Sound Experience - Doświadczanie dźwięku po wrocławsku

Na rynku już tak jest, że firmy nań wchodzą, niektóre po pewnym czasie kończą działalność, a na ich miejsce pojawiają się nowe. Branże rentalowa czy instalacyjna nie są tu wyjątkiem. Również we Wrocławiu. A czemu wspominam akurat o tym mieście? Ano dlatego, że to właśnie tam skrzydła rozwija młoda firma Sound Experience, założona i prowadzona przez Michała Macewicza. 25 kwietnia zorganizowała fetę z okazji otwarcia nowego showroomu przy ulicy Tęczowej 7.

 

Michał Macewicz

Zacznijmy od samego właściciela. Wiadomo, że aby poprowadzić tego typu firmę z sukcesem, trzeba coś o branży wiedzieć. Michał wie natomiast całkiem sporo. Sound Experience to dzieło wyrastające na jego znajomości zagadnień związanych ze sceną DJ-ską – sam jest znanym i cenionym DJ -  naprawą i serwisowaniem sprzętu dla DJ-ów czy wreszcie integrowaniem systemów nagłośnieniowych. Na koncie ma sporo prac tego typu, a więc i doświadczenie, jakie zdobył, jest duże. A przy tym wszystkim to człowiek, który ma swoją wizję i nie waha się jej użyć.

 

[img:1]

Michał Macewicz

Właściciel Sound Experience

 

Mamy pewną wizję, która wiąże się z tym, aby wprowadzać ciekawą jakość na naszą scenę muzyki, nie tylko elektronicznej, ale też idąc w stronę kultury naszego miasta.

Michał Macewicz

 

[img:3]

 

Jak się to wszystko zaczęło? Gdzie leżą początki?

 

Dostałem od swojego ojca głośniki, które zacząłem przerabiać. Zaczęliśmy też rozmawiać na ten temat – jak muzyka na niego wpłynęła, co go inspirowało. Od pewnego momentu zacząłem iść w swoją stronę, w trochę mocniejsze klimaty, jeśli chodzi o muzykę elektroniczną. W następnych latach, bardzo dużo obcując z dźwiękiem, muzyką, starałem się rozwijać pod tym względem. Tylko i wyłącznie dlatego, że przynosiło mi to bardzo dużo przyjemności. Przeprowadziłem się w pewnym momencie do Wrocławia, i tutaj zaczęła się naprawdę bardzo ciekawa przygoda – od pracy w klubach, przez organizowanie wydarzeń z niesamowitymi ludźmi, po instalacje systemów audio w przestrzeniach komercyjnych.

Michał Macewicz

 

Z przedsięwzięciami komercyjnymi, nawet – a może zwłaszcza - tak mocno powiązanymi z kwestiami sztuki, bywa tak, że w pojedynkę trudno je udźwignąć i na pewnym etapie trzeba rozejrzeć się za partnerem biznesowym. Michał miał szczęście, że los postawił na jego drodze Igora Matusa.

 

Połączyłem się z Igorem w momencie, kiedy poczułem potrzebę rozszerzenia swojej działalności o duży soundsystem rentalowy. Brakowało mi takiego narzędzia na co dzień. Z Igorem znaliśmy się już trochę. Zawsze wyczuwałem od niego bardzo dobrą energię. Wiem też, że kocha muzykę. Jest DJ. Skromny człowiek, ale z wielkim sercem. Stojąc przed zakupem L-Acoustics wiedziałem, jakie stoją za tym koszta i jaka odpowiedzialność.  Sam bym tego nie zrobił. Dlatego zadzwoniłem do Igora. Okazało się, że obaj czujemy podobnie, rezonujemy ze sobą i ufamy sobie. Zapytałem czy nie chciałby się podjąć ze mną takiej współpracy, co również wiązało się ze współinwestycją. Igor się zgodził i tak zostaliśmy wspólnikami.

Michał Macewicz

 

[img:2]

 

Firma Sound Experience

Dziś prowadzona przez Michała firma rozwija się wielotorowo, jakkolwiek wszystko obraca się wokół muzyki – wynajem systemów pro audio na różnego rodzaju wydarzenia, wraz z ich obsługą; konsultacje i wsparcie w kwestii rozmaitych rozwiązań elektroakustycznych; serwis sprzętu elektronicznego, głównie do produkcji muzyki, dj-skiego oraz systemów nagłośnieniowych; teraz zaś doszedł showroom, czyli miejsce, gdzie odwiedzający będą mogli zapoznać się z możliwościami systemów z grupy pro audio. Co więcej, ta sama przestrzeń ma być miejscem, w którym organizowane będą wydarzenia kulturalne dla maksymalnie 100 osób.

 

[img:12]

 

Zasadniczo żaden z wyżej wymienionych rodzajów działalności nie wymaga objaśnień, ale zatrzymajmy się przy tym pierwszym. Wszak oczywistym jest, że aby móc wynajmować komukolwiek system nagłośnieniowy, trzeba samemu takowy posiadać. W tej materii właściciel Sound Experience nawiązał współpracę z dwoma podmiotami - dobrze wszystkim nam znaną firmą Audio Plus oraz norweskim producentem sprzętu nagłośnieniowego, NNNN, o którym za chwilę.

A zatem, skoro Audio Plus, to oczywiście L-Acoustics. Pierwsze zakupy miały miejsce rok temu. To system złożony z modułów A15 II, w wersjach focus i wide,  a także  subwooferów KS21, wzmacniaczy LA4X i odsłuchów X12. Oczywiście w planach jest sukcesywna rozbudowa „parku maszynowego”. W showroomie z kolei prezentowany jest domowy system Syva. Nie ma jednak potrzeby zagłębiać się w opisywanie tych modeli, bo są one bardzo dobrze znane na naszym rynku, a tekstów je opisujących powstało całkiem sporo. Natomiast jeśli chodzi o drugiego partnera Sound Experience…

 

[img:4]

[img:7]

 

Prezentacje

Do czasu wizyty we Wrocławiu nazwę NNNN – jak się okazuje, wymawianą po prostu jako „en - norweskiej firmy, z którą gospodarz współpracuje od późnej jesieni ubiegłego roku, mogłem tłumaczyć sobie co najwyżej jako „Nikomu Nieznana Norweska Nazwa”. Ale wychodzi na to, że wcale nie tak nikomu. Jest to bowiem marka, której produkty pracują w klubach w wielu miejscach świata. A to przecież o czymś świadczy. Dlatego muszę tu przeprosić za swoje bezecne myśli i niedoinformowanie.

NNNN specjalizuje się w konstruowaniu i wytwarzaniu sprzętu nagłośnieniowego przede wszystkim dla klubów muzycznych, choć nie tylko. Gośćmi zaproszonymi na opisywaną tu imprezę byli m.in. dwaj przedstawiciele firmy – Torkel Mellingen oraz Rune Skramstad, współzałożyciel NNNN - którzy w skrócie opowiedzieli o jej filozofii i niektórych produktach. Niektóre z nich zresztą można było obejrzeć na miejscu i posłuchać na żywo.

 

[img:10]

 

Gage 30 to aktywne, pełnopasmowe zestawy nagłośnieniowe typu point source, z 18-calowym wooferem i driverem ciśnieniowym. Przetwarzają częstotliwości w zakresie od 30 Hz do 20 kHz. Jednak scena klubowa rządzi się własnymi prawami. Bas musi „wyrywać z kapci”. Jakkolwiek więc 30 Hz z paczki szerokopasmowej to wartość godna szacunku, zestawy Gage 30 uzupełniono dwoma, także aktywnymi, subwooferami Trent 25 A (A czyli Active) o mocy 1.000 W i maksymalnym SPL 132 dB. Zakres ich pracy zaczyna się o 5 Hz niżej niż paczek Gage 30. I to rzeczywiście było czuć, co w pełni uzasadnia ich użycie!

 

[img:8]

 

Rune zaprezentował także mniejszy model z rodziny Gage, 60. To koaksjalny zestaw dwudrożny - podobnie jak większy brat - typu point source. „Wystąpił” w towarzystwie subwoofera Trent 35. Bardzo interesującą konstrukcją jest również monitor studyjny Comium 30. Interesującą choćby z tego względu, że stworzona jest w taki sposób, aby „współgrać” z pomieszczeniem, w którym pracuje. Co więcej, patrząc na jego gabaryty, aż nie chce się wierzyć, że schodzi on z pasmem aż do 30 Hz! Dalej w szczegóły wchodził już jednak nie będę. Wystarczy stwierdzić, że oferta NNNN jest z pewnością bardzo ciekawa, w szczególności z perspektywy właścicieli klubów z muzyką mechaniczną.

 

[img:13]

 

Drugą parą prelegentów było dwóch panów z Audio Plusa, Wojtek Mazurek i Łukasz Kaźmierczak. Ich obecność wynikała stąd, że – jak już pisałem – Sound Experience jest użytkownikiem systemów L-Acoustics. Zarówno tych typowo estradowych, jak i bardziej uniwersalnych, jak wspomniana Syva, prezentowana w showroomie.

 

[img:9]

 

Goście zaznajomieni zostali z ideologią firmy, a także jej osiągnięciami, które są bardzo duże w skali nie tylko krajowej. Wspomnieć należy choćby o pierwszym w Polsce wykorzystaniu systemu immersyjnego – konkretnie L-Isa – na trasie koncertowej, w tym przypadku Sanah, jak i organizacji szeregu koncertów największych gwiazd, czy wreszcie o instalacji L-Isy, wraz z systemem wspomagania akustyki Ambiance, w Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, o której pisaliśmy w tym artykule.

Warto też podkreślić, że współpraca Audio Plus z Sound Experience ma charakter rozwojowy – firma Michała Macewicza, jako dostawca wyspecjalizowanych rozwiązań dla wymagających klientów, zyskała status partnera w zakresie technologii L-Acoustics Creations. Spotkanie okazało się więc bardzo owocne dla obu stron.

 

[img:14]

 

Zwieńczenie imprezy stanowił plenerowy koncert na podwórzu kompleksu budynków, w którym mieści się nowy showroom Sound Experience. Wystąpił gospodarz wraz z perkusistą Dawidem Pawlukasem, natomiast atmosferę wewnątrz umilała nam Alicja Aksamit, DJ występująca jako AKSAMIT. Po niej zaś zaprezentował się Szymon Baczyński, alias GLASSZ.

 

[img:11]

 

Zakończenie

Być może nie całe wrocławskie środowisko pro audio jest świadome istnienia – a przynajmniej możliwości – Sound Experience. Należałoby to jednak nadrobić, bo biorąc pod uwagę podejście Michała do kwestii profesjonalizmu, można go uznać za wiarygodnego, potencjalnego kooperanta. Również i te firmy, którzy planują choćby incydentalne działania w rejonie Wrocławia, zdawały sobie sprawę, do kogo można się zwrócić w sprawie ewentualnej współpracy. Dane kontaktowe znaleźć można na witrynie internetowej Sound Experience, pod adresem www.soundexperience.pl.

 

[img:15]
 

Systemy liniowe Subwoofery aktywne Pełnopasmowe aktywne Zestawy przenośne (PA) Kolumny i głośniki

Gdzie kupić?

L-Acoustics L-Acoustics www.l-acoustics.com

Dystrybucja w Polsce:

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz