

Trasa Michaela Bublé "Higher Tour" obsługiwana przez system PANTHER Meyer Sound
Trwająca trasa koncertowa Michaela Bublé „Higher Tour”, na której na czteropoziomowej scenie obok gwiazdy występuje orkiestra i chórki (okazjonalnie wspomagane przez sekcję smyczkową i 10-osobowy chór), z rozbudowanymi efektami świetlnymi i czterema wielkoformatowymi ekranami wideo, jest wspierana przez „podwójnie hybrydowy” system nagłośnieniowy firmy Meyer Sound.
System obejmuje zarówno grona na głównej scenie, jak i centralnie zawieszone klastry, które działają jako system opóźniający, gdy Bublé jest na głównej scenie, oraz jako system dookólny, gdy zajmuje on scenę B. Tym razem jednak zastąpiono większość wcześniejszych systemów z rodziny LEO i wszystkie systemy z serii M 76 nowymi wielkoformatowymi modułami liniowymi PANTHER.
Jesteśmy zachwyceni nowymi systemami PANTHER, nie tylko pod względem brzmienia – zawsze oczekujemy od Meyera wszystkiego, co najlepsze w tym względzie – ale także dlatego, że są to znacznie lżejsze i mniejsze urządzenia. Tu nie ma dwutonowych wyciągarek! A PANTHER pakuje się bardzo sprawnie. Zasadniczo przewozimy dwa systemy, ale wszystko mieści się w jednej ciężarówce. Wymagania dotyczące zasilania są również niższe.
Craig Finley - Kierownik produkcji trasy
Craig Doubet, długoletni realizator FOH Bublé, zauważa, że korzyści rozciągają się na czas montażu/demontażu.
PANTHER bardzo szybko się wiesza i demontuje. Mamy powieszonych 13 gron i teraz możemy je wszystkie zmontować, podwiesić i przygotować do uruchomienia w 75 minut.
Craig Doubet - Realizator FOH Bublé
Korzyści logistyczne z "odchudzonego" systemu nie wiążą się z obniżeniem wydajności, wręcz przeciwnie, twierdzi Doubet: „To trochę inny zestaw i zajęło mi trochę czasu, aby go ogarnąć. Ale w końcu to moja praca. Jest bardzo szczegółowy, a dynamika jest niesamowita. Michael chciał głośniejszego występu, z bardziej imprezową atmosferą, a te głośniki zdecydowanie to robią. Wszyscy jesteśmy zadowoleni z brzmienia wokalu, które jest po prostu niesamowite. Wszędzie brzmi jak Michael”.
System sceny głównej składa się z dwóch gron głównych, z których każde zawiera po 14 modułów PANTHER umieszczonych nad czterema modułami LEOPARD. Każdy z dwóch outfilli zawiera po 14 głośników LYON, podczas gdy frontfill to osiem głośników ULTRA-X40. Za najniższe dźwięki odpowiadają dwa podwieszone klastry basowe po sześć elementów 1100-LFC, uzupełnione czterema kompaktowymi 900-LFC ustawionymi na podłodze.
48 głośników PANTHER nad sceną B podwieszonych jest w jednym klastrze złożonym z 16 modułów plus cztery klastry po osiem modułów, z dwoma głośnikami LEOPARD pod długim gronem i po sześć pod krótszymi. Tutaj łącznie 14 elementów 900-LFC, podwieszonych i ustawionych na ziemi odpowiada za reprodukcję basów, a osiem głośników ULTRA-X40 zapewnia wypełnienie frontfill.
Ponadto 16 monitorów scenicznych MJF-210 zapewnia odsłuch na scenie, podczas gdy para monitorów studyjnych Amie w połączeniu z Amie-Sub rezyduje w FOH. Kontynuując wieloletnią współpracę, firma Solotech została ponownie wybrana jako dostawca systemów dźwiękowych Meyer Sound oraz wszystkich innych elementów do produkcji audio i wideo.
Podobnie jak podczas swojej poprzedniej trasy „Evening with…”, Bublé udaje się na śpiewający spacer na scenę B, a jego głos w przestrzeni jest śledzony za pomocą narzędzia do projektowania dźwięku przestrzennego i miksowania Spacemap Go firmy Meyer Sound.
Tym razem, mając te same systemy PANTHER zarówno na scenie głównej, jak i na scenie B, dźwięk głosu Michaela jest jednolity pod względem tonacji, gdy stopniowo przechodzi on między scenami.
Craig Doubet - Realizator FOH Bublé
Dopełnieniem kluczowej ekipy audio na trasie są inżynier systemów Fred Cantin oraz inżynierowie monitorów Martin Paré i Renato Petruzziello.
„Higher Tour” rozpoczęła się 8 sierpnia w Ameryce Północnej i potrwa do 17 maja 2023 r. odwiedzając Oceanię, Amerykę Południową i Europę.
Wszystkie zdjęcia: Alive Coverage
Gdzie kupić?
Dystrybucja w Polsce:
Pon - Pt: 09.00 - 17.00