Kolejna edycja Soundedit tuż tuż!
Już tylko tylko dwa tygodnie dzielą nas od kolejnej edycji Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych SOUNDEDIT (25-29 października), imprezy, która na dobre wrosła w nasz krajowy pejzaż branżowy. Impreza cieszy się też zacnym wsparciem technologicznym – partnerami są tak znamienite firmy jak Commercial Audio, Konsbud Audio, Aplauz, ESS Audio, MBS, Lauda Audio, Polsound, Sound Trade, Yamaha, Music Toolz, a także Pro Audio AVT i 77 Production.
Aspekty muzyczne
W ramach części artystycznej posłuchamy muzyki w najrozmaitszych gatunkach i klimatach, wykonywanej przez muzyków o najrozmaitszych korzeniach – od duetu Julesa Maxwella, klawiszowca kultowej grupy Dead Can Dance, z bardzo interesującą wokalistką Liną Rodrigues, poprzez Justin Sullivana & Dean White’a, czyli członków zespołu New Model Army, po zaproszonych przez Natalię Niemen do udziału w koncercie poświęconym pamięci jej ojca Wojciecha Waglewskiego i Krzysztofa Zalewskiego. To jedynie niewielki wycinek tego, co przygotowali organizatorzy Soundedit.
więcej na stronie
www.soundedit.pl
W kwestiach technologicznych
W ramach Soundedit 2024 odbędą się – tradycyjnie już, jak przystało na imprezę, której tematem przewodnim jest wszakże produkcja muzyczna – liczne warsztaty. Pierwszym z prelegentów, na którego chciałbym zwrócić Waszą uwagę, jest Chris Thomas. To brytyjski producent, który w Łodzi odbierze zasłużoną statuetkę Człowieka ze Złotym Uchem za „pionierskie dokonania w dziedzinie produkcji muzycznej”, mający na koncie współpracę z największymi tuzami współczesnej muzyki - The Beatles, Pink Floyd, Procol Harum, Roxy Music, Elton John, czy Pete Townshend, a także Sex Pistols i INXS, by wymienić tylko kilku. Zapewne z chęcią podzieli się swoim bogatym doświadczeniem.
Drugiego prowadzącego specjalnie przedstawiać nie trzeba – to od lat znany w kręgach realizatorów nagrań, i nie tylko, Piotr Madziar. Niewyczerpane źródło wiedzy. Nie wypada ominąć.
Nie zabraknie też płci pięknej. Magdalena Piotrowska (Plewa) specjalizuje się w masternigu nagrań, i to będzie jedno z dwóch prezentowanych przez nią zagadnień – Masternig in the box vs. urządzenia analogowe. Drugi temat prowadzonych przez nią warsztatów, tym razem wraz z Janem Felcynem, to kwestia nauczania nowoczesnych technologii w realizacji dźwięku. Brzmi nieźle.
Kolejną wykładowczynią jest Agnieszka Gos, która – sądząc po jej specjalizacji zawodowej – przedstawiać będzie problematykę cyfrowej dystrybucji muzyki.
To tylko cztery przykłady tematów, jakie będą poruszane podczas części warsztatowej, a które podpowiadamy Wam na zaostrzenie apetytu. Całość programu jest natomiast tak bogata, że można byłoby tu pisać jeszcze i jeszcze… Wszelkie informacje znajdziecie pod adresem zamieszczonym na końcu artykułu. Tymczasem nie zwlekajcie, rezerwujcie czas i rejestrujcie się na stronie internetowej organizatora. Do zobaczenia w Łodzi!