Test - Alphard Magnum 345X i ET-69 MV PRO
Autor: Andrzej Modrzejewski • 9 marca 2009- Mikrofon - selektywne brzmienie i doskonała dynamika
- Kolumna - bardzo dobre wykonanie i jakość brzmienia
- Rewelacyjny stosunek ceny do jakości
Alphard to firma, której współzałożycielem jest Tomasz Modliński, z siedzibą w Grójcu. Tomasz Modliński jest też konstruktorem, którego projekty są realizowane w postaci produktów finalnie zbudowanych w Chinach. Seria Magnum jest dedykowana przede wszystkim dla zespołów muzycznych, do klubów, dyskotek.
Otrzymałem do testowania dwie kolumny głośnikowe z serii Magnum 345Xi mikrofon dynamiczny ET-69 MV PRO.
Magnum 345X Magnum 345X to kolumna głośnikowa pełno pasmowa wysoka na 1,24 metra, szeroka na 0,465 m i głęboka na 0,525 m. Podstawą tego urządzenia jest trapez. System głośników jest trój podziałowy i składa się z dwóch 15 - sto calowych MW – 15 po 300W, każdy pracujący w paśmie basowym. Zintegrowany system średnio-wysoko tonowy oparty został na głośniku 6,5 cala o mocy 110W (seria Hannibal 6 ) oraz driver z jedno calowym wylotem z serii MT 17. Oba głośniki zostały zmontowane w jednej konstrukcji z tworzywa sztucznego, posiadającego dwie oddzielne tuby. Magnum 345X posiada zwrotnicę pasywną z zabezpieczeniem przed spaleniem głośnika średnio-tonowego i oddzielnie dla drivera. Wewnątrz kolumny znajdujemy materiał służący do wytłumienia oraz konstrukcję poziomą łączącą ściany boczne, przednią i tylną w celu zmniejszenia rezonansów własnych. Całość kolumny jest obita materiałem w kolorze czarnym, wodoodpornym, a front zabeziecza przed uszkodzeniem mechanicznym głośników, stalowa siatka. Boczne ściany posiadają po jednym uchwycie - bardzo ergonomicznym. Tylna ściana została wyposażona w miseczkę w złącza typu speakon 2 sztuki i typu jack 2 sztuki. Istnieją też wersje lakierowane tej samej kolumny. | |
Mikrofon ET-69 MV PRO Jak podaje producent urządzenie to charakteryzuje się pasmem przenoszenia od 50Hz do 16 kHz i impedancji 370 ohm. Mikrofon ten jest sprzedawany w eleganckiej walizce aluminiowej z kablem XLR-XLR o długości 6 m, a dołączone pierścienie gumowe w ilości 3 sztuk w różnych kolorach pomagają rozróżnić użytkowników podczas eksploatacji. Jednocześnie amortyzują ewentualne uderzenia. Wkładka mikrofonowa jest doskonale zawieszona w obudowie eliminując do minimum zewnętrzne uderzenia, które mogłyby być dalej przenoszone przez zestaw aparatury nagłaśniającej. Membrana tej wkładki posiada większą średnicę niż większość znanych produktów. |
Postanowiłem podczas testu użyć powermixera Yamahy z serii EMX-5000. Końcówka mocy tego urządzenia wynosi 2 x 500W przy 4 ohm co stanowi zalecenia Alpharda co do obciążalności. Mnie się wydaję, że z powodzeniem można użyć końcówek 2x 700W przy 4 ohm w klasie Crest 7001 lub z zasilaczem impulsowym o mocy 2 x 1000 W przy 4 ohm, stosując kable głośnikowe - których producentem jest tez Alphard - o przekroju 2x 2,5 mm kw i długości około 15m każdy. Po podłączeniu zestawu wyżej wymienionego i ustawieniu wszelkich korektorów w pozycji 0 okazało się, że mam okazję usłyszeć szerokie pasmo przenoszenia przez mikrofon. | Całość brzmi bardzo selektywnie i posiada bardzo dobrą dynamikę. Zastąpienie mikrofonu typu ET-69 MV PRO innym o uznanej reputacji, powodowało spadek sygnału i trzeba było, zwiększyć czułość kanału o sporą ilość decybeli. |
Przyznam się szczerze, że tak dobrego efektu dawno nie słyszałem,
Kolumny z serii Magnum 354X mogą być używane jako frontowe w konfiguracji z użyciem subasowych S18X. Innym zastosowaniem tych kolumn będą odsłuchy dla : perkusisty (drumfill) wokalistów (sidefill). Co do mikrofonów ET-69 MV PRO nie stosowałbym ich do nagłaśniania skrzypiec i saksofonów. | Miałem okazję wykorzystać kolumny Magnum 354X podczas kabareciarni Zenona Laskowika w Grodzisku Wlkp. Widownia licząca około 400 osób pokryta była dźwiękiem prawie w 100% używając, tylko 2 sztuk. i końcówkę mocy ADS z serii 700.
|