

Meyer Sound Leopard znalazł dom w sali koncertowej Eugene
Po prawie ośmiu latach regularnych wizyt jako system rentalowy, kompaktowe głośniki liniowe Meyer Sound Leopard zadomowiły się na stałe w sali koncertowej Silva w Hult Center for the Performing Arts w Eugene w stanie Oregon.
Przez lata system dostarczała lokalna firma George Relles Sound, która na początku tego roku pojawiła się już po raz ostatni, tym razem w roli integratora stałej instalacji. Nowy system zadebiutował w sali na 2447 miejsc, nagłaśniając Missa Gaia (Msza o Ziemi) w wykonaniu Chóru Koncertowego Eugene z kompozytorem Paulem Winterem w roli solisty. Tydzień później system dostarczył dźwięk do pokazu filmu "Gwiezdne wojny: Powrót Jedi" z wykonaniem na żywo partytury Johna Williamsa przez Eugene Symphony.
Nasz nowy system sprawuje się świetnie, ale oczywiście nie jest to zaskoczeniem. Słyszałem go wiele razy na przestrzeni lat i zawsze byłem zachwycony klarownością, głębią i definicją dźwięku. George [Relles] powiedział kilka razy — nieco żartobliwie — że równie dobrze możemy kupić własny. W końcu udało nam się to zrealizować.
Jeff Weinkauf - Dyrektor generalny Hult Center
Oprócz koncertów w stylu „pop” i ścieżek dźwiękowych do filmów z Eugene Symphony, przekrój wcześniejszych występów obsługiwanych przez zasadniczo identyczny system Leopard obejmuje Patti Labelle, Chick Corea Electric Band, Pink Martini, Bob Weir&the Wolf Bros., B.B. King i Buddy Guy.
Weinkauf, który wcześniej pełnił funkcję dyrektora operacyjnego i dyrektora technicznego w Hult Center, miał wiele okazji do oceny alternatywnych systemów.
Wiele koncertowych przedstawień popowych i na Broadwayu ma własną produkcję, więc słyszałem rozwiązania od większości głównych producentów w naszej przestrzeni. Konsekwentnie, systemy Meyer Sound przewyższał inne. Zawsze wydawało się, że otrzymujemy więcej pozytywnych komentarzy, gdy program nagłaśniał Meyer Sound.
Jeff Weinkauf - Dyrektor generalny Hult Center
Zainstalowany system składa się z dwóch podwieszonych gron, każde po 14 kompaktowych głośników liniowych Leopard, o jeden więcej niż w systemie, który był typowo wypożyczany. Trzy kompaktowe głośniki Ultra-X40 są instalowane jako opóźnienia dogłaśniające balkony.
W przypadku większości pokazów opóźnienia nie są krytyczne, ponieważ Leopardy bardzo dobrze pokrywają balkon. Ale jeśli ze sceny dociera dźwięk z dużym poziomem, gdy gra np. głośny band, nasycając salę dźwiękiem, dogłośnienia pomagają zwiększyć tam przejrzystość.
George Relles - Właściciel George Relles Sound
12 górnych głośników Leopard to wariant M80, z węższą dyspersją poziomą o kącie 80 stopni, ograniczającą odbicia od ścian bocznych. Dwa dolne moduły wykorzystują standardowy falowód 110 stopni. Frontfil to sześć kompaktowych głośników ULTRA-X20 o szerokiej dyspersji, a głęboki bas jest reprodukowany przez układy kardioidalne po trzy elementy 1100-LFC na stronę.
Czasami ktoś dziwi się, że mamy tylko sześć subów. Wchodzi na salę, patrzy i mówi:„ Czy to naprawdę wystarczy?” Potem odpalamy system, a on mówi: „Będzie dobrze”. Oczywiście zawsze możemy poprosić George'a, by dostarczył nam jeszcze kilka basów, choćby ze względu na efekt wizualny.
Jeff Weinkauf - Dyrektor generalny Hult Center
Zakupy, dotyczące systemu nagłośnieniowego, obejmowały również monitory sceniczne MJF-208 i MJF-210 - każdy model na zamówienie.
Gdzie kupić?
Dystrybucja w Polsce:
Pon - Pt: 09.00 - 17.00