System Amadeus Active Acoustics w Technopolis Politechniki Wrocławskiej

Projektowanie wnętrz, szczególnie tych przeznaczonych do realizacji wydarzeń kulturalnych, to niełatwe i - często- niewdzięczne zadanie. Niełatwe, bo nawet przy użyciu zaawansowanych narzędzi opartych na komputerach i modelach predykcyjnych nigdy do końca nie można być pewnym uzyskanego efektu końcowego. Niewdzięcznym zaś dlatego, że często inwestor oczekuje od projektowana niemożliwego - stworzenia miejsca, w którym będzie można zorganizować dosłownie wszystko: od konferencji czy wykładu, poprzez projekcję kinową, spektakl teatralny, operę, koncert muzyki kameralnej, muzyki symfonicznej, na występie gwiazdy muzyki rozrywkowej kończąc. I wszystkie te wydarzenia powinny brzmieć w owym miejscu rewelacyjnie. 

Czy faktycznie jest to zadanie niewykonalne? 

 

Do niedawna rzeczywiście tak było - projektowało się albo (lepiej lub gorzej brzmiącą) salę koncertową, albo kinową, albo audytoryjną, albo teatralną, albo miejsce do organizowania wydarzeń (koncertów) z nagłośnieniem. Każde z nich ma bowiem inne "wymagania" dotyczące akustyki, które nijak nie dało się pogodzić - próby tworzenia tzw. sal wielofunkcyjnych kończyły się najczęściej tak, że żadne z tych wydarzeń nie brzmiało tak jak powinno. Czyli sala miała być do wszystkiego, a okazywała się być... do niczego.

 

[img:1]

[img:2]

 

Sytuacja zaczęła zmieniać się na lepsze, gdy światło dzienne ujrzały tzw. systemy wsparcia akustyki, czyli rozbudowane systemu elektroakustyczne, których zadaniem było "poprawienie" akustyki danej sali, polegające na "ożywieniu" tejże akustyki. Tzn. poprawa ta polegała, na wirtualnym "powiększeniu" tejże sali, tak aby jej akustyka odpowiadała przestrzeniom większym i/lub mniej wytłumionym, adekwatnym np. do organizowania koncertów symfonicznych. Nie dało się natomiast metodami elektronicznymi - i póki co niestety jeszcze nikt nie wpadł na to, jak to zrobić - poprawić akustyki tak, aby pogłos w danym pomieszczeniu był mniejszy. No ale już sam fakt, że można akustykę danej sali "ożywić" był bardzo interesujący, toteż wielu inżynierów i producentów intensywnie zaczęło rozwijać swoje systemy wsparcia akustyki.

 

[img:3]

[img:4]

 

Jedną z nich jest Amadeus Acoustics, firma z Wiednia, która oferuje system dość istotnie wyróżniający się na tle konkurencji. Współpraca przedstawiciela austriackiego producenta w Polsce, firmy Commercial Audio, oraz Politechniki Wrocławskiej i Pracowni Akustycznej Kozłowski z Wrocławia zaowocowała stworzeniem w komorze akustycznej Katedry Akustyki, Multimediów i Przetwarzania Sygnałów PWr, czyli w Technopolis, showroomu systemu Amadeus Active Acoustics.

 

[img:13]

dr inż. Piotr Z. Kozłowski

Pracowania Akustyczna Kozłowski

 

Na co dzień zajmujemy się tutaj edukacją - uczymy naszych studentów, jak skonfigurować system nagłaśniania, jak go zestroić, no i oczywiście jak go używać. Oprócz takich działań ewidentnych i oczywistych, w tej komorze zajmujemy się również badaniami akustycznymi, różnego rodzaju pomiarami pola akustycznego, ale także i urządzeń tak trywialnych i codziennych, jak pralka czy lodówka.

 

[img:5]

[img:6]

 

W Technolopis, oprócz zajęć ze studentami i pomiarów, odbywają się też prezentacje różnych nowinek technologicznych, kierowane do zawodowców z branży. Jedną z takich nowinek jest właśnie niedawno zainstalowany system aktywnej akustyki firmy Amadeus Acoustics.

 

[img:15]

Krzysztof Kowalewski

Commercial Audio

 

Firma Commercial Audi jest wyłącznym dystrybutorem marki Amadeus Acoustics w Polsce i nie bez powodu wybraliśmy to miejsce, właśnie jako takie miejsce naszego showroomu.

 

[img:7]

[img:8]

 

System Amadeus Active Acoustics w Technolopis Politechniki Wrocławskiej oparto na procesorze firmy Amadeus Acoustics oraz urządzeniach głośnikowych i wzmacniaczach firmy Bose. W komorze zainstalowano w sumie 44 zestawy głośnikowe, w tym 40 kompaktowych, szerokopasmowych zestawów koaksjalnych Bose DesignMax DM6 oraz cztery subwoofery DM10. Wszystkie te zestawy zasilane są ze wzmacniaczy Bose PowerMatch, a dodatkowo w skład systemu wchodzi 13 pojemnościowych mikrofonów kardioidalnych firmy Sontronics oraz dwa shotguny firmy Audio-Technica. Wszystkie sygnały "krążące" między urządzeniami systemu, tj. przedwzmacniaczami, procesorem a wzmacniaczami, są to cyfrowe sygnały sieci Dante.

 

[img:14]

Tomasz Nowicki

Dział Projektowy Commercial Audio

 

System Amadeus posiada kilka unikalnych cech: pierwszą z nich jest skalowalność tego systemu. Druga sprawa - w obrębie jednego systemu mamy kilka funkcji; mamy system regulacji zmiennej akustyki, mamy też immersive sound, czyli 3D. No i trzecią funkcją jest możliwość zastosowania tak zwanych statycznych źródeł wirtualnych, czyli możemy zrobić salę, która będzie również pełnić np. funkcję sali kinowej - co nie jest takie oczywiste w innych systemach.

 

[img:9]

[img:10]

 

Kolejną istotną cechą systemu Amadeus Active Acoustics jest, to że współpracuje on z komponentami (głośnikami, mikrofonami, wzmacniaczami) w zasadzie dowolnego producenta, nie zamykając się tylko na jedną markę. Pozwala to wykorzystać już istniejące zasoby sprzętowe w obiekcie, w którym taki system miałby być zainstalowany, co znacząco obniża koszty instalacji systemu.

 

[img:13]

dr inż. Piotr Z. Kozłowski

Pracowania Akustyczna Kozłowski

 

Jako kreator sal bardzo cenię sobie to, że możemy komuś, komu taką salę projektujemy, zaoferować kilka sal w jednym budynku - bo do tego to się sprowadza, mając dosłownie dostęp do panelu, komputera czy wręcz telefonu, na którym możemy w ułamku sekundy przestroić dźwięk, który nas otacza w danym wnętrzu.

 

[img:15]

Krzysztof Kowalewski

Commercial Audio

 

Dźwięk trzeba poczuć. Dźwięk to są emocje i te emocje znajdują się w tym pomieszczeniu. Każdy ma taką możliwość - wystarczy skontaktować się z naszą firmą i umówić się na taką prezentację i pokaz, i te emocje, które ten system potrafi przenieść, tą energię którą potrafi dać widzowi, należy tutaj w tym miejscu poczuć.

 

[img:11]

[img:12]
 

Ciekawe instalacje w Polsce Dźwięk immersyjny

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

adres:
Jeziorki 86a 02-863 Warszawa
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz