


HS3 i HS4 - Kompaktowe monitory Yamahy do każdego studia
Produkty firmy Yamaha są cenione nie tylko przez muzyków (np. instrumenty) czy realizatorów live (np. konsolety cyfrowe), ale również przez realizatorów, producentów i muzyków pracujących w studiach nagrań. Nowe modele HS3 i HS4 stanowią kontynuację filozofii projektowania i know-how takich wielkich poprzedników, jak NS10 czy MSP5, przy czym ich kompaktowe rozmiary pomogą tworzyć szeroką gamę treści audio - od produkcji muzycznej po edycję wideo, które spełniają oczekiwania twórców mających ograniczoną przestrzeń lub pracujących w warunkach, w których muszą zachować niski poziom głośności, ale nie chcą iść na kompromis w kwestii jakości dźwięku.
Inżynierowie japońskiego producenta chcąc uzyskać optymalny produkt nie szczędzili wysiłku, a nowe urządzenia mają "na pokładzie" starannie dobrane części, takie jak wysokowydajny wzmacniacz klasy D, bardzo wytrzymała obudowa z płyty MDF oraz głośniki (w tym tweeter z miękką kopułką), które zapewniają wierne odtwarzanie barwy i dynamiki źródła sygnału, pomimo swoich niewielkich rozmiarów. Urządzenia oferują opatentowaną technologię „Twisted Flare Port”, która redukuje hałas turbulencji powietrza w porcie bass-refleksowym, zapewniając dokładny, niezakłócony bas.
Na tylnym panelu HS3 i HS4 znajdziemy kombinację złączy XLR/TRS, RCA i jack mini stereo, co pozwala na podłączenie szerokiej gamy sprzętu profesjonalnego i konsumenckiego, takiego jak komputery, interfejsy audio, miksery audio i instrumenty elektroniczne. Monitory wyposażone są również w funkcje ROOM Control i HIGH TRIM, które umożliwiają dokonanie regulacji w celu uzyskania idealnego dźwięku w każdym środowisku, na przykład redukcję nadmiernej ilości niskich częstotliwości, które często mogą pojawić się po umieszczeniu głośników blisko ścian. Natomiast najczęściej używane złącza i regulatory — przycisk zasilania, pokrętło głośności i złącze słuchawek — umieszczono z przodu, co zapewnia łatwy dostęp.
Kompaktowy rozmiar HS3 i HS4 był możliwy dzięki wysoce wydajnemu wzmacniaczowi klasy D. Użycie jednego wzmacniacza dla dwóch monitorów umożliwiło zarówno zmniejszenie masy urządzeń, jak i uproszczenie połączeń kablowych. Dzięki temu zajmują niewiele miejsca, nawet w małym, domowym studiu nagrań i można je łatwo zabrać ze sobą w podróż. Gniazda sygnałowe i regulatory znajdują się więc tylko na "plecach" lewego monitora, drugi ma tylko przyłącza do podpięcia kabla głośnikowego. Jak się więc łatwo domyślić HS3 i HS4 sprzedawane są WYŁĄCZNIE w parach.
HS3 to aktywny, dwudrożny monitor studyjny oparty na 3.5-calowym przetworniku niskotonowym i 0.75-calowym tweeterze wysokotonowym, co pozwala mu na pracę w paśmie od 70 Hz do 22 kHz (-10 dB). HS4 ma "na pokładzie" 4.5-calowy woofer oraz 1-calowy tweeter, a jego pasmo przenoszenia jest poszerzone o 10 Hz w dół, w stosunku do HS3.
![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/yamaha-hs3-hs4-1-org.webp)