WYWIAD: Maciej Marchewka

Rozmawiamy o zakupie przez Tibo Sound & Light konsolety Avid S3L. 19 stycznia 2016
19 stycznia 2016 10:00

Firma Tibo Sound & Light z Wrocławia zakupiła niedawno konsoletę S3L od dystrybutora konsolet AVID w Polsce, firmy Konsbud Audio.

Jest to już kolejny produkt firmy AVID przeznaczony do pracy "live" w firmie Tibo Sound & Light, która jest również użytkownikiem konsolety Profile oraz SC48. Udało nam się zadać kilka pytań panu Maciejowi Marchewce, właścicielowi Tibo Sound & Light:

 

Skąd pomysł na sprzęt firmy AVID?

Maciej Marchewka: Bardzo często na koncertach korzystam z materiału ze studia. Od kilkunastu lat jestem użytkownikiem systemu Digidesign ProTools (od wersji 4 :)). Jest to platforma, którą doskonale znam. Przejrzysty interface oraz siła i jakość wtyczek TDM, a dzisiaj AAX, przez lata towarzyszy mi podczas produkcji muzycznych oraz podczas wielu post-produkcji telewizyjnych i filmowych. Bezsprzecznie AVID ProTools to światowy standard, z którym mocno się zaprzyjaźniłem i nie zamierzam się z nim rozstawać. AVID S3L natomiast pozwala mi pracować w studiu bardziej ergonomicznie, a co za tym idzie szybciej i wygodniej.

 

[img:1]

 

Jakie są dla Pana najważniejsze plusy konsolet firmy AVID?

MM: Podczas pracy live spotkałem się z wieloma rozwiązaniami cyfrowymi. Inwestycja w konsolety AVID Profile oraz SC 48 okazały się dobrą inwestycją. Platforma VENUE oferuje bardzo dobrą ergonomię. Wszystkie enkodery i przyciski są na swoim miejscu, przez co na tych konsoletach pracuje mi się równie łatwo jak na konsoletach analogowych. Dobre brzmienie, dobrodziejstwo pluginów, zaawansowany system zarządzania scenami i trwała konstrukcja są nie do przecenienia podczas profesjonalnych produkcji.

Nie bez znaczenia w podjęciu decyzji o zakupie konsolet z serii VENUE pozostawał fakt, iż w końcu mogliśmy obsługiwać zachodnich artystów, których realizatorzy mogli przyjechać do nas ze swoim pendrivem.

 

Dlaczego zdecydowali się Państwo akurat na konsoletę AVID S3L?

MM: Zakup AVID S3L podyktowany był chęcią nie rezygnowania ze sprawdzonej i dobrze znanej platformy VENUE podczas mniejszych i małych koncertów tam, gdzie nie jest możliwe zainstalowanie większej konsolety. Nie chcieliśmy by mały rozmiar wymuszał podjęcie decyzji o kompromisie między niewielką budżetową konsoletą, a jakością. Teraz pracuję na kompaktowej konsolecie z mocnym sercem HDX. Jakość wtyczek AAX oraz dynamika i brzmienie preampów powodują uśmiech na mojej twarzy. Teraz też w końcu mogę spakować swoją konsoletę do bagażnika i pojechać na gościnne występy wiedząc, że mam ze sobą solidnie brzmiące narzędzie.

Wielokrotnie podczas moich produkcji podpieram się ścieżkami audio lub materiałem  wielośladowym ze studia. AVID S3L z nowym softem VENUE 4.5 w tandemie z Pro Toolsem to wymarzony dla mnie duet.

 

[img:2]

 

Czy stół grał już na jakichś imprezach, jeśli tak - na jakich i jakie są wrażenia z użytkowania?

MM: Już po trzech dniach po zakupie S3L zagraliśmy na niej Noworoczny koncert Tercetu Egzotycznego. Paweł Bardzik - realizator Tercetu bardzo szybko "złapał się" w nowej desce i po paru podpowiedziach na początku pracy już do końca koncertu bawił się nią sam. Trzy dni później S3L zagrała z powodzeniem na Torwarze koncert "Cygańskiej Gali Sylwestrowej".

Na początku stycznia kilkukrotnie S3L wyjeżdżała już z magazynu. Wygląda na to, że mały AVID będzie nam często towarzyszyć podczas naszych produkcji, a co za tym idzie nasza starsza cyfra pewnie będzie szukać nowego właściciela.

 

Pozostałe wywiady
"Gigantyczne" zmagania z nagłośnieniem Junior Eurowizja 2022 Jak nagłośnić tak duży festiwal jak Eurowizja Junior i to jeszcze 5000 km od Polski? Zapraszamy do wywiadu z Jerzym Taborowskim - szefem agencji LETUS GigantSound, który ujawnia szczegóły tej "gigantycznej" operacji. Dobre praktyki w masteringu? Posłuchaj eksperta: Magdalena Piotrowska W dzisiejszym odcinku usłyszymy o dobrych zasadach, jakimi warto kierować się w pracy masteringowca. Prosto z Soundedit Magdalena Piotrowska dzieli się swoim doświadczeniem, które zdobywała latami m.in od takich inżynierów masteringu jak... Cała prawda o De Mono wg Marka Kościkiewicza (premiera) Marek Kościkiewicz to artysta, o którym można śmiało napisać „człowiek orkiestra”. Założyciel i pierwszy lider zespołu De Mono. Autor muzyki i tekstów do największych hitów tej, zasłużonej dla polskiej muzyki, formacji. Co to jest Mastering? Kto to jest Grzegorz Piwkowski? Grzegorz Piwkowski nie powinien być postacią anonimową dla nikogo, kto choć trochę interesuje się gałęzią branży proaudio, jaką jest mastering. Obecny na rynku od niemal 30 lat, wielokrotnie nagradzany złotymi i platynowymi płytami... Gra i trąbi zespół Kombi - i to już 45 lat! Zespół Kombi świętuje w tym roku 45-lecie swego istnienia. Jednym z głównych punktów obchodów tej rocznicy będzie nowy album grupy „Minerał życia”, którego premiera będzie mieć miejsce 26 listopada. Podczas rozmowy z Sławomirem Łosowskim... Człowiek, którego należy mieć na radarze... Marek Walaszek - wystarczy spojrzeć na listę dotychczasowych jego osiągnięć, by odnieść wrażenie, iż jest on osobą sięgającą po sukces naprawdę wysoko. Wielokrotnie nagradzany złotem oraz platyną zarówno za produkcje muzyczne, jak i... Tworzysz muzykę? Posłuchaj eksperta Wojtek Olszak należy do osób, których słucha się z nieskrywaną ciekawością. Jest kompozytorem, realizatorem nagrań, właścicielem studia Woobie Doobie i producentem muzycznym w jednym. Spod jego "ucha" powstało wiele multiplatynowych... Video wywiad z założycielami firmy Polsound na 30-lecie działalności Wywiad z ojcami założycielami firmy Polsound-Wojciechem Puczyńskim i Jackiem Karałowem, która obchodzi 30 lecie swojej działalności. Była to doskonała okazja do poznania polskich realiów lat 80-tych. Zapraszam na wywiad
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz