5 lutego 2020 09:00

Męskie Granie 2019 z mikserami Allen & Heath dLive

Pomimo całkiem niedawnej premiery systemów miksujących firmy Allen & Heath serii dLive (przełom 2015/2016), urządzenia tej marki na dobre zagościły „na salonach” największych wydarzeń muzycznych, jak również na trasach topowych wykonawców. Stały się ulubionym narzędziem wielu realizatorów, ze względu na niesamowitą wprost skalowalność powierzchni roboczych, począwszy od gabarytów typowo klubowych, gdzie każdy skrawek wolnej przestrzeni ma znaczenie (dLive C1500), do dużych instalacji touringowych (dLive S7000). Wszyscy chwalą je również za nieprzeciętne możliwości konfiguracyjne i doskonałe walory brzmieniowe.

Siłą rzeczy nie mogło ich również zabraknąć na tegorocznej, ostatniej jubileuszowej edycji Męskiego Grania. Na całej trasie były używane dwa systemy firmy Allen & Heath. Flagowiec - dLive S7000 (jako jedna z konsolet frontowych), oraz jego mniejsza wersja C3500, używana przez Krzysztofa Białobrzewskiego, na co dzień realizatora Krzysztofa Zalewskiego, do streamingu koncertów. Wśród wykonawców tejże edycji znaleźli się m.in. Kasia Nosowska, Krzysztof Zalewski, Tomasz Organek, Igo, Michał „Fox” Król, Marcin Macuk, Bartłomiej Pająk i Piotr Pawlak, Michał „Malina” Maliński i wielu innych.

 

[img:1]

Fot. GMB Pro Sound

 

Tak duża liczba wykonawców na scenie zawsze wiąże się z pewnymi komplikacjami i jest dużym wyzwaniem dla ekipy produkcyjnej, począwszy od budowy sceny a na realizacji dźwięku, świateł i multimediów kończąc. Systemem nagłośnieniowym podczas tegorocznej trasy zajęła się firma GMB Pro Sound, która zdecydowała się wykorzystać m.in. swój flagowy line array d&b audiotechnik KSL. Nad całością czuwał inżynier systemu - Michał Sikora (GMB). Od strony technicznej dodatkowym utrudnieniem jest coroczny występ Męskie Granie Orkiestra z całą plejadą gości. Na ostatnim koncercie w żywieckim amfiteatrze „pod Grójcem” wystąpiła Orkiestra Orkiestr w składzie: Smolik, Abradab, Brodka, Fisz, Igo, Kortez, Dawid Podsiadło, Lech Janerka, Maciej Maleńczuk, Marek Dyjak, Mela Koteluk, Nosowska, Organek, O.S.T.R., Rogucki i Wojciech Waglewski.

Topologią połączeń audio zajmował się, jak co roku, Krzysztof Głębocki, realizator związany od wielu lat z zespołem Voo Voo. Zapytałem Krzysztofa o miksery zastosowane na całej trasie.

 

[img:2]

Fot. GMB Pro Sound

 

Krzysztof Głębocki: Na całą trasę przygotowano 3 miksery frontowe, w tym ALLEN & HEATH dLive S7000. Używano też dwóch konsolet monitorowych (m.in. Avid S6L). Każdy koncert był rejestrowany przez wóz radiowy Trójki, a z Żywca dodatkowo robiony był streaming z obu scen (małą scenę wyposażyła zupełnie niezależnie firma AudioSystem z Lublina). Streamingowali: Łukasz Nowacki ramię w ramię z Krzysztofem Białobrzewskim, który do transmisji używał konsolety Allen & Heath dLive C3500.

Maciej Mularczyk: Wielu wykonawców obecnie koncertuje z własnymi stołami frontowymi oraz coraz częściej z własnymi stołami lub systemami monitorowymi. Na pewno stwarzało to dodatkowe trudności dla całej ekipy technicznej zaangażowanej w projekt.

KG: ...i właśnie dlatego całą konfigurację uzupełniała spora ilość splitterów zarówno analogowych, jak i cyfrowych. Ostatecznie całość udało się zamknąć w 60 kanałach.

MM: Udało się „zgrać” tak dużą liczbę ludzi z różnych firm, aby wszystko zadziałało jak w przysłowiowym szwajcarskim zegarku?

 

[img:3]

Fot. K. Bialobrzewski

 

KG: Myślę, że nam się to udało głównie dzięki wielkiemu zaangażowaniu wszystkich odpowiedzialnych za działanie trybików tej maszyny: firmie Woodys dostarczającej i obsługującej backline, inspicjenturze sceny (Janek Taraszkiewicz) – praca pod sekundniki w zegarach wiszących po obu stronach sceny, firmie GMB niezwykle sprawnie i systemowo ogarniającej wszelkie problemy i wymagania artystów, jak i grupie stagehand'sów, bez których zwyczajnie byśmy nie zdążyli. Moja rola polegała na sztywnych ustaleniach dotyczących patch listy, stage planów, zatwierdzeniem stołów i sposobu monitorowania.

MM: Jesteś związany z Męskim Graniem od samego początku, od pierwszej edycji. Czy coś się zmieniło na przestrzeni tych 10 lat?

KG: Obserwując od dekady ten festiwal, mogę powiedzieć, że zmieniło się naprawdę wiele. Poczynając od zastosowania najlepszych systemów dźwiękowych, a kończąc na mikrofonach, które dawniej spotykać można było tylko w studiach nagraniowych i to tych najlepszych.  

MM: Krzysztof, dziękując za tą krótką rozmowę, życzę kolejnych udanych edycji Męskiego Grania w równie doborowym towarzystwie.

 

Trasa Męskie Granie 2019 odwiedziła: Poznań (13.07), Kraków (20.07), Gdynię (27.07), Wrocław (03.08), Katowice (10.08), Warszawę (17.08) i Żywiec (23.08/24.08). Pomysłodawcą i inicjatorem jest marka Żywiec.

 

Systemy liniowe Miksery Cyfrowe

Gdzie kupić?

Allen&Heath Allen&Heath www.allen-heath.com

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Allen&Heath rozwiń listę sklepów

Gdzie kupić?

d&b audiotechnik d&b audiotechnik www.dbaudio.com

Dystrybucja w Polsce:

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz