28 października 2014 13:00

Relacja z Soundedit 2014

[img:1]

Po raz kolejny na terenie legendarnej Wytwórni Filmów Fabularnych w Łodzi, a obecnie klubie Wytwórnia spotkali się uczestnicy Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych "Soundedit". Oprócz spotkań branżowych, nie zabrakło koncertów, spotkań z gwiazdami. Jak co roku - w trakcie gali - rozdano statuetki "Człowieka ze Złotym Uchem". Na deser mieliśmy okazję posłuchać w całości płyty "1 VIII 1944. Warszawa" zespołu LAIBACH oraz zobaczyć na scenie dwie inne legendy: w piątek koncertował Karl Bartos - jeden z robotów tworzących niegdyś KRAFTWERK oraz John Cale - znany ze współpracy z VELVET UNDEGROUND.

Dzień przed rozpoczęciem festiwalu odbyły się warsztaty dla profesjonalistów z branży "LIVE", organizowane przez Meyer Sound oraz polskiego dystrybutora - firmę Polsound. Program całodniowego seminarium skupił się na praktycznych technikach i metodach szybkiego oraz efektywnego projektowania, instalacji i optymalizacji systemów wyrównanych liniowo. Szkolenie poprowadził Steve Bush z firmy Meyer Sound, który chętnie dzielił się swoją wiedzą i wieloletnim doświadczeniem, jakie zdobył pracując jako akustyk wielu znanych zespołów (m.in. Norah Jones).

Festiwal Soundedit to wyraźny ukłon w stronę osób, o których - słuchając nagrań - często zapominamy. To producenci muzyczni, którzy oprócz artystów (a czasami w znacząco większy stopniu niż ci ostatni) odpowiedzialni są za ostateczny kształt nagrań. Dyrektor festiwalu - Maciej Werk od 6 lat dba o to, aby odwiedzający festiwal mieli możliwość spotkania się z osobami, które w środowisku realizatorów uchodzą za legendy.

Na tegoroczną edycję festiwalu, wśród zaproszonych gości byli Hayden Bendal, Howie B., Jordan Reyne, Karl Bartos oraz gwiazdy: zespół LAIBACH, Johna Cale - członka zespołu VELVET UNDEGROUND oraz Lech Janerka. Ciekawym zjawiskiem scenicznym okazał się - chyba mało znany w Polsce - Patric Wolf. W przestronnej sali warsztatowej  spotkać można było w tym roku także Arka Szweda - właściciela marki SVEDA AUDIO i konstruktora monitorów DAPO, przedstawicieli firmy PHILIPS, a także spore grono ludzi, dla których dźwięk jest ważną częścią życia.

Wszystkie te osoby udowadniają tym co robią swoje wielkie przywiązanie do muzyki, a tym samym potwierdzają słuszność hasła jakie przyświeca Soundedit: „I’m the sound - jestem brzmieniem“.

Jak twierdzą organizatorzy: „... człowiek jest najprostszym z instrumentów muzycznych, a muzyka nie jest jedynie profesją, ale przed wszystkim pasja“, a zaproszeni goście swoją pracą często udowadniają, że są w stanie „wyprodukować“ muzyczne dzieła sztuki.

 

[lupa:1]

 

Koncern PHILIPS zaprezentował narzędzie, które przypadnie do gustu zapewne wszystkim tym, którzy lubią bawić się dźwiękiem. Golden Ears (www.goldenears.philips.com) jest ciekawostką, dzięki której możemy sprawdzić wrażliwość naszego słuchu i wykrywać na bazie zaproponowanych 5 atrybutów - subtelne różnice w dźwiękach. Swoją drogą proszę spojrzeć na ekran - to lista marek jakie skupia obecnie koncern.

 

[lupa:2]

 

Arek Szweda z firmy SVEDA prezentujący monitory DAPO. Dowód na to, że polskie konstrukcje mogą konkurować z najlepszymi markami zachodnimi. Te pełnopasmowe monitory aktywne bliskiego i średniego pola pracują w konfiguracji D'Appolito.

 

[lupa:3]

 

Panel z udziałem przedstawicieli mediów publicznych i ZAIKS poświęcony roli polskiej muzyki w mediach.

 

[lupa:4]

 

Artyści

Jordan Reyne - nowozelandzka wokalistka i multiinstrumentalistka, która opowiadała o dość egzotycznej jak na nasze wyobrażenia aktywności w sieci - koncertach ON LINE. Swojego głosu użyczyła na ścieżce dźwiękowej do filmu „Władca Pierścieni“ Petera Jacksona. W piątkową noc Jordan dała dowód na to dlaczego warto odwiedzać jej profil na YT. Jedna z piosenek:

 

 

[lupa:5]

 

Dla młodszych fanów (ale głównie fanek) w piątkowy wieczór w sali koncertowej zaprezentował się Patric Wolf. Młodość i temperament tego wokalisty i multiinstrumentalisty składa się w znacznej mierze z hipnotyzującej barwy głosu. Nietuzinkowe podejście do występów scenicznych łamie serca fanek, ale nie można mu odmówić talentu. Występ, którego najważniejszym elementem była emocjonalna muzyka pokazał, że nuty, rytm, strój instrumentów i realizacja mają ma scenie wartość wtórną.

 

[lupa:6]

 

Dzięki osobom prowadzącym portal ananoglia.pl. mogliśmy posłuchać magicznych opowieści o syntezatorach analogowych i ich twórcy - Donaldzie Buchli.

 

[lupa:7]

 

Sesja pytań i odpowiedzi do Lecha Janerki - jak się okazało człowieka niezwykle skromnego i starającego się stać na dalekim uboczu sławy.

 

[lupa:8]

 

I podobnie jak w przypadku KRAFTWERK - koncert Janerki dedykowany był dla starszego grona słuchaczy licznie przybyli oni na salę, często z własnymi dziećmi. Wszystko wskazuje na to, że niedługo możemy spodziewać się nowej płyty artysty.

 

[lupa:9]

 

Hayden Brendall - zdradził na prawdę mały kawałek tajemnic związanych z produkcją muzyczną. Za przykład posłużył utwór The Alan Parsons Project „The Gold Bug“. Z typowym brytyjskim poczuciem humoru prowadzący opowiedział z czego składa się ten piękny utwór.

 

[lupa:10]

 

Lech Janerka, którego nie trzeba przedstawiać

 

[lupa:11]

 

Karl Bartos - niegdyś członek zespołu KRAFTWERK, obecnie wykładowca i producent muzyczny.

 

[lupa:12]

 

Howard Bernstein - producent nagrań między innymi U2, Bjork, Tricky. To właśnie on wyprodukował temat z filmu Mission Impossible skomponowany przez sekcję rytmiczną U2: Clayton-Mullen.  

 

[lupa:13]

 

John Cale - znany przede wszystkim jako członek legendarnego zespołu VELVET UNDERGROUND, ale również muzyk, kompozytor i producent.

 

[lupa:14]

[lupa:15]

 

John Cale - na koncert tego artysty czekali wszyscy. Zawsze ekstrawagancki i niezwykle kreatywny Walijczyk pokazał, że nadal nie poddaje się mainstreamowi i sam wytycza własne muzyczne szlaki. Było głośno, a salę wypełniały przede wszystkim dźwięki, które w melodie zestawić potrafili tylko miłośnicy muzyki, którzy lubią ocierać się o rockową awangardę.

 

[lupa:16]

 

Koncert LAIBACH

Trudne do jednoznacznej oceny wydarzenie - szczególnie dla kogoś kto nie potrafi rozczytać wszystkich skomplikowanych, wieloznacznych i prowokacyjnych konotacji artystycznych. Zespół LAIBACH pojawił się na koncercie w Polsce z inicjatywy Narodowego Centrum Kultury, które zainicjowało i sfinansowało nagranie płyty
"1 VIII 1944. Warszawa".

 

[lupa:17]

[lupa:18]

 

... kolejne zdjęcia...

 

[lupa:19]

[lupa:20]

 

Mina Špiler - wokalistka LAIBACH.

 

[lupa:21]

 

Koncert - Karla Bartosa

Choć to nie był prawdziwy KRAFTWERK - można było - zamykając oczy - poczuć się jak na ich koncercie. Doskonałe, syntetyczne brzmienie przywołało wspomnienia wszystkich fanów starszego pokolenia. Wiązanka przebojów sprzed lat to prezent o jakim marzyli ci, którzy przyjechali na festiwal Soundedit 2014 w piątkową noc.

Po 6 latach można śmiało powiedzieć, że Soundedit to jedna z najważniejszych imprez muzycznych w naszym kraju. Na dodatek jest to miejsce, które jest już rozpoznawane na świecie, miejsce w którym warto być przez te kilka dni. Pojawiają się tu znakomici artyści oraz osoby, których nazwisk i twarzy często nie znamy, ale za to ludzie ze „Złotym uchem“.

 

[img:2]

 
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz