Nowa marka - Optimal Audio
20 kwietnia, podczas specjalnego wydarzenia internetowego, Tim Carroll - dyrektor generalny FOCUSRITE Group, zaprezentował Optimal Audio, nową komercyjną markę audio, która była rozwijana od trzech lat, obejmując szeroko zakrojone prace badawczo-rozwojowe w zakresie produktów i oprogramowania.
Optimal Audio to linia produktów oferujących bezproblemową współpracę w celu zapewnienia wysokiej jakości dźwięku, które są łatwe w instalacji i mogą być obsługiwane przez każdego, nie tylko inżynierów dźwięku. Oprócz własnego oddanego personelu, wielu kolegów z całej grupy - przede wszystkim z Martin Audio - pomogło w urzeczywistnieniu Optimal Audio. W dłuższej perspektywie naszą ambicją jest, aby marka miała własny, odrębny zespół.
Tim Carroll - dyrektor generalny Focusrite Group
Dom Harter, obecnie dyrektor zarządzający zarówno Martin Audio, jak i Optimal Audio, przedstawia przegląd ekosystemu produktów i celów marki:
Optimal Audio oferuje kompleksowe rozwiązanie sterowania, wzmocnienia i odtwarzania dla małych i średnich instalacji komercyjnych, z naciskiem na obsługę obiektów wielostrefowych. W czołówce ekosystemu znajdują się cztero- i ośmiostrefowe kontrolery strefowe, które mają wbudowane DSP. Obecnie na rynku nie ma nic innego w tym przedziale cenowym, który miałby funkcjonalność i wszechstronność pozwalającą na tak szybką i prostą konfigurację. Mają elastyczny trzypasmowy korektor i filtrowanie pasmowe na każdym wyjściu, a także limitery i opóźnienie - cechy, które są zwykle kojarzone tylko z ofertami premium.
Dom Harter - obecnie dyrektor zarządzający Martin Audio i Optimal Audio
Zaprojektowana tak, aby była kompatybilna z każdym urządzeniem, aplikacja internetowa Optimal Audio ma na celu ułatwienie konfiguracji systemu, umożliwiając instalatorom taki dostęp, jaki jest im potrzebny do konfiguracji korektorów, opracowywania ustawień wstępnych i ustalania procedur dotyczących pory dnia. Po zakończeniu można przedstawić personelowi obiektu interfejs użytkownika, który umożliwia obsługę systemu. Kontrolery strefowe można również uzupełnić o kontrolery naścienne o nazwie ZonePad, dostępne w formatach jedno- lub czterostrefowych.
Ponadto Optimal Audio oferuje trzy wzmacniacze SmartAmps z DSP ze zoptymalizowanymi ustawieniami wstępnymi oraz dostępnymi opcjami obudowy pół-rackowej i pełnorackowej. Zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić konkurencyjne cenowo dopasowanie do rynku komercyjnego, maksymalizując wydajność głośników marki Optimal Audio. Kolekcja głośników nowej marki obejmuje pięć modeli sufitowych o nazwie Up, serię czterech naściennych drewnianych głośników zwanych Cuboid oraz dwa kompaktowe subwoofery znane po prostu jako Sub.
Optimal Audio może jest młodą marką, ale jako część grupy Focusrite ma imponujący rodowód. Połączyliśmy innowacje i doświadczenie, aby uprościć komercyjny dźwięk, a wprowadzając na rynek na początek ponad dwadzieścia produktów, Optimal Audio stworzyło wysokiej jakości, kompleksową, wielostrefową, kompleksową ofertę komercyjną audio.
Dom Harter - obecnie dyrektor zarządzający Martin Audio i Optimal Audio