak wyczyścić i zdezynfekować mikrofon?
- Sprawdź jak stworzyć poprawny odsłuch w studio Krzysztof Maszota
- PORADNIK: Techniki mikrofonowe w muzyce klasycznej Krzysztof Maszota
- Urządzamy małe studio / stanowisko do video montażu
- PORADNIK: 5 rzeczy potrzebnych w każdym studio Dawid Gorgolewski
- Poradnik: Wybieramy nagłośnienie dla zespołu muzycznego, DJ Piotr Sadłoń
- Podstawy realizacji dźwieku
- Podstawy realizacji dźwieku
- Podstawy realizacji dźwieku
- Podstawy realizacji dźwieku
- REALIZACJA DŹWIĘKU - Dobór właściwego mikrofonu i ustawienia - cz.5
- REALIZACJA DŹWIĘKU - Używanie korektorów miksera - cz.6
- REALIZACJA DŹWIĘKU - Używanie urządzeń efektowych - cz.7
- REALIZACJA DŹWIĘKU - Używanie procesorów sygnałowych - cz.8
- NAGŁAŚNIANIE - Typowy koncert - cz.9
- NAGŁAŚNIANIE - Większe koncerty - cz.10
- NAGŁAŚNIANIE - Nagrania koncertowe - cz.12
- INNE ZASTOSOWANIA - Obsługa monitorów i grupowanie - cz.12
- W STUDIU - Podstawy i ergonomia, magnetofony i media zapisu, mikser - cz.13
- W STUDIU - Proste nagrania wielośladowe i proste zgranie z wielośladu - cz.14
- W STUDIU - Użycie specjalnego miksera nagraniowego "In-line", nagrywanie instrumentów i głosów - cz.15
- Właściwości ludzkiego słuchu Dawid Gorgolewski
- 5 zasad nagrywania
- Jak stworzyć domowe studio nagrań?
Sprzęt
- "Sekrety Studia" Przedstawiamy nową serię video prosto ze studiów nagraniowych w Polsce - odc. 1 Daniel Zimerman
- FELIETON: Asertywnie zniekształcając rzeczywistość
- FELIETON: O reputacji realizatorów dźwięku estradowego w Polsce Maciej Żulczyk
- FELIETON: Zaawansowane technologie audio... prawdy i mity Paweł Piwowarski
- Jaki interfejs audio kupić? (porady eksperta) Tomasz Wróblewski
- PORADNIK: Kupujemy mikrofon do lustrzanki Łukasz Kaliszewski
- Jaki mikrofon wybrać: pojemnościowy czy dynamiczny? Dawid Gorgolewski
- Mikser estradowy: jaki wybrać i na co zwracać uwagę? - cz. I Maciej Żulczyk
- Mikser estradowy: jaki wybrać i na co zwracać uwagę? - cz. II Maciej Żulczyk
- PORADNIK: Monitory odsłuchowe w domowym studio muzycznym Piotr Kardas
- Panele binarne - sposób na adaptację akustyczną pomieszczenia Acousticity
- PORADNIK: Mikrofon na gęsiej szyi a system bezprzewodowy Audio-Technica Blog
- PORADNIK: Jak pozbyć się echa przy korzystaniu z mikrofonu USB?
- PORADNIK: Zrób sobie kabel RCA! Michał Sommerfeld
- PORADNIK: Komputer do produkcji muzycznej w domu Piotr Kardas
- PORADNIK: Kształt i mechanika ramienia gramofonowego Jacek Siwiński
- PORADNIK: Lampy cz. I - dlaczego ta lampa nie świeci? Jacek Siwiński
- PORADNIK: Mikrofon i preamp - Trudne partnerstwo Tomasz Wróblewski
- PORADNIK: Miksowanie popowych wokali podczas koncertów live
- PORADNIK: Wszystko o nagłośnieniu estradowym Piotr Sadłoń
- Po co przedwzmacniacz mikrofonowy do studia? Cz. I Tomasz Wróblewski
- PORADNIK: Przedwzmacniacze mikrofonowe - Cz.III Tomasz Wróblewski
- PORADNIK: Przedwzmacniacze mikrofonowe do 1.000 zł - Cz.II Tomasz Wróblewski
- PORADNIK: Systemy liniowe - projektowanie i strojenie
- PORADNIK: Wybieramy monitory do studia cz. I Tomasz Wróblewski
- PORADNIK: Wybieramy monitory do studia nagrań - Cz.II Tomasz Wróblewski
- Zbuduj sobie modulara - Behringer Ci pomoże! Marek Korbecki
- Problemy polskich kapel, co może, a czego nie realizator Daniel Zimerman
- Przedwzmacniacze Dawid Gorgolewski
- PRZEGLĄD: Mikrofon do smartfona. Jaki wybrać? Przemysław Wiśniewski
- PRZEGLĄD: Rodzaje połączeń występujących w świecie pro audio Patryk Korzonkowski
- Przewodnik po interfejsach audio
- Rejestracja analogowa - cz. I Maciej Żulczyk
- SEKRETY WRONY: czy można nagrać płytę w domu? Rafal Kossakowski
- Jakie sekrety skrywa: BEJF RECORDS? Daniel Zimerman
- Shure radzi: Jak wyczyścić i zdezynfekować mikrofon?
- Słuchawki czy monitory studyjne? Posłuchaj eksperta. Tomasz Wróblewski
- Urządzamy małe studio / stanowisko do video montażu
- Poradnik: Wybieramy nagłośnienie dla zespołu muzycznego, DJ Piotr Sadłoń
Nagłośnienie
- "Sekrety Studia" Przedstawiamy nową serię video prosto ze studiów nagraniowych w Polsce - odc. 1 Daniel Zimerman
- Adaptacja akustyczna studia nagrań
- Akustyka architektoniczna i budowlana - czyli co każdy powinien
- Co nam mówi koherencja (Coherency) w inżynierii dźwięku? Piotr Sadłoń
- FELIETON: O reputacji realizatorów dźwięku estradowego w Polsce Maciej Żulczyk
- FELIETON: Spokojnie i bez hałasu
- Fear of FIR, czyli filtry cyfrowe - Cz.1 Piotr Sadłoń
- Fear of FIR- filtry cyfrowe - Cz.2 Piotr Sadłoń
- Mikser estradowy: jaki wybrać i na co zwracać uwagę? - cz. I Maciej Żulczyk
- PORADNIK: Moc głośników - Co naprawdę oznacza? Piotr Werner
- PORADNIK: Jak pozbyć się echa przy korzystaniu z mikrofonu USB?
- PORADNIK: Miksowanie popowych wokali podczas koncertów live
- PORADNIK: Nagrywanie gitary akustycznej Michał Szulecki
- PORADNIK: Nagrywanie gitary basowej Michał Szulecki
- PORADNIK: Nagrywanie gitary elektrycznej Michał Szulecki
- PORADNIK: Wszystko o nagłośnieniu estradowym Piotr Sadłoń
- PORADNIK: Systemy liniowe - projektowanie i strojenie
- PORADNIK: Techniki mikrofonowe - Analiza nagrań (I) Krzysztof Maszota
- PORADNIK: Wybieramy monitory do studia cz. I Tomasz Wróblewski
- Jakie sekrety skrywa: BEJF RECORDS? Daniel Zimerman
- Urządzamy małe studio / stanowisko do video montażu
- Poradnik: Wybieramy nagłośnienie dla zespołu muzycznego, DJ Piotr Sadłoń
Oprogramowanie
- "Sekrety Studia" Przedstawiamy nową serię video prosto ze studiów nagraniowych w Polsce - odc. 1 Daniel Zimerman
- Co nam mówi koherencja (Coherency) w inżynierii dźwięku? Piotr Sadłoń
- Fear of FIR- filtry cyfrowe - Cz.2 Piotr Sadłoń
- PORADNIK: Szersze i pełniej brzmiące miksy Tomasz Wróblewski
- PORADNIK: Komputer do produkcji muzycznej w domu Piotr Kardas
- PORADNIK: Optymalizacja programu DAW Piotr Kardas
- PORADNIK: Optymalizacja projektu w programie DAW Piotr Kardas
- PORADNIK: Podstawy programu DAW Piotr Kardas
- PORADNIK: Wybieramy monitory do studia cz. I Tomasz Wróblewski
- Jakie sekrety skrywa: BEJF RECORDS? Daniel Zimerman
- PORADNIK: Triggerowanie perkusji w Studio One 3 Mikołaj Pawlak
- Urządzamy małe studio / stanowisko do video montażu
Poradnik instalatora
- Akustyka architektoniczna i budowlana - czyli co każdy powinien
- Co powinieneś wiedzieć o Dźwiękowych Systemach Ostrzegawczych? Fabian Ukleja
- FELIETON: Dlaczego kościoły kupują nagłośnienie trzy razy?
- FELIETON: Spokojnie i bez hałasu
- PORADNIK: Głośniki zewnętrzne - Ulubiona muzyka w Twoim ogrodzie Piotr Werner
- Kamera akustyczna - wyższy standard pomiarów dźwięku Acousticity
- Panele binarne - sposób na adaptację akustyczną pomieszczenia Acousticity
- Poradnik 100V - Część I: Technika 100V Fabian Ukleja
- Poradnik 100V - Część II: Dobór głośników Fabian Ukleja
- PORADNIK: Budowanie bezpiecznych akustycznie hal sportowych Bogdan Leszko
- PORADNIK: Hałas w salach gimnastycznych - jak mu zaradzić? Bogdan Leszko
- PORADNIK: Scena - Najważniejsza część teatru | Cz. 1 Piotr Bartosiuk
- PORADNIK: Scena - Najważniejsza część teatru | Cz. 2 Piotr Bartosiuk
- PORADNIK: Scena - Najważniejsza część teatru | Cz. 3 Piotr Bartosiuk
- System Sygnalizacji Pożaru - Sprawdź co powinieneś wiedzieć Monika Kołodziejczyk
- Zapłać za halę, hałas dostaniesz za darmo!
Felietony
- Co robi DJ od strony technicznej? Adam Cyzman
- Dobry vs zły system nagłośnienia? Tom Back Marek Korbecki
- Felieton ciekawy, o Keyboardach i disco polo Michał Szulecki
- FELIETON: Dlaczego kościoły kupują nagłośnienie trzy razy?
- FELIETON: Jak żyć z muzyki? Piotr Dygasiewicz
- FELIETON: O reputacji realizatorów dźwięku estradowego w Polsce Maciej Żulczyk
- Kariera muzyka: Czy musisz robić wszystko sam? Ewa Maria Hordejuk
- FELIETON: Mózg na koncercie, czyli o związkach muzyki z biologią Łukasz Kaliszewski
- Muzyczna walka z cyfrowymi wiatrakami Przemysław Rajewski
- FELIETON: Muzyka elektroniczna. Łatwizna? Piotr Dygasiewicz
- Muzyku, czas zrobić międzynarodową karierę! Ewa Maria Hordejuk
- Pięć pomysłów na muzyczne prezenty walentynkowe
- PORADNIK: Jak napisać rider techniczny? Ewa Maria Hordejuk
- PRZEGLĄD: Zawody wyuczone przez muzyków Łukasz Kaliszewski
- Przegrywamy walkę o muzyczną wolność Ewa Maria Hordejuk
- FELIETON: Rynek producenta i dystrybutora - Wprowadzenie Piotr Peto
- FELIETON: Czy cena stanowi wyznacznik klasy i jakości wyrobu? Piotr Peto
- FELIETON: Marketing a realia, czyli wyścig na parametry z sufitu Piotr Peto
- FELIETON: Nie każdy sprzęt opłaca się naprawiać... Piotr Peto
- PRZEGLĄD: Historia beat-maszyny w pigułce Łukasz Kaliszewski
- Urządzamy małe studio / stanowisko do video montażu
- W jaki sposób wytrwać w postanowieniu nauki gry na instrumencie?
- Zapłać za halę, hałas dostaniesz za darmo!