Systemy Sennheiser nagłośniły 62. edycję gali GRAMMY Awards
Podczas nadawanej na żywo 26 stycznia 62. edycji dorocznej gali GRAMMY Awards po raz pierwszy w historii tej ceremonii użyto w pełni cyfrowej ścieżki sygnału do obsługi bezprzewodowych mikrofonów wokalnych. Do zrealizowania tej epokowej transmisji, w trakcie której wystąpili m.in. Lizzo, Blake Shelton i Brandi Carlile, użyto ponad 20 kanałów Sennheiser Digital 6000.
Biorąc pod uwagę nieustanne przeciążenie przestrzeni falami radiowymi, oraz to, że zapotrzebowanie na częstotliwości bezprzewodowe nigdy nie słabnie, tegoroczne wydarzenie od strony technicznej było przełomem. Po odebraniu sygnału mikrofonowego, każdy kanał odbiornika systemu bezprzewodowego Sennheiser Digital 6000 był następnie przekazywany przez podwójną redundantną sieć Dante, która przenosiła liczne strumienie identycznego wielokanałowego dźwięku do rozmieszczonych w całym obiekcie poszczególnych cyfrowych stołów mikserskich.
Po raz pierwszy podczas GRAMMY Awards mogliśmy przenieść dźwięk bezprzewodowych mikrofonów wokalnych po całkowicie cyfrowej ścieżce do każdej konsoli mikserskiej.
Jeff Peterson - PA Designer w ATK Audiotek
Lizzo
Według koordynatora dźwięku na GRAMMY Awards Michaela Abbotta, dzięki połączeniu wysokiej jakości cyfrowego systemu mikrofonów bezprzewodowych z siecią Dante jako protokołem przesyłania, widowisko miało znacznie lepsze pasmo przenoszenia. Realizatorzy dźwięku zauważyli, że mogą poprzestać na niewielkiej korekcji niskich i średnich częstotliwości, a rozszerzone pasmo wysokich częstotliwości, które otrzymujemy z bezprzewodowych mikrofonów, wprowadza filtrowanie dolnoprzepustowe, czego dotąd nie mieliśmy.
Abbott, który od ponad 30 lat stosuje systemy Sennheiser na GRAMMY Awards, do obsługi wszystkich mikrofonów używanych w produkcji i przez prowadzących na tegorocznej edycji wybrał system Digital 6000.
W tak przeładowanej przestrzeni radiowej doceniamy wszechstronność częstotliwościową Digital 6000. To pozwala nam posłużyć się wieloma niezawodnie działającymi nadajnikami i odbiornikami.
Michaela Abbotta - Koordynator dźwięku na GRAMMY Awards
Częstotliwości radiowe są, delikatnie mówiąc, skomplikowanym aspektem tego show. Możliwość monitorowania, kontrola i elastyczność to cechy, które pomagają nam najbardziej, a poza efektywnym wykorzystaniem przepustowości pasma, Digital 6000 jest korzystny dzięki swej odporności na zakłócenia.
Jeff Peterson - PA Designer w ATK Audiotek
Stephen Vaughn, koordynator w Soundtronics Wireless, zapewnia, że wszystkie mikrofony bezprzewodowe i monitory douszne współpracują harmonijnie przez cały czas trwania programu.
Digital 6000 jest fenomenalny. Ilość częstotliwości, którymi mogę posłużyć się w jednym kanale telewizyjnym, w dzisiejszych realiach jest dla mnie prawdziwym wybawieniem. Nawet jeśli nie masz zasięgu, możesz po prostu spojrzeć na wskaźnik jakości, który znajduje się z przodu urządzenia i stwierdzi, czy występują zakłócenia, czy nie. Również istotny jest dla mnie fakt, że nadajniki Digital 6000 są wyposażone w akumulatory, ponieważ jestem zmęczony wyrzucaniem setek baterii do kosza. W przypadku systemu 6000 wystarczy je naładować i po prostu ponownie z nich korzystać. Używając akumulatorów podczas tak dużych realizacji nie czuję wyrzutów sumienia - jestem bardziej przyjazny środowisku niż w przypadku baterii jednorazowych.
Stephen Vaughn - Koordynator w Soundtronics Wireless
Lizzo śpiewa na sprzęcie Sennheiser podczas uroczystego otwarcia
Lizzo od początku nadała ton atmosferze GRAMMY Awards, ze wzruszeniem wspominając Kobe'a Bryanta i hipnotyzująco wykonując miks utworów Cuz I Love You i Truth Hurts. Ośmiokrotnie nominowana do nagrody GRAMMY wokalistka, która zdobyła również pierwszą nagrodę GRAMMY w kategorii „Najlepszy występ solowy w muzyce pop”, przy akompaniamencie niewielkiego zespołu instrumentalnego i kilku baletnic zaprezentowała swój niesamowity talent, wszechstronność i urok śpiewając do mikrofonu Sennheiser SKM 6000 wyposażonego w kapsułę MD 9235. Pod koniec swego występu Lizzo chwyciła opuszczony na trapezie flet – przybrany w bezprzewodowy miniaturowy nadajnik bodypack Sennheiser SK 6212 i mikrofon krawatowy ME 104 – i zagrała solo instrumentalne.
SKM 6000 i MD 9235 to połączenie, na którym polegam od czasu debiutu linii D6000. Kapsuła idealnie pasuje do potężnego wokalu Lizzo. Ma bardzo silny wokal i w przeciwieństwie do kapsuł innych producentów, pasmo przenoszenia nie zostaje ograniczone, nie traci ciepła w niskich i średnich częstotliwościach ani wyrazistości w wysokich.
Brandon Blackwell - Realizator dźwięku Lizzo
Blackwell stwierdza, że przejście na nagłośnienie bezprzewodowe w trakcie scenicznego grania na flecie było uwolnieniem:
Kiedy dołączyłem do ekipy, Lizzo grała na flecie do mikrofonu wokalnego na statywie. Teraz, z nadajnikiem SK 6212, może grać kiedy i gdzie tylko chce. Nadajnik jest tak mały i lekki, że ledwo można go dostrzec. Dzięki kardioidalnemu mikrofonowi lavalier ME 104 i precyzyjnemu zamontowaniu go przez Loreen Bohannon (inżynier monitoringu/technik odpowiedzialny za ustawienia instrumentu), otrzymujemy bogate brzmienie fletu artystki. Poza tym, czy można nie wspomnieć o żywotności baterii? Jest niesamowita!
Brandon Blackwell - Realizator dźwięku Lizzo
Brandi Carlile ustala złoty standard
Brandi Carlile, która została wyróżniona kilkoma nominacjami do nagrody GRAMMY, wykonała wraz z Tanyą Tucker przejmujący utwór Bring My Flowers Now, który zdobył również nagrodę w kategorii „Najlepsza piosenka country”. Carlile, która akompaniowała Tucker na fortepianie i śpiewała drugim głosem, miała do dyspozycji pozłacany mikrofon do ręki Sennheiser SKM 6000 wyposażony w kapsułę Neumann KK 205.
Pozłacany Sennheiser SKM 6000 z kapsułą Neumann KK 205
Wszystko zaczęło się na gali Grammy rok temu, kiedy to zastosowaliśmy przewodowy złoty Neumann 105, a w trakcie programu zdałem sobie sprawę z tego, że nadszedł czas, aby zaczęła śpiewać na mikrofonie bezprzewodowym.
Sean Quackenbush - inżynier FOH Brandi Carlile
Zapytałem Sennheisera, a oni wskazali mi kilka opcji, w efekcie sparowaliśmy kapsułę Neumann z Digital 6000. Nie trzeba było się w ogóle zastanawia. Od tego czasu wydajność systemu, przy tej ilości częstotliwości do wyboru, jest po prostu oszałamiająca. Od tego czasu wożę ten system po całym globie i nigdy mnie nie zawiódł. Ponadto, nie muszę się martwić o rozszerzenie niektórych pasm częstotliwości w różnych krajach, dzięki niezwykle efektywnemu systemowi RF. Mówiąc krótko, od początku do końca nigdy mnie nie zawiódł.
Sean Quackenbush - inżynier FOH Brandi Carlile
Sean Quackenbush
Niezawodne funkcjonowanie z myślą o kliencie
Bez względu na to, w jakim punkcie kariery i na jak wielkich scenach aktualnie się znajdują, Sennheiser staje u boku swoich klientów:
Sennheiser wspiera mnie już od niemal 20 lat – prawie całą moją karierę. Digital 6000, jak i wsparcie Sennheisera, są na najwyższym poziomie.
Sean Quackenbush - inżynier FOH Brandi Carlile
Wsparcie od Sennheisera jest rewelacyjne. Za każdym razem, gdy mam problem – co jest naprawdę rzadkie – Sennheiser zawsze szybko reaguje i mój problem jest zazwyczaj rozwiązywany maksymalnie w ciągu 24 godzin. Jako inżynierowie dźwięku, decydujemy się na stosowanie określonych produktów w oparciu o ich właściwości dźwiękowe. Dla mnie jednak obsługa klienta jest tym, co determinuje mój wybór. Od samego początku miałem wielkie wsparcie od firmy Sennheiser i nadal będę korzystał z ich produktów.
Brandon Blackwell - Realizator dźwięku Lizzo