Relacja: Meyer Sound Panther Demo Days 2024

System Meyer Sound Panther w ubiegłym sezonie zagościł na kilku dużych wydarzeniach w Polsce, za sprawą firmy Brawlers - pierwszego (i jak na razie jedynego) właściciela flagowego systemu amerykańskiego producenta w Polsce. Tak więc pewne grono osób z branży - realizatorów, artystów, managerów - miało szansę zobaczyć i usłyszeć go na własne uszy. Wciąż jednak wielu czekało na taką okazję. I właśnie w końcówce lutego taka szansa się pojawiła, w postaci zorganizowanej przez polskiego przedstawiciela Meyer Sound, firmę Polsound, prezentacji systemu Panther, czyli Meyer Sound Panther Demo Days.

 

[img:2]

 

Przez trzy lutowe dni, od 22 do 24, zainteresowani zawarciem bliższej znajomości z amerykańską "Panterą" mogli nie tylko ją zobaczyć i posłuchać jej możliwości, ale również przynieść i zmiksować własne ślady, a także zmiksować na żywo perkusję + podkład. Taka możliwość zaistniała dzięki zaproszeniu przez organizatorów perkusisty z zespołu Andrzeja "Piaska" Piasecznego, Łukasza Szafrańskiego.

 

[img:6]

 

Oczywiście cały program wydarzenia był znacznie bardziej rozbudowany - rozpoczynał się od powitania przybyłych przez gospodarza wydarzenia, Pawła Daszkiewicza z Polsoundu, który również wprowadzał w techniczne i konstrukcyjne szczegóły dotyczące systemu, jak i jego zalet na tle obecnej konkurencji z najwyższej półki. Oczywiście tuż po tym, aby nie być gołosłownym, uczestnicy przechodzili do drugiego pomieszczenia - wielkiego i dobrze zaadaptowanego akustycznie studia telewizyjnego, znajdującego się na terenie kompleksu studyjnego Polsatu w Warszawie.

 

[img:10]

[img:11]

 

Choć studio "2400" jest całkiem spore (ma taką powierzchnię jak jego nazwa), to prezentowany tam system i tak był jeszcze "większy", spełniający wymogi nagłośnienia tego konkretnego obiektu ze sporą "górką". Był to zresztą zabieg celowy, mający za zadanie zaprezentowanie możliwości systemu w całej krasie - i bynajmniej w tej kwestii chyba nikt nie wyszedł zawiedziony. Panther ma ogromne możliwości jeśli chodzi o produkcję decybeli - jak podaje sam producent pojedynczy moduł jest w stanie wytworzyć ponad 150 dB poziomu szczytowego. Mając więc podwieszone 12 takich modułów na stronę można sobie przynajmniej spróbować wyobrazić, co działo się przed systemem.

 

[img:1]

 

Co równie ważne, jeszcze "ciekawiej" było ZA systemem - bowiem Panther jest "ukierunkowany" na granie tam (i w zasadzie tylko tam), gdzie ma grać, pozostawiając strefę za systemem "nienadwyrężoną" decybelami. Krótko mówiąc jest tam po prostu cicho, można swobodnie rozmawiać pomimo tego, że z przodu mierniki poziomu ciśnienia dźwięku pokazują wartości trzycyfrowe.

 

[img:9]

 

Wracając jednak do tego co przed systemem - pomimo tego, że mierniki pokazywały wartości dochodzące (a nawet czasem przekraczające) wartość 120 dBC to - choć oczywiście było naprawdę głośno - nie było to uczucie przykre dla uszu. Wynikać to może z tego, że zniekształcenia, nawet przy tak dużym SPL-u, utrzymywane były cały czas na niskim poziomie, nie powodując wrażenia "zabijania dźwiękiem". To oczywiście zapewne zasługa rewelacyjnie przygotowanego systemu - skonfigurowanego i zestrojonego - w czym swoje palce maczał Arek Wielgosik, uczestniczący w prezentacjach w roli jednego z gospodarzy wydarzenia.

 

[img:4]

 

Ale nie tylko decybele są mocną stroną tego systemu - również praca z bardziej "przyjaznymi" dla ucha poziomami ciśnienia dźwięku powoduje miłe odsłuchowo wrażenia, co czyni go bardzo elastycznym w zastosowaniu. Trzeba jeszcze wspomnieć, że wsparciem systemu w zakresie najniższych częstotliwości była potężna "bateria" nowych elementów subniskotonowych 2100-LFC w liczbie 46 - 22 na ziemi w linii kardio przed sceną, zaś pozostałe 24 podwieszone obok systemu głównego w czterech klastrach po 6 sztuk, w konfiguracji end-fired (po dwa grona na stronę).

 

[img:5]

 

Panther to - jak wszystkie produkty Meyer Sound - system w pełni aktywny, a więc z wbudowanymi wzmacniaczami i DSP (po jednym przypadający na każdy głośnik), a więc niewymagający zewnętrznych wzmacniaczy. Każdy moduł Pantehr ma na pokładzie dwa przetworniki 12" i dwa drivery ciśnieniowe z 3-calową membraną. To wszystko, wraz z obudową, wzmacniaczami i DSP, waży tylko 68 kg, a do tego rozmiarami bije na głowę konkurentów z rodziny wielkoformatowych systemów nagłośnieniowych.

 

[img:8]

 

Podobnie jest z nowym subbasem 2100-LFC, opartym na pojedynczym głośniku 21-calowym, który jest o 20% lżejszy od poprzednich modeli subów Meyera - waga jednego 2100-LFC to niespełna 107 kg. Dzięki temu system nagłośnieniowy złożony z modułów Panther i subwooferów 2100-LFC pozwala na bardziej wydajne wykorzystanie miejsca podczas transportu, a zwiększona wydajność wzmacniaczy klasy D zmniejsza zapotrzebowanie na moc, co z kolei obniża długoterminowe koszty w instalacjach stałych. Dodatkowo mała waga ma również wpływ tak na kwestie transportowe, jak i montażowe czy instalacyjne.

 

[img:3]

 

Zobacz video z tego wydarzenia autorstwa Polsound


 

więcej: polsound.pl
Subwoofery pasywne Systemy liniowe Kolumny i głośniki

Gdzie kupić?

Meyer Sound Meyer Sound www.meyersound.com

Dystrybucja w Polsce:

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz