Jak się pracuje na L-Acoustics L-ISA? | Audio Plus na Soundedit

Świadomość istnienia systemu L-Acoustics L-ISA jest w naszej krajowej branży dźwiękowej dość powszechna i systematycznie rośnie. Wiadomo więc, że jest to system dźwięku immersyjnego, czyli dającego możliwość stworzenia dookolnego pola dźwiękowego. W pewnym sensie przypomina to rozbudowany system surruound, ale w formacie przystosowanym do warunków live’owych.

Jednak nie tylko. Jak się bowiem okazuje, L-ISA doskonale sprawdza się w zastosowaniach, których niekoniecznie byśmy się spodziewali. Między innymi o tych nieoczywistościach mowa była podczas tegorocznej edycji Soundedit w Łodzi, gdzie specjaliści znający ten system opowiadali o jego niezaprzeczalnych zaletach. I z kilkoma z nich udało nam się podczas łódzkiej imprezy porozmawiać.

 

 

Idea, aby zaprezentować L-ISĘ szerszej grupie zawodowców skupionych w jednym miejscu „przyszła sama”, jakkolwiek Audio Plus – dystrybutor produktów i systemów L-Acoustics w Polsce – promuje to rozwiązanie systematycznie, i to już od kilku lat. Zakres merytoryczny prezentacji podczas SOUNDEDIT był więc bardzo szeroki i wszechstronny. Chodziło o to, aby w sposób niepozostawiający wątpliwości pokazać, czym L-ISA jest, jak działa i dlaczego warto z tego systemu korzystać.

 

[img:6]

 

A więc, czym jest L-ISA…?

W rozumieniu czysto technologicznym jest to elektroakustyczny, wielokanałowy, uniwersalny i skalowalny system dźwięku immersyjnego. I to tyle, jeśli ograniczyć jego charakterystykę do – można by powiedzieć – suchej definicji. Znacznie istotniejsze jest jednakże to, czym L-ISA staje się w rękach doświadczonego realizatora. Staje się narzędziem kreatywnym, za pomocą którego ów realizator tworzy „magię, i nic już nie jest takie samo”. Takie wnioski można wyciągnąć z tego, czym mówi Piotr Puchalski, realizator dźwięku współpracujący m.in. z Sanah.

 

[img:5]

Piotr Puchalski

Realizator dźwięku

 

Był jeden przypadek na trasie, kiedy nie mogliśmy zagrać na systemie immersyjnym – w Katowicach – bo nie pozwoliły na to warunki architektoniczne, warunki tego miejsca. Po tym koncercie spłynęło mnóstwo informacji od produkcji, od managementu, że jest totalna różnica. Że to nie są jakieś szczegóły, jakieś smaczki, tylko dosłownie zupełnie inny odbiór. I wracajmy jak najszybciej do immersji!

 

[img:7]

 

Czy L-ISA przyjęła się na polskim rynku? Oczywiście, jak najbardziej! W Polsce działają już cztery obiekty, w których system ten został zainstalowany, istnieją też dwie firmy touringowe korzystające z processingu L-ISA. Technologia ta jest już więc wyraźnie obecna, co – biorąc pod uwagę specyfikę systemu – jest dobrym prognostykiem na przyszłość. Ale przyszłość trzeba wciąż budować.

 

[img:4]

Bartłomiej Pałka

Dyrektor sprzedaży i rozwoju biznesu w firmie Audio Plus

 

I na tym zdecydowaliśmy się w tym roku skupić. Żeby pokazać gościom SOUNDEDIT-u, jak się pracuje z systemem L-Isa. Skupiliśmy się na pokazaniu tego przez pryzmat formuły „case study” i konfrontacji organizatorów, uczestników, ludzi zaangażowanych w wydarzenia artystyczne z L-Isą.

 

[img:8]

 

A skoro wspomnieliśmy o pewnych „nieoczywistościach”, wypada nawiązać do tego tematu. Okazuje się, że technologię L-ISA można wykorzystać nie tylko do nagłaśniania koncertów, ale też zaprząc do pracy w tak nietypowych instalacjach, jak wystawy multimedialne. Owszem, tego rodzaju przedsięwzięcia kojarzą się głównie z doznaniami wzrokowymi, ale nie od parady nazywa się je właśnie multimedialnymi. Określenie takie mówi o tym, że nie tylko zmysł wzroku jest tu angażowany, ale i słuch.

Jednym z przykładów może być wystawa Szlaki nadziei, przygotowana przez Instytut Pamięci Narodowej. Zdecydowano, aby jej nagłośnienie skonfigurować przy użyciu L-ISA. Jego projekt współprzygotowywał dobrze znany w światku realizatorskim Krzysztof Polesiński. To, co Krzysztof mówi o tym systemie, pozwala dojść do wniosku, że jest on – pomimo swego zaawansowania technologicznego – rozwiązaniem przyjaznym użytkownikowi.

 

[img:9]

 

[img:1]

Krzysztof Polesiński

Realizator dźwięku

 

To pokazuje nieszablonowe wykorzystanie technologii. Ktoś mógłby zadać pytanie – dlaczego użyłem technologii live’owej do takich rzeczy, gdzie mógłbym to po prostu zgrać w DAW-ie. Otóż okazuje się, że w dzisiejszych czasach klienci podejmują decyzje w ostatniej chwili i w ostatniej chwili oczekują zmian. I powinniśmy być elastyczni, żeby zrobić to, czego chcą. I tu L-Isa przychodzi z pomocą. Skalowalność L-Isy pozwoliła nam przenieść wystawę w różnej wielkości przestrzenie, czego w normalnym DAW-ie nie bylibyśmy w stanie zrobić, albo musielibyśmy to miksować od nowa.

 

Innym aspektem L-ISY, na który uwagę zwrócił Krzysiek, to łatwość pracy z L-ISĄ:

 

Tak naprawdę, nie ma się czego obawiać, bo to jest proste. Oczywiście trzeba na początku poświęcić trochę więcej czasu, ale efekt, który uzyskujemy w zamian, jest piorunujący. […] Kilka pojedynczych projektów, które z Targetem zrobiliśmy na L-Isie, pokazują, że to nie jest trudne i nie ma się czego obawiać, a widzowie z każdego koncertu wychodzą zachwyceni.

 

[img:10]

 

Wspomnieliśmy też o tym, że L-ISA pracuje już w kilku instalacjach w Polsce. O jednej z nich dość szeroko informowaliśmy w ostatnim czasie. Mamy tu na myśli tę w Teatrze Wielkim w Poznaniu, gdzie L-ISA współpracuje z systemem Ambiance, sprawiając, że doznania zarówno ze strony muzyków, jak i – przede wszystkim – widzów uległy znaczącemu wzbogaceniu. Pośrednio nawiązuje do tego Tomasz Ibrom, który z ramienia firmy Audio Plus koordynował prace związane z instalacją L-ISY i Ambiance w rzeczonej placówce.

 

[img:2]

Tomasz Ibrom

Koordynator projektu z ramienia Audio Plus

 

Systemy te są bardzo dobrze przyjęte przez realizatorów i muzyków. Pomagają w wielu aspektach naszego dźwiękowego życia. […] Mamy bardzo dużo zapytań związanych z rozbudową, gdzie mamy obiekty wyposażone w systemy L-Acoustics, które można rozbudować do systemów L-Isa czy też systemów aktywnej akustyki Ambiance.

 

[img:11]

 

Można więc stwierdzić, że L-ISA sukcesywnie i systematycznie zakorzenia się w naszej rzeczywistości sceniczno-estradowej. Niewątpliwie przyczynia się do tego aktywność dystrybutora L-Acoustics, czyli firmy Audio Plus, w jego promowaniu, między innymi poprzez uczestnictwo w imprezach typu Soundedit, jak też udane implementacje systemu, czy to w instalacjach stałych, czy w konfiguracjach live’owych.

 

[img:3]

Jerzy Kubiak

Inżynier systemów L-Acoustics w Audio Plusie

 

Jest tylko kwestia tego, jak szybko wejdzie to jako standard w pewnych trasach koncertowych.

 

[img:12]

 

Nam nie pozostaje nic innego, jak dopingować Audio Plus w promowaniu L-ISY, bo kto raz usłyszał ten system w działaniu, ten nie ma wątpliwości, że to zupełnie nowa jakość odbioru, zaś udział licznych słuchaczy podczas prelekcji na jej temat w ramach SOUNDEDIT-u potwierdza zainteresowanie tym systemem. W końcu wszystkim nam chodzi o to, by publiczność wychodziła z każdego koncertu ,czy przedstawienia z jak najbardziej pozytywnymi wrażeniami, w czym L-ISA ma swój niepośledni udział.

 

[img:13]
 
Dźwięk immersyjny

Gdzie kupić?

L-Acoustics L-Acoustics www.l-acoustics.com

Dystrybucja w Polsce:

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz