Przemysław Waszkiewicz
Przemysław Waszkiewicz jest absolwentem Inżynierii Dźwięku i Obrazu na Politechnice Gdańskiej. Jako tester sprzętu współpracował z większością magazynów branżowych w Polsce, a przez kilka lat prowadził warsztaty realizacji dźwięku w ramach imprezy Rockowe Ogródki. Od 2008 roku jest właścicielem firmy Offstage, której głównym profilem działalności jest szeroko pojęte nagłośnienie. Prywatnie uwielbia musicale, włoską motoryzację, ponadto konstruuje własne nietypowe zestawy głośnikowe, wyspecjalizowane głównie pod kątem nagłaśniania obiektów trudnych akustycznie.
W pogoni za nowinkami technicznymi
Pisanie testów sprzętu daje kontakt z bieżącymi nowościami, dzięki czemu można je dość szybko wdrożyć w działalności firmy. Z tego względu, firma Offstage jako jedna z pierwszych ma okazję w praktyce przetestować innowacyjne rozwiązania, co w wielu przypadkach pozwoliło być o krok przed konkurencją. Jednym z przykładów był zakup w 2009 roku jednej z pierwszych w Polsce konsolet iLive firmy Allen&Heath. System ten dawał możliwość realizacji monitorów ze sceny, z poziomu laptopa podłączonego przez WiFi do MixRacka, co w tamtych latach wywoływało wśród muzyków nie lada zdziwienie. Ponadto całe miksowanie odbywało się w MixRacku, co pozwalało z finalnej fazie festynu, kiedy grał już tylko DJ, odłączyć konsolę i zwinąć cały FOH, dzięki czemu czas zwijki po imprezie skracał się o jakże cenne 15-20 minut. Konsolety iLive pracują w firmie Offstage do dnia dzisiejszego, mając za sobą setki, a może już tysiące zrealizowanych musicali, spektakli, konferencji i koncertów.
Innym przykładem wybiegnięcia w przyszłość są głośniki Alcons Audio, bazujące na technologii ProRibbon. W odróżnieniu od zwykłych głośników wstęgowych, przetworniki Alconsa mają znacznie większe możliwości wytwarzania wysokiego SPL, a ponadto, z racji swej budowy, są już na dzień dobry źródłem liniowym, bez potrzeby stosowania dodatkowych falowodów. Zakupiony przez firmę Offstage pierwszy w Polsce system QR24 pozwala ze stosunkowo niedużej „paczki” ustawionej na statywie ograć całkiem sporą widownię (również amfiteatralną), co w wielu przypadkach pozwoliło zastąpić podwieszany system liniowy, a także uniknąć stawiania konstrukcji kratowej pod taki system.
Kolejną innowacją są zakupione końcówki Powersoft X8, napędzające system Turbosound Flex Array. Presety systemowe zostały przygotowane przez samego Maria DiColę, współpracującego ściśle z firmą Powersoft, a także z włoskim Proelem i polskimi firmami Gigant-Letus oraz Pol Audio. Oprócz absolutnie rewolucyjnego trójfazowego zasilacza, końcówki te mają
rozbudowany DSP i są w stanie przyjąć sygnały z kilku konsolet jednocześnie, dzięki czemu nie trzeba robić kłopotliwych przepinek pomiędzy zespołami korzystającymi z własnych konsolet podczas festiwalu.
Teatr i musical
Główną specjalnością firmy Offstage są musicale, które to, równolegle z koncertami, firma realizuje od początku swojego istnienia. Kluczowy był tutaj zakup kilkudziesięciu mikroportów, wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem (splittery antenowe, anteny kierunkowe). Te zaś używane są zarówno przy obsługiwanych produkcjach, jak i rentalowane różnym klientom.
Instalacje stałe
Działalnością, która odbywa się głównie poza sezonem koncertowym, jest wyposażanie obiektów w systemy nagłośnieniowe. Firma Offstage wykorzystuje przy tym zarówno komponenty pochodzące od renomowanych producentów (m.in. Audac, Bose, EAW, Electro-Voice, JBL), jak również dość unikalne autorskie produkty, często nie mające odpowiedników w podobnym przedziale cenowo-jakościowym. Oprócz kolumn głośnikowych, które oprócz brzmienia Hi-Fi charakteryzuje zwiększony zasięg oraz wąska kierunkowość w pionie, są to wyspecjalizowane produkty typu Front-Fill, Side-Fill itd.
Strona firmy OFFSTAGE:
http://offstage.pl