7 sierpnia 2024 11:00
Info ESS Audio ESS Audio tel: +48 (22) 2041 200 www.essaudio.pl

Trasa Dawida Podsiadło z Riedel Communications

Trasa koncertowa Dawida Podsiadło była bez wątpienia jednym z największych i najważniejszych wydarzeń muzycznych ostatnich tygodni w Polsce. Ta niesamowita seria 7 koncertów nie tylko zgromadziła tłumy fanów, ale także przyciągnęła uwagę branży touringowej, nie tylko z Polski, ale też z całego świata.

Finałowy koncert, który odbył się na Stadionie Śląskim w Chorzowie, stanowił kulminację tego gigantycznego przedsięwzięcia, oferując niezapomniane wrażenia zarówno dla publiczności, jak i dla całej ekipy produkcyjnej. Wydarzenie to przyciągnęło prawie 100 tysięcy fanów, co uczyniło je największym tego typu koncertem w Polsce. Perfekcyjna organizacja, niezwykła atmosfera i niesamowite widowisko muzyczne – to wszystko sprawiło, że ten wieczór na długo pozostanie w pamięci zarówno fanów, jak i całej ekipy produkcyjnej.

 

[img:1]
Fot. Stageman

 

Organizacja tak wielkiego wydarzenia wymagała zaangażowania setek osób oraz zastosowania najnowocześniejszych technologii. Produkcja całej trasy była niezwykle skomplikowana i wymagała precyzyjnego planowania oraz doskonałej koordynacji wszystkich aspektów. Wśród licznych wyzwań, które musiały zostać pokonane, kluczową rolę odegrała komunikacja pomiędzy wszystkimi pionami produkcyjnymi.

Aby zapewnić bezproblemowe działanie tak ogromnego przedsięwzięcia, zdecydowano się na wykorzystanie Systemu interkomu bezprzewodowego Bolero od Riedel Communications. Wybrano je przede wszystkim ze względu na bezawaryjność i bezpieczeństwo komunikacji, co było kluczowe przy organizacji wydarzenia na tak dużą skalę.

 

[img:2]
Fot. Stageman

 

Podczas całej trasy wykorzystano system Bolero w wersji STANDALONE z licencją Pro1 i Pro2, a oparty był na 72 beltpakach oraz 13 antenach. Na potrzeby finałowych koncertów w Chorzowie system rozbudowano do 77 beltpaków i 14 anten.

Aby zapewnić komunikację we wszystkich newralgicznych punktach, anteny rozmieszczane były bezpośrednio pod sceną (4 szt), w obrębie widowni stadionu (5 szt), okolice garderób i biur produkcji (2szt), w sztabie kryzysowym (1szt) oraz przy wozach telewizyjnych (1szt).

 

[img:3]
Fot. INFOMUSIC.PL

 

System komunikacji opierał się na najnowszej wersji oprogramowania (3.3.0-10), a licencje Standalone pro 1 i pro 2 umożliwiały wykorzystanie 26 PartyLine do konfiguracji połączeń, i monitorowanie wszystkich 16 ładowarek. Wersja licencji Pro2 pozwoliła również na zastosowanie opcji „priorytetowania” poszczególnych beltpaków. Priorytetowanie zapewniało że osoby prowadzące show, czyli najważniejsze (reżyser, kierownik sceny, ispicjent) zawsze mieli „pierwsze miejsce” w antenie w pobliżu której się znajdowali a co za tym idzie, gwarancję najlepszego zasięgu i jakości sygnału audio.

Jak już wspomnieliśmy, w całym systemie, oprócz 14 anten,77 beltpaków i 6cio kanałowego modułu Audio było również 16 ładowarek.

 

[img:4]
Fot. Stageman

 

Podpięcie ich do systemu pozwoliło (w pierwszym etapie konfiguracji) na automatyczne wyrównanie oprogramowania we wszystkich beltpakach. Później w trakcie pracy systemu, wszelkie zmiany w konfiguracji, mogły odbywać się z beltpakami umieszczonymi w ładowarce, widoczny był stan naładowania ich baterii, a opcja automatycznego uruchamiania po wyjęciu z ładowarki, bardzo ułatwiała pracę w momencie gdy większość urządzeń była wydawana użytkownikom w tym samym momencie.

Mariusz Maniewski z firmy StageMan, odpowiedzialny za komunikację, który pełnił kluczową rolę podczas tego wydarzenia, podkreślał, że wybór Riedel Communications był jedynym i właściwym:

 

Porządek musi być, przy tak dużym wydarzeniu nie ma miejsca na nieporozumienia, ucięte komunikaty i bałagan. Olbrzymie możliwość konfiguracji, żywotność baterii, odporność na warunki atmosferyczne i upadki daje gwarancję niezawodności i pozwala uniknąć chaosu komunikacyjnego.

Mariusz Maniewski - StageMan

 

[img:5]
Fot. Stageman

 

Bezpieczeństwo komunikacji było kluczowym elementem przy doborze sprzętu, zwłaszcza przy prawie 100 tysiącach ludzi zgromadzonych na stadionie. Wybór Riedel Communications zapewnił brak zakłóceń i problemów z łącznością, przy tak dużym skupisku j ilości nadajników WIFI co jest niezmiernie ważne w tak dużym wydarzeniu. System zapewniał również ochronę przed włamaniami do sieci, co było podstawą bezpieczeństwa całego koncertu.

Główny koordynator bezpieczeństwa, cała grupa producentów, ekipa oświetlenia, realizacji dźwięku, mechaniki sceny, backline'u oraz showcallerzy – wszyscy ci ludzie musieli działać jak jeden organizm, aby wydarzenie przebiegło bez zakłóceń. Dzięki szerokim możliwościom konfiguracji systemu Riedel, udało się zapanować nad potencjalnym chaosem i zapewnić płynny przebieg całego koncertu.

 

Systemy komunikacyjne Riedel oferują szerokie możliwości konfiguracji, co pozwala na efektywne zarządzanie tak dużym wydarzeniem. Wydaje mi się, że w branży jest jeszcze przekonanie, iż tego typu systemy są powiązane wyłącznie z tzw. Broadcaste’m, czyli potrzebny wóz realizacyjny i mnóstwo wielkiego sprzętu.

Tu z tym potężnym systemem podróżowaliśmy z kilkoma walizkami i paroma bębnami skrętki. Również wiele osób jeszcze nie ma świadomości o możliwościach tego systemu i jest przekonana, że ten sam rezultat można osiągnąć za pomocą popularnych „motorolek”. Funkcjonalność systemu można by porównać do rozmowy telefonicznej z bardzo dobrą jakością dźwięku, a takich rozmów możemy prowadzić sześć jednocześnie.

Mam nadzieję, że za przykładem tej trasy, zaawansowane rozwiązania komunikacyjne zaczną gościć coraz częściej na polskich estradach nie tylko przy okazji wielkich koncertów i realizacji telewizyjnych. Jako, że trasa była rekordowa pod wieloma względami, my też ustanowiliśmy swego rodzaju rekord, bo chyba jako pierwsi w Polsce wykorzystaliśmy taką ilość beltpacków i anten przy jednej produkcji.

Mariusz Maniewski - StageMan

 

Trasa koncertowa Dawida Podsiadło była bezprecedensowym wydarzeniem, które pokazało, że w Polsce organizujemy koncerty na najwyższym, światowym poziomie. Zastosowanie nowoczesnych technologii komunikacyjnych, takich jak system Riedel Communications, pozwoliło na bezawaryjne i bezpieczne przeprowadzenie tego ogromnego przedsięwzięcia. Finałowy koncert na Stadionie Śląskim w Chorzowie był ukoronowaniem wielomiesięcznej pracy i pasji.

 

[img:6]
Fot. Stageman
 

Systemy interkomowe Dźwiękowe systemy ostrzegawcze (DSO)

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

ESS Audio

tel.: +48 (22) 2041 200
adres:
ul. Graniczna 21 05-092 Łomianki
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz