YAMAHA MSP 7 STUDIO - kolumna studyjna
WZMACNIANE DLA BEZKOMPROMISOWEJ JAKOŚCI
Trend sprawiający, wybieranie przez konsumentów głośników monitorujących ze zintegrowanymi wzmacniaczami do produkcji oparty jest na bardzo prostej logice dźwięku. Poprzez zintegrowanie i połączenie wzmacniaczy oraz głośników, relacja pomiędzy nimi trzymana jest pod ścisłą i doskonałą kontrolą dzięki której działąją wspaniale w każdym ustawieniu. Naturalnie, wzmacniacze same w sobie są najlepszej jakości, jednak w przeciwieństwie do tych nie wbudowanych, kupowanych oddzielnie, które produkowane są pod szeroką gamę głośników, te wzmacniacze projektowane są pod TE głośniki dzięki czemu wydobywają z nich wszystko co najlepsze. Nie ważne gdzie używane są monitory MSP7 STUDIO, oraz jakie jest ich przeznaczenie, zawsze możesz być pewny że twoje głośniki oraz wzmacniacz są perfekcyjnie sparowane. Usłyszysz różnicę. Odczujesz również brak problemó z okablowaniem i podłączaniem głośników do wzmacniacza.
ZAAWANSOWANY PROJEKT BI-AMP
Wiele kożyści płynie z multi-wzmacniaczowych ustawień głośników monitorujących, lecz dodatkowe koszta oraz potrzeba dodatkowego wyposażenia sprawiają, że w wielu przypadkach jest to po prostu nie praktyczne. Wraz z zestawem MSP7 Studio otrzymujesz wszystko czego potrzebujesz, a jedynym co musisz zrobić jest podłączenie ich do linii. 6,5 calowy cone woofer "prowadzony" jest przez 80-cio watowy wzmacniacz, w trakcie gdy 1 calowy tweeter posiada swój własny 50-cio watowy wzmacniacz. I wlasnie ta kombinacja sprawia, że MSP7 STUDIO ma doskonały balans pomiędzy niskimi, środkowymi i wysokimi częstotliwościami. Skale częstotliwości są podzielone przez starannie zaprojektowany crossover już przec wejściem do wzmacniacza posiadające pochłaniające 30-dB/oktawowe krzywe zarówno na filtrach wysokiego jak i niskiego pasma. Minimalizuje to inter modulacje pomiędzy pasmami częstotliwości w punkcie crossover, osiągając łagodniejszy, czystszy crossover w krytycznej środkowej skali. Fakt iż corssover jest zaprojektowany elektronicznie kompletnie eliminując straty, zakłócenia a czasem nawet inter modulacje, które są praktycznie nieuniknione w konwencjonalnych zestawach z jednym wzmacniaczem.
DETALE, KTÓRE DEFINIUJĄ ODSŁUCH NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Woofer oraz tweeter w MSP7 STUDIO posiadają parę ważnych innowacji konstrukcyjnych ulepszających znacznie jakość brzmienia.6.5 calowy woofer, na przykład, posiada specjalnie stworzony polypropylenowy rdzeń otoczony tłumiącą gumą dla gładkiego oddźwięku. Niskie odbicie, wysoka stabilność magnesowe koszyki maksymalizujące mechaniczną precyzję przy równoczesnej minimalizacji niechcianego przekolorowania dźwięku wychodzącego z głośnika. Jedno calowy tweeter posiada tytanowe kopuły oferujące doskonałą kombinację lekkiej wagi ze stabilnością wszystko to dla perfekcyjnej reprodukcji aż do 40hHz. Mają one również (tweetery) silny obwód magnetyczny, dzięki któremu natychmiastowo odpowiadają na dosadne, naturalne momenty, są również zintegrowane z waveguide'em który osiąga jednolitą dyspersję 120 stopni wysokiej częstotliwości. Precyzyjne wykonanie oraz podstawowe materiały i oczywiście projekt mają olbrzymi wkład w performans głośników. Najmniejsza zmiana w ustawieniu kopuł i falowodu może poważnie wpłynąć na jakość ich "gry". Tak samo jak modyfikacje ustawienia cewki i obwodu magnetycznego. Te detale wymagają rozważnego zainwestowania energii oraz wiedzy i to właśnie one sprawiają że MSP7 STUDIO jest tak doskonałym monitorem.
USZLACHETNIONA PRECYZJA MONITOROWANIA
Monitory z serii "STUDIO" firmy Yamaha zostały zaprojektowane z myślą o jak najlepszym monitorowaniu dźwięku. Kładziemy nacisk na jakość reprodukcji i precyzje pozwalające wychwycić uchem niuanse i detale w dźwięku, a nie dopieszczone brzmienie. Odziedziczyły one schedę po zacnym modelu głośników NS10M STUDIO, który był wiodącym modelem używanym w profesjonalnych studiach nagraniowych na całym świecie przez wiele lat począwszy od lat 80-tych. Jednakże technologia ewoluowała w zastraszającym tempie i również głośniki muszą ewoluować. Nowe, topowe głośniki monitorujące MSP7 STUDIO dostarczają największej jakości dźwięku i najlepszego odsłuchu jakie można wyobrazić we współczesnej produkcji muzycznej, i które radzą sobie zarówno ze źródłami cyfrowymi jak i analogowymi jak również z formatami stereo jak i surround.
POWŁOKA MAGNETYCZNA KTÓRA NIE ZNIEKSZTAŁCI TWOJEGO BRZMIENIA
W dzisiejszym środowisku produkcyjnym, które często zawiera komputery, video oraz szeroką gamę innych magnetycznych mediów, powłoka (tarcza) magnetyczna to podstawa. Konwencjonalne pokrycia magnetyczna mają tą wadę, że zakłócają przepływ magnetyczny obwodu magnetycznego głośnika. Końcowym rezultatem jest zniekształcony dźwięk. Poradziliśmy sobie z tym problemem w MSP7 STUDIO dzięki nowej "zaawansowanej strukturze magnetycznej", która zapewnia efektywną ochronę przy równoczesnej integralności obwodu magnetycznego głośników zmniejszając zakłócenia i ulepszając zdefiniowanie brzmienia.
JEDNOCZĘŚCIOWA OBUDOWA Z ZAOKRĄGLONĄ PRZEGRODĄ
Drewno może być dobre, jednakże syntetyczne materiały są do tego stopnia zaawansowane w dzisiejszych czasach, że oferują druzgocące zalety. Biorąc pod uwagę, że materiały obudowy mogą być stworzone z idealną dla głośników charakterystyką, mogą również być formowane w prawie każdy kształt z precyzyjną tolerancją. Tam gdzie obudowy z drewna miały klejone części, które przerywały jedność obudowy, cienkościenna obudowa MSP7 STUDIO jest jednoczęściowa, co ma wpływ na doskonałą akustykę w całej obudowie, a przez to na doskonałą jakość reprodukcji dźwięku. Technika budowy jednoczęściowych obudów w każdym kształcie pozwala również na zaokrąglanie przegród, a tym samym minimalizację dyfrakcji zapewniając delikatny, jednobiegunowy oddźwięk, jak pokazano na wykresach. Wewnętrzna oprawa tweetera również zapewnia najwyższej jakości performans eliminując zbędny rezonans szkieletu tweeter'a.
ŁĄCZNIKI I KONTROLKI
MSP7 STUDIO posiada zbalansowane łączniki typu XLR na wejścia. To sprawia, że jest bezpośrednio kompatybilne z profesjonalnymi urządzeniami i pozwala na używanie zbalansowanych linii dla uzyskania maksymalnej jakości dźwięku audio nawet gdy potrzeba użyć długich przewodów. Kontrolki na tylnym panelu posiadają kontrole wrażliwości wejścia oraz przycisk trim umożliwiający dostrojenia basów i trebli w trzech i czterech pozycjach, kolejno (+1.5 dB/0 dB/-1.5 dB/-3 dB przy50 Hz oraz +1.5 dB/0 dB/-1.5 dB przy 10 kHz), tak więc odzew systemu szybko "wpasowuje sie" w pomieszczenie. Na wyposażeniu znajduje się również przycisk alow cut (FLAT, 80 Hz, 100 Hz), który jest użyteczny gdy używamy MSP7 STUDIO wraz z subwoofer’em SW10 STUDIO. Linia zasilania AC jest odłączalna dla większej wygody przy transporcie i ustawieniu.
APLIKACJE - USTAWIENIA STEREO
Zarówno przy miksowaniu dźwięku stereo jak i surround, twoja pozycja względem głównych przednich głośników - często nazywana "sweet spot" (słodki punkt)- powinna znajdować się w jednym z wierzchołków trójkąta równobocznego. Innymi słowy odległość między stanowiskiem odsłuchowym, a każdym z głośników, powinna być taka sama jak odległość między głośnikami. Głośniki powinny być również skierowane w stronę stanowiska pod kątem 60 stopni co zapewnia, że dźwięk kieruje się prosto na stanowisko. Wysokość głośników powinna być dopasowana tak, żeby tweeter był na poziomie twoich uszu (dzieje się tak ponieważ wysokie częstotliwości są najbardziej ukierunkowanymi)
DODANIE SUBWOOFER'A
Nawet jeśli nie planujesz ustawiać systemu surround, dodanie subwoofer'a może być dużym wsparciem przy miksie stereo. Ponieważ gdy słyszysz ekstremalny koniec dołu nie potrzebujesz wiele by sprawić, żeby dźwięk brzmiał świetnie. Poszerzony oddźwięk basu, który zapewnia dobry subwoofer, może wydatnie ulepszyć ogólną jakość twoich miksów. Lokalizacja subwoofera nie jest przy tym taka ważna jak głównych głośników, ponieważ częstotliwości poniżej 200Hz - czyli w paśmie, w którym pracuje subwoofer- nie są kierunkowe i rozchodzą się równo w każdym kierunku. Mówiąc inaczej, ucho nie potrafi zlokalizować lokacji źródła tak niskich dźwięków, tak więc teoretycznie rzecz biorąc subwoofer może znajdować się w każdym miejscu w pomieszczeniu. Jednakże w rzeczywistości dobrym pomysłem jest, aby umieścić subwoofer na podłodze, gdzieś pomiędzy głównymi głośnikami i w takiej samej odległości co one od miejsca odsłuchowego, jednakże nie musi być geometrycznie dokładnie ta odległość ani dokładnie pomiędzy monitorami.
USTAWIENIA SURROUND
Nawiązując do specyfikacji ITU (International Telecommunications Union, Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego) dla ustawień surround 5.1 , główne przednie głośniki powinny być spozycjonowane pod kątem 60 stopni i być (razem ze stanowiskiem odsłuchowym) wierzchołkami trójkąta równobocznego, tak jak opisywaliśmy to wcześniej, natomiast tylne głośniki powinny być ulokowane w tej samej odległości od stanowiska odsłuchowego co przednie, jednakże kąt powinien w ich przypadku znajdować się w przedziala 100-120 stopni, tak jak pokazano na diagramie poniżej. Centralny głośnik natomiast powinien być umiejscowiony precyzyjnie pośrodku przednich głośników i dokładnie w takiej samej odległości od stanowiska co pozostałe głośniki (znaczy to że będzie on trochę z tyłu za głównym prawym i lewym głośnikiem)
Podstawowe dane:
- System pracy bi-amp
- Obudowa z bass reflex
- Pasmo przenoszenia 45 Hz-40 kHz
- Głośnik wysokotonowy: 1" tytanowy
- Głośnik niskotonowy: 6,5"
- Moc wzmacniacza HF: 50 W/6 Ohm
- Moc wzmacniacza LF: 80 W/4 Ohm
- Podział zwrotnicy: 2,5 kHz (aktywna)
- Max SPL: 106 dB
-Kontrolery: Low Trim (-3, -1.5, 0, +1.5), High Trim (-1.5, 0, +1.5), Low Cut (Flat, 80 Hz, 100 Hz), Level (obrotowy)
- Złącza: 1 x XLR-symetryczne
- Stosunek S/N: >99 dB
- THD: 0,05%
- Wymiary: 218x330x235
- Waga: 12,2 kg