Test: Mackie Thump GO - mobilny, wielofunkcyjny zestaw głośnikowy z własnym zasilaniem

Autor: Piotr Sadłoń • 10 września 2024
Mackie Thump GO1.599 zł
10 września 2024 10:00
Piotr Sadłoń INFOMUSIC.PL Dostarczył Music Info ul. Zamknięta 10 30-554 Kraków

[img:9:R]Trudno sobie dziś wyobrazić świat bez elektryczności. Są jednak miejsca na świecie, nawet w naszej „cywilizowanej” jego części, gdzie dostęp do źródła prądu jest utrudniony. I nie mam tutaj na myśli tylko „dzikich ostępów”, bowiem problemy z podłączeniem się do gniazdka elektrycznego nawet w środku wielkiego miasta to nic niespotykanego. Z takim bowiem problemem muszą sobie często radzić muzycy grający „na ulicy”, czy osoby prowadzące jakieś małe wydarzenia – wymagające choćby niewielkiego nagłośnienia – gdzieś na ulicach, placach czy w parkach miejskich. I właśnie takim osobom (i wielu innym) przychodzi z pomocą firma Mackie, oferując przenośny, zasilany akumulatorowo, niewielki zestaw głośnikowy z całą masą przydatnych funkcji – Thump GO.

 

Rzut oka

Mackie Thump GO to bardzo zgrabne, o nowoczesnych kształtach urządzenie głośnikowe, oparte na 8-calowym głośniku niskotonowym i 1-calowym driverze ciśnieniowym. Oczywiście jest to zestaw z wbudowanym wzmacniaczem i DSP, a także własnym zasilaniem w postaci wymiennego akumulatora litowo-jonowego, zapewniającego możliwość pracy aż do 12 godzin. Ale to nie wszystko – oprócz tego, że mamy do dyspozycji aktywny zestaw nagłośnieniowy, nie wymagający podłączania do prądu (przynajmniej do czasu rozładowania się akumulatora), Thump GO oferuje również możliwość podłączenia i zmiksowania 2 sygnałów wejściowych, przesyłania strumieniowego audio przez Bluetootha, wybór presetów brzmieniowych i eliminator sprzężeń. Sporo jak na takiego „malucha”, do tego oferowanego w bardzo atrakcyjnej cenie. Ale po kolei.

 

[img:7]
  

Panel

Cała obsługa urządzenia odbywa się z panelu przyłączeniowo-regulacyjnego znajdującego się na bocznej, ściętej ściance obudowy. Z tyłu zaś znajduje się tylko gniazdo i wyłącznik zasilania. Napisałem „cała obsługa”? No, nie do końca, bo wszystkimi ustawieniami i regulatorami (a nawet jeszcze więcej) można sterować zdalnie z aplikacji na telefon/tablet Mackie ThumpConnect 2, poprzez Bluetootha – ale o tym więcej za chwile, na razie skupmy się na panelu.

 

[img:8]

 

Mamy tutaj trzy gniazda – dwa wejściowe combo (jack/XLR) i jedno wyjściowe XLR, które może przekazywać sygnał sumy np. do kolejnego Thump-a lub jakiekolwiek innego urządzenia. Dwa kanały wejściowe posiadają niezależne regulatory wzmocnienia sygnału, a na wyjściu mamy kolejny potencjometr do regulacji głośności, zarówno sygnału wychodzącego wyjściem XLR, jak i trafiającego na wzmacniacz i głośniki urządzenia. Kanał pierwszy ma dodatkowo przełącznik mic/line, pozwalający na wybór czułości wejścia, w zależności od podłączonego wtykiem XLR źródła sygnału (wejście jack jest domyślnie liniowe), zaś kanał drugi dysponuje dodatkowo gniazdem jack TRS 1/8” (mały jack – do podłączenia telefonu, komputera, tabletu lub playera MP3), jednocześnie będąc „wlotem” strumieniowego audio przesyłanego poprzez Bluetooth. Co ciekawe wszystkie te trzy sygnały (ze złącza combo, mały jack i Bluetootha) przechodzą równocześnie przez kanał 2, nie wpływając na siebie nawzajem, można więc powiedzieć, że Thump GO jest w stanie przyjąć 4 różne sygnały, z 4 różnych źródeł, choć te dwa fizyczne docierające do kanału 2 mają wspólną regulację gaina.

 

[img:10]

 

W lewym górnym rogu panelu znajduje się przycisk i przypisane mu cztery zielone diody, odpowiadające wybranemu za pomocą owego przycisku presetowi brzmieniowemu. Graficzny opis – w formie charakterystyki amplitudowej – tych presetów znajdziemy u dołu panelu. Presety to noszą nazwy: music, speech, mon i sub – co chyba generalnie nie wymaga szerszego komentarza, zwłaszcza, gdy spojrzymy na odpowiadające im charakterystyki przenoszenia. W dalszej części artykułu, gdy będziemy przy pomiarach, sprawdzimy „rzetelność” owych narysowanych charakterystyk ze zmierzonymi w warunkach pola swobodnego.

Kolejne cztery przyciski u góry panelu (ze święcącym „oczkiem” w środku, oznaczającym załączenie odpowiadającej im funkcji) pozwalają na przełączenie głośnika w tryb „outdoor”, załączenie duckera, eliminatora sprzężeń i aktywowanie LEDa na panelu przednim. Ten ostatni nie wymaga chyba komentarza, nad pozostałymi zatrzymajmy się teraz na chwilkę.

 

[img:11]

 

Tryb „outdoor” przygotowany przez producenta pozwala dostosować zestaw do pracy w warunkach pola swobodnego, z czym mamy do czynienia grając na zewnątrz. Jak wyjaśnia producent: „Gdy głośniki znajdują się na zewnątrz, kombinacja niskich i wysokich częstotliwości nie kumuluje się tak, jak wewnątrz. Thump GO koryguje to, wzmacniając zakresy częstotliwości, które stają się niewystarczające, dzięki czemu głośnik brzmi tak samo na zewnątrz, jak w środku”. Jak to wygląda w praktyce – sprawdzimy za chwil kilka.

Działanie duckera chyba też nie powinno być czymś zaskakującym. Dla przypomnienia – ducker to taki „ficzer”, który pozwala automatycznie ściszać (o zadaną wartość) sygnał na jednym kanale, gdy na drugim (priorytetowym) pojawi się sygnał o określonym minimalnym poziomie. Mówiąc bardziej „po ludzku” – jeśli na kanale drugim gra nam jakaś muzyka, to – jeśli ducker jest aktywny – pojawienie się sygnału z mikrofonu wpiętego w pierwszy kanał automatycznie spowoduje przyciszenie tejże grającej muzyki, konkretnie o 15 dB. Oczywiście jeśli sygnał z mikrofonu „zaniknie”, muzyka znów zacznie grać głośniej. Przydatne, jeśli urządzenie obsługuje jedna osoba, będąca jednocześnie prezenterem/konferansjerem itp. – nie musi podchodzić do głośnika i ręcznie przyciszać muzykę w każdym przypadku, gdy chce coś powiedzieć do mikrofonu.

 

[img:12]

 

I wreszcie eliminator sprzężeń, również bardzo ułatwiający pracę jednoosobowej obsługi – automatycznie dopilnuje, aby w głośniku nie pojawił się nieprzyjemny „pisk”, nawet jeśli użytkownik pojawi z mikrofonem w miejscach newralgicznych – np. przejdzie z nim tuż przed paczką. Eliminator dysponuje sześcioma automatycznie dostrajającymi się na newralgiczne (sprzęgające) częstotliwości filtrami notch, każdy o regulowanej w trzech krokach (również automatycznie) głębokości wycięcia danego pasma. Co ważne, eliminator działa TYLKO dla sygnału w kanale 1, nie na sumie obu kanałów – o czym warto pamiętać mając w oba kanały wpięte mikrofony.

Kolejne dwa przyciski (z niebieskimi tym razem „oczkami”), przypisane do kanału 2 służą do parowania Thump GO z urządzeniami Bluetooth oraz do linkowania dwóch Thump-ów. I znów parowanie z urządzeniem Bluetooth odbywa się standardowo, jak w każdym innym przypadku, nie będziemy się więc tu nad tym rozwodzić – zwłaszcza, że jest szczegółowo, wręcz „łopatologicznie” opisane w instrukcji użytkowania. O coś zaś chodzi z tym linkowaniem urządzeń?

 

[img:16]

 

Linkowanie dwóch Thump GO sprawia, że pracują one jako para stereo lub jako dwa zestawy głośnikowe pracujące z tym samym sygnałem wejściowym, ale niezależną regulacją poziomów np. do obsługi dwóch różnych stref – przy czym wybór tej drugiej opcji jest możliwy tylko z poziomu aplikacji Thump Connect 2 (domyślnie zlinkowane zestawy pracują w trybie stereo). Co ważne, wcześniej zlinkowane Thump GO będą nadal łączyć się automatycznie przy każdym włączeniu zasilania, chyba że ta funkcja zostanie wyłączona za pomocą aplikacji Thump Connect 2. Ciekawostką jest również to, że jeśli mamy dwa Thump GO, które są sparowane z jednym, lub dwoma różnymi smartfonami/tabletami via Bluetooth, to takich urządzeń nie da się zlinkować ze sobą. Żeby się to udało, jeden z nich musi zostać rozparowany z urządzeniem Bluetooth.

Wróćmy do panelu. Mamy tu jeszcze u góry dwie diody LED – overload i battery. Thump GO ma wbudowany limiter, który pomaga zapobiegać przesterowaniu wyjść wzmacniacza. Dioda overload to właśnie wskaźnik zadziałania limitera – świeci na czerwono, gdy się uaktywni. Ignorowanie zbyt często zapalającego się „overloada”, albo co gorsza jego ciągłego świecenia może prowadzić do przegrzania, które z kolei spowoduje zadziałanie zabezpieczenia termicznego i przerwanie działania. Natomiast dioda „battery” jest wielokolorowa i informuje nas o stanie naładowanie akumulatora: zielona – akumulator naładowany w zakresie 20-100%, żółta – naładowanie poniżej 20% (ale więcej niż 5%), czerwona – pozostało mniej niż 5% baterii. Jeśli zaś dioda nie świeci, oznacza to, że urządzenie nie wykrywa podłączenia akumulatora.

No dobra, to panel mamy „załatwiony”, ale skoro jesteśmy przy regulatorach to powiedzmy jeszcze dwa zadania o aplikacji

 

[img:15]
 

Thump Connect 2

która jest przeznaczona do użytku w połączeniu z Thump GO. Dzięki niej wszystkie wspomniane wcześniej funkcje i regulacje – i wiele więcej – mogą być kontrolowane zdalnie przez połączenie Bluetooth. Jedyne, czego aplikacja Thump Connect 2 nie potrafi zrobić, to włączyć i wyłączyć Thump GO.

Co oprócz tego, co mamy na panelu, znajdziemy jeszcze w apce (dostępnej zarówno na urządzenia z systemem iOS, jak i Android)? Możemy np. skorygować brzmienie zestawu korzystając z bardzo prostego korektora dwupunktowego – dwa filtry półkowe o stałych częstotliwościach (hi – 6,5 kHz i low – 80 Hz) i regulacji od -6 do +6 dB. Można też mutować sygnały, zarówno na wejściach, jak i wyjściowy. Można też w apce kanałom wejściowym i sumie nadać swoje nazwy. W trybie Advanced możemy też obserwować w sposób nieco bardziej dokładny (niż korzystając z diody battery) stan naładowania akumulatora. O wiele łatwiej i szybciej też linkuje i rozlinkowuje się dwa urządzenia – no i można je wtedy konfigurować bądź jako para stereo, bądź jako dwa urządzenia strefowe z oddzielną regulacją. I – last but not least – dokonane ustawienia można zapisywać (a następnie przywoływać) w formie snapshotów, z własnymi nazwami. Jeśli jednak coś za bardzo namieszamy, u góry listy zawsze mamy do dyspozycji „default snapshot”, który skonfiguruje nam Thump GO tak, że jego ustawienia wrócą do tych domyślnych. Więcej o możliwościach i funkcjach apki można poczytać w bardzo dobrze napisanej instrukcji użytkowania.

 

[img:13]

 

Zanim przejdziemy do wrażeń słuchowych oraz pomiarów jeszcze parę detali technicznych – dla pełni obrazu czym jest i co oferuje ten „maluch”. No bo to faktycznie urządzenie bardzo kompaktowe i niekłopotliwe w transporcie czy przenoszeniu – tylko 46 cm wysokości, 23 cm szerokości i 28,5 cm głębokości oraz o wadze równej dokładnie 8 kg. Obudowa wykonana jest z czarnego polipropylenu, a głośniki chroni metalowy grill. Podział pasma między głośniki przypada przy 2,2 kHz (sprawdzimy!), a pasmo przenoszenia rozciąga się od 50 Hz do 20 kHz (-10 dB, dla -3 dB – 57 Hz-20 kHz – również sprawdzimy). Dyspersja horyzontalna to 90 stopni, a wertykalna 60, zaś maksymalny SPL (peak) równy jest 115 dB. Pracujący „na pokładzie” wzmacniacz klasy D oferuje w sumie 200 W mocy szczytowej, z czego 175 W przypada na woofer, a 25 na driver. Natomiast sprzedawany w komplecie akumulator o napięciu 14,8 V ma pojemność 5200 mAh, co pozwala na 12 godzin pracy urządzenia, zaś do jego ponownego pełnego naładowania potrzeba 3 godzin (jeśli Thump GO nie gra) lub 4, gdy urządzenie pracuje.

Zestaw ma boczne ścianki ścięte pod kątem 45 stopni, dzięki czemu można go używać jako klasyczny odsłuch sceniczny – jak pamiętamy ma do tego specjalnie przygotowany preset, który kompensuje wpływ podłogi na podbicie niskich częstotliwości. Thump GO dysponuje gniazdem na statyw/sztycę, nie ma natomiast możliwości jego podwieszania, gdyż nie został wyposażony w żadne potrzebne do tego „szpeje”. Do przenoszenia przygotowano jeden uchwyt z tyłu górnej ścianki – wygodny i zupełnie wystarczający, biorąc pod uwagę wagę i rozmiary urządzenia.

Ciekawy jest układ przetworników – na górze jest głośnik niskotonowy, u dołu dwa otwory bass-reflex a driver, w ukształtowanej bezpośrednio w ściance czołowej tubie, umieszczony jest pomiędzy wooferem a otworami.

 

[img:14]
 

Odsłuchy i pomiary

Przyznam szczerze, że po kilku wcześniejszych, niezbyt mile wspominanych „kontaktach” z produktami Mackie podchodziłem do Thump-a GO z pewną (rzekłbym nawet – dość dużą) rezerwą. Okazało się, że się rozczarowałem – miło rozczarowałem! Ten maluch brzmieniowo jest naprawdę w zasadzie bez zarzutu – jak na 8-calowy woofer ma całkiem sporo basu, nie jest wycięty w środku i ani nie brakuje mu, ani też nie epatuje górą pasma. Oczywiście w zależności od wybranego presetu brzmienie nieco się zmienia, ale w żadnym przypadku nie „boli” – wręcz przeciwnie, wszystkie są przyjemne dla ucha, ale też nic w nich nie brakuje. Czyżby producent faktycznie przyłożył się do dopracowania w tym stosunkowo niewielkim i tanim zestawie głośnikowym charakterystyki przenoszenia? Nie mogłem tego nie sprawdzić.

I tu kolejna pozytywna, choć po odsłuchach trochę spodziewana niespodzianka – charakterystyka przenoszenia w trybie MUSIC jest niemalże płaska od 100 Hz do ok. 16 kHz, z lekkim tylko podcięciem w zakresie 2-5 kHz (max. 3 dB) i równie lekkim podbiciem między 100-160 Hz. Poniżej 100 Hz charakterystyka nieco opada, o niecałe 3 dB, a następnie rozciąga się jeszcze do 62 Hz, aby następnie już sukcesywnie zanikać. Deklarowane więc przez producenta pasmo przenoszenia jest nieco naciągane, zwłaszcza, że powyżej 16 kHz charakterystyka też dość ostro opada. Zaryzykowałbym więc twierdzenie, że pasmo przenoszenia to 50 Hz-18 kHz przy -10 dB i 62 Hz-16 kHz przy -3 dB. Całkiem niezła jest też charakterystyka fazowa – zresztą spójrzcie sami.

 

[img:1]

 

Jeszcze bardziej wyrównana jest charakterystyka w trybie SPEECH, z bardzo delikatnym, bo nie przekraczającym 1 dB podcięciem pasma 3-5 kHz i zniwelowaniem delikatnej górki w okolicy 7 kHz (w stosunku do trybu MUSIC).

 

[img:2]

 

Równie niewielką korekcję charakterystyki znajdziemy w presecie MONITOR (podcięcie w okolicy 900 Hz), zaś preset SUB powoduje odcięcie filtrem górnoprzepustowym sygnału poniżej 110 Hz, jednocześnie – dzięki temu zabiegowi – zyskujemy na skuteczności, dlatego w tym trybie głośnik gra głośniej średnio o 3 dB w porównaniu do pozostałych trzech trybów. Poniżej zbiorczo charakterystyki wszystkich czterech presetów – czerwonym kolorem MUSIC, zielonym SPEECH, niebieskim MON i na fioletowo „wybijający” się tryb MON.

 

[img:3]

 

Spójrzmy jeszcze na przykładzie trybu MUSIC czym różnią się charakterystyki w przypadku pracy w trybie INDOOR a OUTDOOR. Jak widać na poniższej charakterystyce w trybie OUTDOOR nie tyle zastosowano – jak twierdzi producent w swoich materiałach – podbicie dołu i góry pasma, co podcięcie szerokim filtrem środka i niskiego środka (maksymalnie o 2 dB), co ostatecznie daje ten sam efekt (tryb OUTDOOR na niebiesko).

 

[img:4]

 

Deklarowany przez producenta kąt dyspersji w płaszczyźnie horyzontalnej ma wynosić 90 stopni i patrząc na trzy zmierzone charakterystyki – pod kątem 0 (fioletowa), 30 (niebieska) i 45 stopni (zielona) w zasadzie się to zgadza. Mała rozbieżność, tzn. różnica nieco większa niż 3 dB (ale nie więcej niż 2 dB) występuje tylko w zakresie najwyższych częstotliwości, powyżej 6 kHz

 

[img:5]

 

No i na koniec sprawdźmy jeszcze obiecaną wcześniej częstotliwość crossovera, która powinna wypaść przy 2,2 kHz. Zgadza się? Sprawdźcie sami na poniższym wykresie, przedstawiającym osobne charakterystyki woofera, drivera i wylotu bass-reflex (wg. mnie częstotliwość ta jest „ciut” niżej).

 

[img:6]

 

Podsumujmy

Mały Thump GO od Mackiego bardzo mile mnie zaskoczył – jak na swoje rozmiary gra dość szerokim, i co najważniejsze wyrównanym pasmem, o niezłym poziomie SPL. Wyposażenie w dwukanałowy mikser z możliwością przesyłania strumieniowego audio po Bluetooth (równolegle z innym sygnałem, doprowadzonym fizycznie do kanału 2) daje już pewne pole manewru osobom chcącym za jego pomocy obsłużyć niewielki event czy występ na żywo solisty z podkładami lub instrumentem. Do tego możliwość używania go prawie przez cały dzień bez dostępu do źródła prądu to kolejny, bardzo ważny pozytywny kamyczek do jego ogródka. No i wreszcie niewielkie wymiary i waga dopełniają całości, pozwalając na transportowanie Thump-a GO nawet na rowerze. Nie pozostaje mi nic innego jak szczerze polecić go wszystkim tym, którzy poszukują niewielkiego, zasilanego akumulatorowo systemu nagłośnieniowego do prezentacji, pokazów, prowadzenia animacji czy występów na żywo gdzieś „w terenie” (ale i w pomieszczeniach również).

 

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Audiostacja

adres:
ul Kolejowa 93/95 05-092 Łomianki

Sklepy muzyczne > Mackie rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz