24 lipca 2006
00:00
Info
MIDI Salon Muzyczny ul. Dębowa 25
08-103 Siedlce
YAMAHA MG 32/14 FX - mikser
W związku z silnie rosnącym zapotrzebowaniem rynku na miksery małego i średniego formatu, firma Yamaha zdecydowała się wypuścić serię analogowych mikserów, które sprawdziłyby się w wielu zastosowaniach: systemy nagłośnieniowe PA, studia projektowe, szkoły muzyczne, domy modlitw. Seria składa się z z modeli o różnej liczbie wejść, rozmiarów i funkcji.
Yamaha nie jest zwyczajną firmą. Należy do tej niewielkiej liczby firm, które mogą twierdzić, że są absolutnie „zaangażowane muzycznie”. Tworzymy wspaniałe instrumenty muzyczne od ponad 100 lat, wiodące miksery foniczne od ponad 30 lat, topowe cyfrowe miksery i sprzęt do produkcji muzyki od ponad 15 lat. W dziedzinie systemów nagłośnieniowych 30 lat to szmat czasu. Tak na prawdę, 30 lat to praktycznie cały okres historii systemów nagłośnieniowych, w którym cały czas uczestniczymy. Innowacje, a w wielu przypadkach także określanie przyszłości rozwoju nowoczesnych mikserów.
Co więcej, ciągle w tym „jesteśmy” i mamy zaszczyt zaprezentować nową serią konsolet mikserskich – MG, w skład której wchodzi sześć modeli, różniących się rozmiarem – od małych 10-kanałowych/2-grupowych modeli do bardzo elastycznych 32-kanałowych/14-grupowych z imponującym wyborem wbudowanych efektów. W żadnym przypadku nie godzono się na kompromisy. Miksery MG są tak zbudowane, aby dostarczyć wspaniały dźwięk, pełną kontrolę i większą niezawodność. W istocie, poddawane są one tym samym rygorystycznym testom jakości i niezawodności co światowej klasy konsole mikserskie z serii PM. Jednocześnie, czerpiąc wszelkie możliwości, które dostarcza nam najnowocześniejsza technologia firmy Yamaha oraz techniki produkcji, byliśmy w stanie wyposażyć te wspaniałe miksery w więcej wartościowych cech niż znalazłbyś gdziekolwiek indziej. W skrócie, modele serii MG oferują wyjątkową jakość i moc miksowania przy niezwykłych cenach.
Odpowiednia „pojemność” dla systemów nagłośnieniowych i instalacji muzycznych
Jeśli zajmujesz się systemami nagłośnieniowymi, potrzebujesz większej liczby kanałów wejściowych – tak na wszelki wypadek. Mikrofony wokalne, mikrofony instrumentów, keyboard'y stereofoniczne, kanały direct-injection, mikrofony perkusyjne i cała resztę możesz dodać bardzo szybko. Wyposażone w odpowiednio 24 i 32 kanały wejściowe, modele MG24/14FX oraz MG32/14FX są gotowe, aby obsłużyć nawet najbardziej ambitne systemy nagłośnieniowe. Dzięki wbudowanemu podwójnemu systemowi cyfrowych efektów specjalnych SPX, nie będziesz zmuszany do korzystania z „szaf” dodatkowego sprzętu, aby uzyskać dźwięk, którego potrzebujesz. Dodatkowo modele są wyposażone w wyczerpujące zakresy grup i pomocniczych szyn, aby prościej tworzyć nawet złożone miksy. 24 lub 32 kanały wejściowe.
Wybierz 24-kanałowy MG24/14FX lub 32-kanałowy MG32/14FX, w zależności od potrzeb. Wszystkie inne funkcje są takie same w obu modelach. MG24/14FX posiada 16 kanałów mono mikforon/line, podczas gdy MG32/14FX aż 24. Oba modele oferują cztery wejścia stereo line jako dodatek do wejść mono mic/line.
Nisko-szumowe preampy mikrofonowe z funkcja Phantom Power
Wszystkie 16 mikrofonowe preampy w modelu MG24/14FX i wszystkie 24 mikrofonowe preampy w modelu MG32/14FX są przykładowej jakości. Oferują nisko-szumowe, transparentne wzmocnienie dla najszerszej możliwej grupy mikrofonów dynamicznych i kondensatorowych, co przekłada się na czystszy, lepiej brzmiący miks. Wszystkie mikrofonowe preampy są wyposażone w funkcje Phantom Power dla studyjnych mikrofonów pojemnościowych. Przełączniki włączają lub wyłączają funkcję Phantom Power w grupach po 8-kanałów.
Podświetlane przełączniki
Podświetlane przełączniki ON (channel), PFL (Pre-Fader Listen), Phantom Power zapewniają proste wizualne potwierdzenie krytycznych ustawień konsoli.
14 szyn dla bardziej elastycznego kierowania sygnałem.
W dodatku do dużej liczby kanałów wejściowych, zastosowania w systemach nagłośnieniowych przeważnie wymagają dodatkowej liczby miksów – przeważnie w formie Group Sub-Mixes lub wejść AUX Send dla zewnętrznego przetwarzania sygnału i systemów monitorujących. W obu modelach MG24/14FX oraz MG32/14FX posiadasz w sumie 14 szyn: główna szyna stereofoniczna, cztery pary grup szyn stereofonicznych dla wygodnego łączenia kanałów w grupy, sześć pomocniczych szyn (cztery skonfigurowane z opcją pre- lub post-fader oraz twa ustawione jako effect-send), oraz dwie wewnętrzne szyny efektów, które „zasilają” podwójne wysokiej-jakości wbudowane procesory efektów.
Insert I/O
Wszystkie kanały mono stanowią również przyłącza INSERT I/O, dzięki którym, w razie potrzeby możesz dodać dodatkowe procesory sygnałów, kompresory lub EQ.
3-zakresowe korektory kanałów (Mid-sweep Channel EQ) oraz filtry górno-przepustowe (HPF)
3-zakresowe korektory z funkcją Mid-sweep są na wyposażeniu wszystkich kanałów wejściowych, zaprojektowane aby oddać wyjątkowo delikatną dynamikę, która pozwoli Ci na wydobycie czystszych, zwartych miksów. Wszystkie kanały mikrofonowe mono są również wyposażone w filtry górno-przepustowe, które mogą być użyte do usunięcia niepotrzebnych szumów w niskich częstotliwościach.
Podwójne cyfrowe efekty SPX
W MG24/14FX i MG32/14FX zawarliśmy nie jeden, ale dwa wysokiej-jakości etapy cyfrowego przetwarzania sygnałów, „zasilane” przez dwie oddzielne szyny efektów, dzięki czemu możesz rozbudować swój miks o dwa oddzielne efekty w tym samym czasie. Oczywiście, efekty są dostarczane przez najnowszą technologię DSP od firmy Yamaha – wiesz, że zawsze dostajesz to co najlepsze. Każdy etap umożliwia wybór z 16 profesjonalnie-brzmiących cyfrowych efektów SPX, włączając w to pogłos (reverb), opóźnienie (delay), zmianę wysokości (pitch change), chór (chorus), fazowanie (phasing), dublowanie wokalu (vocal doubling), znieszktałcenie (distortion), itp. Kontrolery parametrów, dzięki którym możesz „dopieścić” efekty zgodnie z swoimi wymaganiami, również znajdują sie na wyposażeniu mikserów a funkcja Tap Delay ułatwia tworzenie opóźnień zsynchronizowanych z tempem muzyki.
Wejście Talkback
Możliwość komunikacji jest ważny zarówno dla wydajnych konfiguracji jak i również po to, aby wystąpienie przebiegało bez zakłóceń. Oba modele MG24/14FX oraz MG32/14F są wyposażone w system Talkback, który pozwala inżynierowi FOH na komunikację z inżynierem [Monitor], występującymi i innymi członkami ekipy, aby cała grupa mogła operować przy optymalnej efektywności.
Funkcja Balanced XLR dla wyjść stereo oraz mono
Profesjonalna łączność zawdzieczana jest wiarygodnym wyjściom typu Balanced XLR zarówno dla wyjść stereo jak i mono.
„Zamiatający” filtr dolno-przepustowy (LPF) dla wyjścia Mono
Jednym z możliwych zastosowań wyjścia mono jest użycie systemu subwoofer'a. MG24/14FX oraz MG32/14FX sprawiają, że proces ten jest łatwiejszy niż kiedykolwiek, dzięki wbudowanym „zamiatającym” filtrom dolno-przepustowym dla każdego wyjścia mono.
![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/yamaha-13796-min.webp)
Yamaha nie jest zwyczajną firmą. Należy do tej niewielkiej liczby firm, które mogą twierdzić, że są absolutnie „zaangażowane muzycznie”. Tworzymy wspaniałe instrumenty muzyczne od ponad 100 lat, wiodące miksery foniczne od ponad 30 lat, topowe cyfrowe miksery i sprzęt do produkcji muzyki od ponad 15 lat. W dziedzinie systemów nagłośnieniowych 30 lat to szmat czasu. Tak na prawdę, 30 lat to praktycznie cały okres historii systemów nagłośnieniowych, w którym cały czas uczestniczymy. Innowacje, a w wielu przypadkach także określanie przyszłości rozwoju nowoczesnych mikserów.
Co więcej, ciągle w tym „jesteśmy” i mamy zaszczyt zaprezentować nową serią konsolet mikserskich – MG, w skład której wchodzi sześć modeli, różniących się rozmiarem – od małych 10-kanałowych/2-grupowych modeli do bardzo elastycznych 32-kanałowych/14-grupowych z imponującym wyborem wbudowanych efektów. W żadnym przypadku nie godzono się na kompromisy. Miksery MG są tak zbudowane, aby dostarczyć wspaniały dźwięk, pełną kontrolę i większą niezawodność. W istocie, poddawane są one tym samym rygorystycznym testom jakości i niezawodności co światowej klasy konsole mikserskie z serii PM. Jednocześnie, czerpiąc wszelkie możliwości, które dostarcza nam najnowocześniejsza technologia firmy Yamaha oraz techniki produkcji, byliśmy w stanie wyposażyć te wspaniałe miksery w więcej wartościowych cech niż znalazłbyś gdziekolwiek indziej. W skrócie, modele serii MG oferują wyjątkową jakość i moc miksowania przy niezwykłych cenach.
Odpowiednia „pojemność” dla systemów nagłośnieniowych i instalacji muzycznych
Jeśli zajmujesz się systemami nagłośnieniowymi, potrzebujesz większej liczby kanałów wejściowych – tak na wszelki wypadek. Mikrofony wokalne, mikrofony instrumentów, keyboard'y stereofoniczne, kanały direct-injection, mikrofony perkusyjne i cała resztę możesz dodać bardzo szybko. Wyposażone w odpowiednio 24 i 32 kanały wejściowe, modele MG24/14FX oraz MG32/14FX są gotowe, aby obsłużyć nawet najbardziej ambitne systemy nagłośnieniowe. Dzięki wbudowanemu podwójnemu systemowi cyfrowych efektów specjalnych SPX, nie będziesz zmuszany do korzystania z „szaf” dodatkowego sprzętu, aby uzyskać dźwięk, którego potrzebujesz. Dodatkowo modele są wyposażone w wyczerpujące zakresy grup i pomocniczych szyn, aby prościej tworzyć nawet złożone miksy. 24 lub 32 kanały wejściowe.
Wybierz 24-kanałowy MG24/14FX lub 32-kanałowy MG32/14FX, w zależności od potrzeb. Wszystkie inne funkcje są takie same w obu modelach. MG24/14FX posiada 16 kanałów mono mikforon/line, podczas gdy MG32/14FX aż 24. Oba modele oferują cztery wejścia stereo line jako dodatek do wejść mono mic/line.
Nisko-szumowe preampy mikrofonowe z funkcja Phantom Power
Wszystkie 16 mikrofonowe preampy w modelu MG24/14FX i wszystkie 24 mikrofonowe preampy w modelu MG32/14FX są przykładowej jakości. Oferują nisko-szumowe, transparentne wzmocnienie dla najszerszej możliwej grupy mikrofonów dynamicznych i kondensatorowych, co przekłada się na czystszy, lepiej brzmiący miks. Wszystkie mikrofonowe preampy są wyposażone w funkcje Phantom Power dla studyjnych mikrofonów pojemnościowych. Przełączniki włączają lub wyłączają funkcję Phantom Power w grupach po 8-kanałów.
Podświetlane przełączniki
Podświetlane przełączniki ON (channel), PFL (Pre-Fader Listen), Phantom Power zapewniają proste wizualne potwierdzenie krytycznych ustawień konsoli.
14 szyn dla bardziej elastycznego kierowania sygnałem.
W dodatku do dużej liczby kanałów wejściowych, zastosowania w systemach nagłośnieniowych przeważnie wymagają dodatkowej liczby miksów – przeważnie w formie Group Sub-Mixes lub wejść AUX Send dla zewnętrznego przetwarzania sygnału i systemów monitorujących. W obu modelach MG24/14FX oraz MG32/14FX posiadasz w sumie 14 szyn: główna szyna stereofoniczna, cztery pary grup szyn stereofonicznych dla wygodnego łączenia kanałów w grupy, sześć pomocniczych szyn (cztery skonfigurowane z opcją pre- lub post-fader oraz twa ustawione jako effect-send), oraz dwie wewnętrzne szyny efektów, które „zasilają” podwójne wysokiej-jakości wbudowane procesory efektów.
Insert I/O
Wszystkie kanały mono stanowią również przyłącza INSERT I/O, dzięki którym, w razie potrzeby możesz dodać dodatkowe procesory sygnałów, kompresory lub EQ.
3-zakresowe korektory kanałów (Mid-sweep Channel EQ) oraz filtry górno-przepustowe (HPF)
3-zakresowe korektory z funkcją Mid-sweep są na wyposażeniu wszystkich kanałów wejściowych, zaprojektowane aby oddać wyjątkowo delikatną dynamikę, która pozwoli Ci na wydobycie czystszych, zwartych miksów. Wszystkie kanały mikrofonowe mono są również wyposażone w filtry górno-przepustowe, które mogą być użyte do usunięcia niepotrzebnych szumów w niskich częstotliwościach.
Podwójne cyfrowe efekty SPX
W MG24/14FX i MG32/14FX zawarliśmy nie jeden, ale dwa wysokiej-jakości etapy cyfrowego przetwarzania sygnałów, „zasilane” przez dwie oddzielne szyny efektów, dzięki czemu możesz rozbudować swój miks o dwa oddzielne efekty w tym samym czasie. Oczywiście, efekty są dostarczane przez najnowszą technologię DSP od firmy Yamaha – wiesz, że zawsze dostajesz to co najlepsze. Każdy etap umożliwia wybór z 16 profesjonalnie-brzmiących cyfrowych efektów SPX, włączając w to pogłos (reverb), opóźnienie (delay), zmianę wysokości (pitch change), chór (chorus), fazowanie (phasing), dublowanie wokalu (vocal doubling), znieszktałcenie (distortion), itp. Kontrolery parametrów, dzięki którym możesz „dopieścić” efekty zgodnie z swoimi wymaganiami, również znajdują sie na wyposażeniu mikserów a funkcja Tap Delay ułatwia tworzenie opóźnień zsynchronizowanych z tempem muzyki.
Wejście Talkback
Możliwość komunikacji jest ważny zarówno dla wydajnych konfiguracji jak i również po to, aby wystąpienie przebiegało bez zakłóceń. Oba modele MG24/14FX oraz MG32/14F są wyposażone w system Talkback, który pozwala inżynierowi FOH na komunikację z inżynierem [Monitor], występującymi i innymi członkami ekipy, aby cała grupa mogła operować przy optymalnej efektywności.
Funkcja Balanced XLR dla wyjść stereo oraz mono
Profesjonalna łączność zawdzieczana jest wiarygodnym wyjściom typu Balanced XLR zarówno dla wyjść stereo jak i mono.
„Zamiatający” filtr dolno-przepustowy (LPF) dla wyjścia Mono
Jednym z możliwych zastosowań wyjścia mono jest użycie systemu subwoofer'a. MG24/14FX oraz MG32/14FX sprawiają, że proces ten jest łatwiejszy niż kiedykolwiek, dzięki wbudowanym „zamiatającym” filtrom dolno-przepustowym dla każdego wyjścia mono.
![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/yamaha-13796-min.webp)
reklama