Kościół Mozaikowy obchodzi 50 lat z systemami RCF Touring & Theatre
Z ponad 50-letnią służbą i pracą społeczną, Kościół Tabernakulum, znajdujący się w Clarksville, Tennessee, zdecydował w 2017 roku, że aby nadążyć za swoim ogromnym wzrostem, przejdzie monumentalną zmianę wraz z wielkim nowym projektem budowlanym, aby ponownie stać się Kościołem Mozaikowym - dodając 65 000 stóp kwadratowych do kampusu, w tym 1 500 miejsc siedzących.
Kiedy firma zajmująca się audio i integracją, Holly Media została poproszona o nadzór nad rozbudową przestrzeni widowiskowej, właściciel Fred Holly, z ponad 30-letnim doświadczeniem pro audio, poprowadził projekt.
Wraz z nową dynamiką i zmieniającymi się potrzebami, zmienił się zakres służby - stało się to nowym dziełem. Tabernakulum wydawało się staromodne. Nazwa nie pasowała do demografii naszego kościoła, ponieważ jest bardzo różnorodna - i kwitnie. Nowy Kościół Mozaikowy chciał to odzwierciedlić.
Fred Holly - włściciel Holly Media
Pierwotna budowla była mniejszym sanktuarium (około 200 miejsc) i przez wiele lat nie miała wystarczającej przestrzeni. Kościół zaadaptował się do większych zgromadzeń poprzez rozszerzenie niedzielnych nabożeństw do czterech dziennie. Ostatnio poprzez COVID, kościół był mobilny, przenosząc swoje nabożeństwa do miejscowego liceum, zastawiając i niszcząc parking każdego tygodnia.
Poza ogólną budową, Holly skupił się głównie na przestrzeni wykonawczej, a następnie na zakupie systemu audio i jego instalacji.
Początkowo z moimi pomysłami na kształt pomieszczenia, nie chciałem później napotykać na żadne problemy. Chciałem, aby dyfuzja była całkowicie naturalna - z rozproszeniem na ścianach i obróbką powierzchni.
Fred Holly - włściciel Holly Media
Holly Media nie tylko radzi sobie z wyzwaniami pomiędzy projektowaniem przestrzeni a instalacją systemów nagłośnieniowych. Firma zaangażowała rownież jeden ze swoich zaufanych zasobów w zakresie zaawansowanych technik powierzchniowych i tłumienia dźwięku.
Zazwyczaj, gdy klienci pokazują mi plany kościoła, to oczywiste, że architekci nie wiedzą nic o akustyce. Są bardziej skoncentrowani na tym, jak to będzie wyglądać, a nie na tym, jak to będzie brzmiało.
Jay Perdue - właściciel i projektant Perdue Acoustics
Po pierwszym spojrzeniu Perdue wiedział coś o tej nowej przestrzeni, była bardzo wyjątkowa.
Kiedy pierwszy raz zobaczyłem projekt pokoju, pomyślałem, że Fred naprawdę odrobił swoje zadanie domowe. Kształt pokoju był bardzo ładny, bez rogów do pokonania. Sprawdziłem wszystkie paralelizmy i stwierdziłem, że odbicie na tylnej ścianie było nieistotne. Nie tylko sprawdzam pomieszczenie pod kątem echa i pogłosu, ale również przeprowadzam testy zrozumiałości. Po 13-punktowym sprawdzeniu w całym pomieszczeniu, ma najbardziej płaską odpowiedź, jaką kiedykolwiek widziałem.
Jay Perdue - właściciel i projektant Perdue Acoustics
Holly współpracował z większością głównych marek audio i szukało systemu dźwiękowego, który by go dostarczył.
Będąc w tym biznesie tak długo jak ja, pochodzę ze starej szkoły myśląc, że posiadanie solidnego, ciężkiego pudła dawałoby również solidne pasmo przenoszenia - lub szansę na to. Na początku myślałam, że znajdę platformę JBL V 20, ale w duchu transformacji, chciałam znaleźć coś nowego.
Fred Holly - włściciel Holly Media
Kiedy Holly został skierowany do RCF i przedstawiony Jimowi Reedowi (specjalista ds. produktów z RCF i projektantowi systemu), jego ciekawość nabrała tempa.
Kiedy rozmawialiśmy, Jim powiedział, że jest gotów osobiście zademonstrować platformę TT od RCF. Wysłałem mu ostatni schemat pomieszczenia, a on zwrócił rysunek EASE. Wtedy ja na to: "kiedy możesz przyjść?" Byłem bardzo podekscytowany tymi możliwościami.
Fred Holly - włściciel Holly Media
Reed przygotował kompletny system, który zawierał: 16 [2x8] Aktywnych modułów liniowych TTL 55-A, cztery towarzyszące im aktywne subwoofery TTS 56-AS, dwa aktywne monitory podłogowe TT 25-CXA i cztery aktywne monitory TT 20-CXA dla sceny. W celu zwiększenia zasięgu Reed dodał również dziewięć aktywnych modułów line array HDL 26-A do wypełnienia środkowego i przedniego. Za sterami znajduje się konsola mikserska Allen & Health dLive s7000.
Wyciągając wszystko z pudełka, byłem mile zaskoczony jego wagą (moduł TTL 55-A). To jest hardcore, człowieku. (śmiech) Jestem starym wojskowym facetem, więc wiem, że jeśli coś jest ciężkie, to musi być drogie.
Fred Holly - włściciel Holly Media
Kiedy wszystkie produkty były już wyjęte z pudełek i podwieszone, Holly też był zaskoczony, kiedy trzeba było przetestować nagłośnienie. Po zakończeniu instalacji, specjalista ds. produktów z RCF, Zachary Anthony, został sprowadzony w celu przeprowadzenia strojenia, optymalizacji i szkolenia.
Jakość dźwięku z platformy TT jest wyjątkowa, a w połączeniu z zabiegami akustycznymi pomieszczenie jest prawie idealna. Zatrzymałem się na 110db w pozycji miksowania. Słuchanie tego systemu jest jak słuchanie gigantycznej pary monitorów studyjnych - ten pokój to absolutna przyjemność miksowania.
Fred Holly - włściciel Holly Media
Kościół Mozaikowy świętował z odległym zgromadzeniem około siedmiuset dumnych parafian i wielu, którzy przyczynili się do jego odrodzenia.
Nie wiem, gdzie możesz się udać, aby doświadczyć lepszego dźwięku. Przestrzeń widowiskowa w Mosaic jest najlepszą, jaką kiedykolwiek słyszałem. Nie mogę powiedzieć, że słyszałem lepszą.
Zdjęcia dostarczone przez: Holly Media Services