Rodzina SM od Kali Audio rośnie w siłę - Oto nowy SM-5-C
Najlepszy jak dotąd monitor studyjny Kali Audio łączy sprawdzoną 3-drożną technologię z bezkompromisowymi komponentami i kunsztem wykonania. Seria SM zapewnia niezrównane obrazowanie, dokładność i szczegółowość w najbardziej krytycznych zastosowaniach.
Kluczem do wysokiej wydajności serii SM jest jej 3-drożna architektura koincydencyjna. Konstrukcja ta pozwala na niezwykle realistyczne obrazowanie głośnika koncentrycznego, zapewniając jednocześnie niskie zniekształcenia i czystość średnich tonów, które można osiągnąć tylko w przypadku głośnika 3-drożnego.
Głośniki średniotonowy i wysokotonowy są nie tylko współosiowe, ale także zbieżne, co oznacza, że są fizycznie wyrównane w czasie, a tym samym spójne fazowo pod każdym kątem.
Monitory z serii SM są akustycznymi źródłami punktowymi, a szczególną uwagę zwrócono na przejście od głośnika średniotonowego do przegrody. Przejście to jest płynne aż do krawędzi głośnika, co skutkuje wciągającym obrazem stereo, w którym szczegóły są realistyczne i wyraźne. Papier jest używany zarówno jako materiał membrany głośnika niskotonowego, jak i średniotonowego. Testy Kali wykazały, że pomimo swojej skromnej natury, papier jest idealny pod względem sztywności, wagi i naturalnej charakterystyki tłumienia.
Sieć zwrotnic
Najwyższej klasy głośniki zasługują na najwyższej klasy podzespoły wewnętrzne. Dlatego sieć zwrotnicy w pasywnych głośnikach Santa Monica jest tak dobra, jak to tylko możliwe.
Ponieważ SM-5-C wykorzystuje strojenie wzmacniacza do optymalizacji charakterystyki częstotliwościowej, sieć zwrotnicy może być zoptymalizowana wyłącznie pod kątem jej wykorzystania do zmiany kierunkowości. Ten poziom optymalizacji pozwala na zastosowanie najwyższej jakości komponentów, w tym kondensatorów polipropylenowych o bardzo niskim rozpraszaniu, cewek z rdzeniem powietrznym i rezystorów o bardzo niskiej indukcyjności. Zwrotnica jest w pełni zoptymalizowana pod kątem pracy dwuprzewodowej (LF+MR/HF), ale zadbano również o możliwość pracy jednoprzewodowej.
Obudowa głośnika Przegroda o niskiej dyfrakcji
Przegroda wokół głośnika średniotonowego podąża za kształtem tego przetwornika, płyn- nie łącząc się z krawędzią przetwornika i resztą obudowy głośnika. Eliminuje to artefakty dyfrakcji na osi w paśmie przenoszenia i pomaga wzmocnić doskonałą charakterystykę obrazowania serii SM.
Niskoszumowy port bass reflex
Podobnie jak wszystkie głośniki Kali, SM-5-C wykorzystuje port bass reflex oparty na płynnej dynami- ce, zapewniającą wysoką wydajność i niski poziom hałasu. W większości otworów bass reflex powietrze wydostaje się z różnymi prędkościami z różnych punktów otworu, tworząc hałaśliwe turbulencje. Turbulencje te mogą być słyszalne jako “chuffing” lub słyszalny dźwięk powietrza wydobywający się z systemu. Dźwięk ten zwiększa poziom szumów i zaciemnia szczegóły niskich tonów.
Port bass reflrex w SM-5-C został tak zaprojektowany, aby zapewnić opuszczenie powietrza z tuby wylotowej z tą samą prędkością. Pomaga to zwiększyć odpowiedź niskich tonów subwoofera, jednocześnie utrzymując czysty bas, zwarty i pozbawiony dodatkowych szumów.
Amplifikacja
Aby uzyskać pełną moc wyjściową przy minimalnych zniekształceniach, Kali Audio zaleca bi-amping monitorów za pomocą wzmacniacza LEA Professional o mocy co najmniej 100 W na kanał. Dlatego minimalnym wyborem dla pary SM-5-C byłby wzmacniacz LEA Connect 164.
Niemal pełną moc wyjściową i akceptowalne zniekształcenia można również w przypadku połączenia pojedynczym przewodem i jednego ze wzmacniaczy LEA o mocy 80 W. Oznacza to, że możliwe jest wzmocnienie do czterech monitorów za pomocą LEA Con- nect 84 lub do 8 za pomocą LEA Connect 88. Maksymalny poziom SPL będzie o 1 dB niższy, a zniekształcenia będą nieco wyższe przy pełnej mocy wyjściowej.
Single Wire vs. Bi-Amped
Podczas gdy Kali Audio zaleca bi-amping głośników, użycie pojedynczego przewodu jest wygodniejsze i bardziej ekonomiczne. Tryb jednoprzewodowy dodaje niewielką ilość zniekształceń od dolnej częstotliwości odcięcia systemu do 700 Hz w porównaniu do Bi-Amped przy porównywalnych poziomach odtwarzania. Strojenie jednoprzewodowe wprowadza również anomalię w paśmie prze- noszenia w górnym zakresie pasma przenoszenia monitora, choć można to skorygować za pomocą pełnozakresowej kalibracji pomieszczenia.
Specyfikacja techniczna:
- Konfiguracja wzmacniacza: Pojedynczy przewód, bi-amping (głośnik niskoto- nowy, średniotonowy + wysokotonowy)
- Aktywny: Nie
- Obciążenie MR+HF: 20VRMS przy 3 Ohm (100W przy 4 Ohm)
- Obciążenie LF: 20VRMS przy 3 Ohm (100W przy 4 Ohm)
- Obciążenie na pojedynczym przewodzie: 20VRMS przy 3 Ohm (100W przy 4 Ohm)
- Przetwornik HF: 1” głośnik z metalową kopułką wysokotonową
- Przetwornik średniotonowy: 4” stożek o zoptymalizowanym profilu
- Przetwornik LF: 5” zoptymalizowany papierowy głośnik niskotonowy
- Zakres częstotliwości: (±3 dB) 43 Hz - 21 kHz
- LF-to-Midrage Crossover: 280 Hz
- Midrange-to-HF Crossover: 2800 Hz
- Odpowiedź częstotliwościowa: (-10 dB): 39 Hz – 28 kHz
- Zakres częstotliwości: (+/-3 dB): 47 Hz -21 kHz
- Rekomendowana odległość odsłuchu: 4 m
- Max SPL: (Peak przy 1 m): 117 dB
- THD głośnika, pojedynczy przewód: 85 dB SPL przy 1 m): <1% od 100-700 Hz, <0,5% powyżej 700 Hz
- THD głośnika, pbi-amping: 85 dB SPL przy 1 m): <0,75% od 100-450 Hz, <0,5% powyżej 450 Hz
- Wejścia: Złącze Phoenix z pojedynczym przewodem Złącze Phoenix Bi-Wire
- Obudowa: Przedni port
- Wymiary (wys. x szer. x gł.): 39.6 x 24.8 x 20 cm
- Waga: 9.5 kg