

TiMax TrackerD4 - Dźwięk immersyjny w londyńskim teatrze Young Vic
Musical „Mandela” opowiada niezwykłą historię człowieka i ruchu, który za nim stał. Przesiąknięty rytmami i duchem Południowej Afryki, „Mandela” rzuca światło na odważną walkę narodu południowoafrykańskiego o swoje wyzwolenie.
Musical jest grany w londyńskim teatrze Young Vic, który niedawno został wyposażony w system TiMax TrackerD4. Jest to jedna z ulubionych technologii sound designera Paula Gatehouse’a, odpowiedzialnego za nagłośnienie musicalu. Pozwala ona bez dotykania okna TiMax PanSpace i programowania ruchu, na podążanie za pozycją wokalisty, prezentera czy prelegenta na scenie i dystrybuowanie jego głosu w otaczającej widzów przestrzeni dźwiękowej, tak aby zapewnić najlepszą czytelność głosu i doskonałą słyszalność.
Bez automatycznego śledzenia wykonawców, które zapewnia TiMax, musielibyśmy ręcznie lokalizować pozycję wszystkich obiektów wokalnych w Soundscape, co oznaczałoby wiele wskazówek i wciskania przycisków dla miksera dźwięku! W ten sposób ten ciężar został z nas zdjęty.
Paula Gatehouse - Sound designer
Konfiguracja TiMax Trackera w The Young Vic obejmuje osiem czujników TTd4 pokrywających scenę. TiMax TrackerD4 wykorzystuje dwumodową technologię śledzenia UWB RF, której aspekt beznośnikowy redukuje błędy spowodowane odbiciami, blokowaniem ciała i przeszkodami scenicznymi, przy czym tylko dwa czujniki muszą widzieć znacznik TTd4 dla precyzyjnego i niezawodnego śledzenia 3D. Wiele punktów widzenia czujników dodaje solidną redundancję i zwiększa dokładność pokrycia.
Ze względu na wszechstronne pokrycie systemu TiMax TrackerD4, obszary balkonów po stronie sceny Young Vic zostały łatwo włączone do akcji. W jednej ze scen premier RPA jest przedstawiony jako mówiący z jednej strony, podczas gdy towarzysze Mandeli mówią z drugiej.
Ważne było, aby nasz tracking objął te obszary, a dzięki temu uzyskaliśmy naprawdę szeroki i dynamiczny obraz dźwiękowy, który podniósł jakość opowiadanej historii.
Paula Gatehouse - Sound designer
Preferowanie przez Gatehouse'a TiMax TrackerD4 w stosunku do innych systemów śledzenia wynika z zaufania do dziedzictwa produktu.
TTd4 został opracowany przez firmę zakorzenioną w inżynierii dźwięku i dźwięku przestrzennego, dlatego jest dla nas naprawdę prosty w integracji i podjęciu się zasadniczego zadania lokalizacji wszystkich miejsc naszych aktorów na scenie.
Paula Gatehouse - Sound designer
Gatehouse chwali również Tracker Translate, produkt pomocniczy w ekosystemie TiMax Tracker, który, jak wyjaśnia:
Zapewnia prosty i bogaty w funkcje sposób konfigurowania i kontrolowania poszczególnych tagów śledzących w systemie. Posiada dobrze przemyślane funkcje dla teatru, w tym sposób zarządzania, kiedy role są pokryte lub kiedy wykonawcy dzielą się rolami, grając wiele partii.
Paula Gatehouse - Sound designer
Największe uznanie Paul'a jest jednak zarezerwowane dla:
...wsparcia i uwagi, którą otrzymujesz od Robin'a i Dave'a z Out Board. Wszystkie systemy Out Board są osobiście konfigurowane dla twojego projektu, a instalacja anten i strategia pokrycia są również przez nich kierowane. Zrobiliśmy już kilka pokazów z tym systemem, a oni wciąż zapewniają ten sam poziom wsparcia, jakby to był nasz pierwszy pokaz.
Paula Gatehouse - Sound designer