2 października 2007
00:00
Historia pełna dźwięku -SELENIUM
Firma Selenium została założona w 1958 roku, w mieście Canoas (prowincja Rio Grande do Sul w Brazylii), przez braci Victora, Henryka, Arno i Carlosa, który został później zastąpiony przez Gastao. ![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/selenium-1247.webp)
![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/selenium-1247.webp)
Technologiczna awangarda, będąca wyróżnikiem firmy do dzisiejszego dnia, pozwoliła wprowadzać na rynek audio śmiałe
i całkowicie nowe produkty.
i całkowicie nowe produkty.
Już w dwa lata po zarejestrowaniu spółki, Selenium wypuściło na rynek pierwszy tweeter,czyniąc markę synonimem tego typu przetworników, ze względu na jakość i technologiczne zaawansowanie oddawanych w ręce klientów produktów.
W latach sześciesiątych, pojawiły się pierwsze głośniki do zastosowań domowych tej firmy.
We wczesnych latach siedemdziesiątych, zainteresowanie produktami tej marki zaowocowało przeniesieniem firmy, do nowej, większej siedziby w Nova Santa Rita ( prow. Rio Grande do Sul).
Lata osiemdziesiąte, były decydującym okresem w rozwoju firmy; w okresie tym Selenium pojawiła się na rynku car-audio, wyróżniając się na nim w niedługim czasie; rozpoczynając pracę w środowisku urządzeń audio i promując się przez profesjonalne serie swoich produktów. W chwili obecnej Selenium oferuje ponad 170 rodzajów i głośników i akcesoriów, dostępnych przez sieć dystrybucyjną firmy liczącej prawie 10 tysięcy punktów sprzedaży. Oprócz tego, siedziba główna marki Selenium jest obecna również w Sao Paulo, zajmując nowoczesną strukturę, przygotowaną do zaspokajania potrzeb jednego z najbardziej wymagających rynkow. Filia znajdująca ta posiada własne centrum dystrybucji, nowoczesne pomieszczenie do prezentacji sprzętu, doskonale wyposażone sale szkoleniowe i koferencyjne, oraz labolatorium nadzorujące jakość produktów. Firma jest obecna również poza granicami swego kraju, posiada przedstawicielstwa handlowe min. w USA - SELUSA - w skład którego wchodzą biura handlowe i zaplecze logistyczne w Virginii (na wschodnim wybrzeżu USA), oraz centrum dystrybucyjne w Kaliforni (zachodnie wybrzeże USA); biura sprzedaży w Hiszpanii - Selenium Europe - zdjęcie poniżej- i magazyny w Niemczech
![[img:2]](/img/artykuly/zdjecia/selenium-6843.webp)
Ogrom pracy włożony w kształtowanie wizerunku marki nie pozostał bez echa. Przez 3 kolejne lata firma otrzymywała nagrody w programie PGQP ( Program of Quality and Productivity ) wspierany przez władze samorządowe Brazylii), które uznawane są za największe wyróżnienie wśród brazylijskich producentów. W roku 1998, Selenium nagrodzono brązowym medalem; w roku 1999, srebrnym; a w roku 2000, firma otrzymała główną nagrodę we wspomnianym programie. Zakłady produkcyjne Selenium posiada obecnie jeden z najnowocześniejszych zakładów tego typu, zajmujący 40 000 metrów kwadratowych i posiadającym zdolności produkcyjne umożliwiające wyprodukowanie rocznie 4 milionów głośników, spełniających światowe normy jakości ISO 9001 i QS 9000. Zakład ten odpowiada również za wytwarzanie wszystkich komponentów niezbędnych do wytwarzania głośników. W tym celu wyposażony jest w pełni zautomatyzowane linie produkcyjne, umożliwiające osiągniecie produkcji na poziomie - 1 głośnik co 8 sekund. W dalszym ciągu firma Selenium opracowuje i wdraża nowe koncepcje mające na celu usprawnienie produkcji i podniesienie jakości oferowanych wyrobów. Celem tych działań jest zagwarantowanie konkurencyjności marki na rynku oraz satysfakcji klientów.
![[img:3]](/img/artykuly/zdjecia/selenium-8475.webp)
![[img:4:R]](/img/artykuly/zdjecia/selenium-9453.webp)
reklama