20 grudnia 2024 10:00
Piotr Sadłoń INFOMUSIC.PL Info Polsound sp. z o.o Polsound sp. z o.o tel: +48 22 2041 100 www.polsound.pl

Trasa koncertowa 360 stopni Dawida Podsiadło od kuchni

Trasa koncertowa Dawida Podsiadły, podczas której występował na największych stadionach w Polsce na scenie 360 stopni, była sporym przedsięwzięciem zarówno logistycznym, jak i sprzętowym. Jak to wyglądało "od kuchni", zdradzili nam ci, którzy znaleźli się w samym środku tego "zamieszania" – osoby odpowiedzialne z ramienia firmy Brawlers, która dostarczyła cały niezbędny sprzęt wraz z obsługą, zapewniając dźwięk na wszystkich koncertach tej trasy.

Spis treści:

  1. SYSTEM NAGŁOŚNIENIOWY
  2. SYSTEMY BEZPRZEWODOWE
  3. KONSOLETY 
  4. FILM Z TRASY KONCERTOWEJ DAWIDA PODSIADŁO 360 stopni 

SYSTEM NAGŁOŚNIENIOWY

Na początek przyjrzymy się bliżej temu, co najbardziej rzucało się w oczy - z całego nagłośnienia - czyli mocno rozbudowanemu systemowi nagłośnieniowemu. Aby nagłośnić cały stadion, i to "dookólnie", potrzeba było naprawdę sporego systemu, składającego się z wielu rozproszonych gron, które z kolei same składały się z niemałej liczby elementów. Główną rolę odegrał tu, całkiem jeszcze "świeżutki", flagowy system line array firmy Meyer Sound, Panther.

Ich liczba - w zależności od wielkości nagłaśnianego obiektu - wahała się od trzystu-kilkudziesięciu do prawie pięciuset (w przypadku największej realizacji, na Stadionie Śląskim w Chorzowie). To oczywiście nie wszystko, bowiem jako dogłośnienia na końcach wybiegów doskonale sprawdziły się źródła point-source'owe Ultra X40, zaś na największych stadionach wspomagano się dodatkowo modułami Leopard (np. w Chorzowie było ich aż 64). Za najniższe pasmo odpowiadało 48 modułów subniskotonowych 2100-LFC - wszystkie wymienione urządzenia to oczywiście produkty firmy Meyer Sound.

 

 

Sygnały do rozproszonych gron systemu nagłośnieniowego, a konkretnie do sterujących nimi procesorami Meyer Sound Galaxy 816, dystrybuowane były poprzez sieć AVB z poziomu procesora DirectOut Prodigy. Pośredniczyły w tym switche Netgear i Luminex. Zestawy niskotonowe umieszczone zostały w centralnej części obiektu, podwieszone w 4 gronach, każde po 12 elementów w układzie nazwanym od nazwiska jego twórcy, Thomasa Mundorfa, TMRA. Odpowiednie opóźnienie czterech górnych subów w każdym gronie spowodowało zmniejszenie emisji najniższych częstotliwości w kierunku sceny.

Cały ten system został też odpowiednio zestrojony czasowo (do centralnego grona basowego) oraz częstotliwościowo, w zależności od miejsca nagłaśnianego obszaru. Odpowiedzialny za system nagłośnieniowy inżynier systemu, Iwo Biały, skomplikowany proces strojenia poszczególnych gron przygotowywał wirtualnie jeszcze na koncercie poprzedzającym, tak aby na docelowym wydarzeniu mógł pracować i stroić cały system bazując na średniej z kilku wirtualnych pomiarów dokonywanych w programie MAPP 3D.

 

[img:1]

[img:2]

[img:3]

[img:4]

 

SYSTEMY BEZPRZEWODOWE

To, co znacznie mniej rzucało się w oczy, to systemy bezprzewodowe - mikrofony, bodypacki i systemy IEM - wszystkie marki Shure. W sumie koncerty trasy Dawida Podsiadło obsługiwało około 40 kanałów radiowych. W celu uzyskania maksymalnej pewności połączeń radiowych korzystano z technologii True Digital Quadversity, opartej na poczwórnych odbiornikach Shure AD4QE z serii Axient Digital. System Quadversity polega na jednoczesnym, niezależnym odbiorze przekazu z mikrofonów przez 4 anteny i 4 odbiorniki, dzięki czemu ryzyko utraty sygnału na wszystkich 4 torach jest praktycznie zerowe.

 

 

Odsłuchy na scenie zapewniały systemy IEM-owe Shure PSM1000, pracujące w stosunkowo wysokim paśmie częstotliwości, dzięki czemu RF Manager trasy, Rafał Nizio, nie miał żadnych problemów ze wstrojeniem się z nimi w niezakłócane częstotliwości.

 

[img:5]

[img:6]

 

KONSOLETY

Natomiast to, czego "zwykli" uczestnicy koncertów w ogóle nie mogli zobaczyć, to serce całego systemu nagłośnieniowego czyli konsoleta nagłośnieniowa - a w zasadzie konsolety, bowiem zarówno miksery frontowe, jak i monitorowe pracowały w pełnej redundancji. Aby to uzyskać na stanowisku FOH pracowały dwa stoły DiGiCo Quantum 338, w trybie mirroringu. Oznacza to, że oba były podłączone do znajdujących się na scenie stage-racków (2 główne SD-racki, tzw. "niebieskie" i jeden back-up'owy "czarny"), przy czym jedna z konsolet pełniła funkcję głównego miksera, druga zaś back-up'u, który w razie jakiejkolwiek awarii deski głównej od razu był gotowy do przejęcia jej funkcji.

Dodatkowo stół back-up'owy, który obsługiwał Dawid Atamaniuk, przyjmował również konferansjerkę i tzw. publicystykę. Dzięki temu realizator zespołu, Rafał Smoleń, mógł swobodnie pracować na swoim stole, podczas gdy na drugiej desce Dawid mógł np. razem z technikami na scenie przeprowadzać line-check.

 

 

Na stanowisku monitorowym również pracowały dwie konsolety - jedna jako podstawowa, druga jako zapas - w tym przypadku były to DiGiCo SD9.

O tym zaś jak wyglądała praca realizatora frontowego na trasie Dawida Podsiadło oraz jak w roli konsolety FOH sprawdził się stół DiGiCo opowiada odpowiedzialny za brzmienie zespołu, realizator Rafał Smoleń.


 

Zobacz jak wyglądała produkcja koncertu Dawida Podsiadło

 

[img:7]

[img:8]

[img:9]
 

więcej: polsound.pl
Systemy liniowe Kolumny i głośniki

Gdzie kupić?

Meyer Sound Meyer Sound www.meyersound.com

Dystrybucja w Polsce:

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Shure rozwiń listę sklepów

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz