23 grudnia 2019 14:00

Allen & Heath SQ-5 na trasie zespołu Sweet Noise

Zespół Sweet Noise po dłuższej przerwie powraca na scenę. Obecna trasa koncertowa objęła 8 miast i to właśnie w Gdyni mogliśmy usłyszeć zespół oraz poruszyć tematy techniczne z realizatorami dźwięku. Udało nam się uczestniczyć w próbach Sweet Noise i porozmawiać z Marcinem Baranem - realizatorem dźwięku (FOH). 

  

[img:6]

Marcin Baran - realizator dźwięku Sweet Noise

 
 

Jesteś realizatorem frontowym podczas koncertów zespołu Sweet Noise. Powiedz jak się układa współpraca z zespołem?

 

Współpracuje się bardzo dobrze, bo znamy się dłuższy czas. Zespół się "poskładał" na nowo po dłuższej przerwie. Pracowałem z nimi dużo wcześniej jako monitorowiec w 2016 roku, teraz jesteśmy na trasie ośmiu koncertów. Trasa przebiega świetnie, a przede wszystkim przekazujemy to, co ten zespół ma do powiedzenia i to jest najważniejsze. 

Długo byłem fanem tego zespołu, więc pracując z nimi … nie ukrywam, teraz to jest dla mnie zaszczyt i osobiste spełnienie, ale też i ogromna frajda. W roku 2000 usłyszałem ich płytę. Wówczas moja głowa była mocno nastawiona na metalową muzykę. Na płycie za dużo było elektroniki i zajęło mi całe trzy dni zrozumienie tego materiału. Po tym czasie chciałem się uczyć takich produkcji.  A dziś się tak złożyło, że pracuję z nimi i nagłaśniam ich i to jest dla mnie osobista wielka sprawa.

 

[img:1]

 

Powiedz o sprzęcie, na którym pracujesz?

 

Pracuję razem z monitorowcem na dwóch mikserach Allen & Heath SQ-5. Bardzo fajne, gabarytowo małe miksery, aczkolwiek z wielkimi możliwościami. Mamy dwa stage boxy cyfrowe DX168. Dzielimy to sobie cyfrowo tak, że Robert na monitorze ustawia też mój gain, ale wysyła to wszystko poprzez „tie lines” do mnie.  Setup jest bardzo prosty, wręcz banalny.  Wszystko działa niezawodnie. Preampy brzmią świetnie, a mikser brzmi fantastycznie. Przygotowując się do trasy brałem pod uwagę różne rzeczy, zastanawiałem się nad „starszym bratem” mikserem  dLive.

Wcześniej pracując przy mniejszych produkcjach, jazzowych koncertach lub sportowych eventach, poszukiwałem miksera o mniejszym gabarycie i sprawdził mi się SQ-5. Zastanawiałem się, czy ten mikser sprawdzi się podczas realizacji trasy koncertowej zespołu Sweet Noise? I jak się okazuje bez problemu. Inwestując w mikser frontowy, kupiłem też kartę WAVES, bo z realizacji studyjnych jestem zakochany w tych plugin’ach, również chciałem mieć dużo więcej możliwości. Ale podczas tej trasy z nich nie korzystam, plugin’y jakie oferuje Allen & Heath do miksera SQ5 są wystarczające i nie potrzebuję tej karty. Jak gram "live" to staram się minimalizować sprzęt, bo mogła by to być następna rzecz, która może się krótko mówiąc „wysypać”. Nie potrzebuję takiego stresu.  

 

[img:2]

 

Trzy cechy, które przemawiają za wyborem tego miksera, a co cię w nich denerwuje - jeśli jest coś takiego?

 

Świetne brzmienie, gabaryt i warstwy, czyli możliwość robienia warstw kanałów. Jest wystarczająca ilość tych warstw, żebym tak to sobie ułożył, by mieć zawsze dostęp do tych kanałów, które potrzebuję w danym czasie.  Mimo, iż mam mały format miksera, to mogę mieć wszystko pod ręką. To są dla mnie trzy duże plusy. Minus … no nie wiem … może mógłby być większy ekran dotykowy, może mogły by to być dwa ekrany.  Na jednym było by widać proces kanału, a na drugim inne rzeczy, których potrzebuję np. efekty lub coś tego typu. Poza tym jeśli idzie o małoformatowe miksery nie widzę tutaj minusów.  

 

[img:3]

 

Mówiłeś wcześniej o swoim doświadczeniu realizacji koncertów jazzowych, imprez sportowych. Czy zdarzyło się, że grałeś zupełnie kameralne koncerty? 

 

Tak. Zdarzało mi się grać takie koncerty na mniej więcej 50 osób, małe plenery. To właśnie było głównym powodem, że chciałem mieć swój jakiś mały mikser do tego typu zadań.  Poza tym niesamowite jest dla mnie brzmienie tego miksera. Wiadomo, że Sweet Noise to mocna i zmienna muzyka, a na utworach dodatkowo używamy także triggerów. Brzmienie SQ-5 określiłbym jako bardzo naturalne. 

Od początku wycinałem sample ze starych płyt i porównywałem je, by zbliżyć brzmienie perkusji do tego, co było na tych płytach. Rożnica brzmieniowa, z jaką miałem do czynienia przechodząc od starszych do nowszych płyt, z metalu po elektro, przez imprezy jazzowe czy sportowe, jest praktycznie niezauważalna. Mikser jest mały, poręczny, wyciągam go, odpalam i robię swoje. Małe i proste urządzenie, ale z dużymi możliwościami. 

 

 [img:4]

 

Od jakiego czasu masz doświadczenie w pracy z tym mikserem?

 

Od czerwca 2019 roku. Mimo, że nie jest to jakiś długi okres, to zrobiłem już dosyć sporo koncertów i nie widzę na razie minusów w użytkowaniu miksera. Tak jak wspomniałem o sportowych eventach, to dobrze mieć swój mikser. Pracowałem podczas pucharu świata w wioślarstwie, lecę do Bułgarii na wydarzenie live dla telewizji. Zdarza się, że sprzętowo wszystko wydaje się dogadane wcześniej, a jednak przylatujesz i okazuje się, że coś z tego uzgodnienia nie wyszło. "Nie jest to taki mikser o jaki prosiłem!" lub tego typu rzeczy. Taka sytuacja uczy i fajnie mieć coś małego ze sobą i jak najszybciej tego użyć. W tym aspekcie mikser Alle & Heath SQ-5 naprawdę się sprawdza. 

 

[img:5]

 

Ostatnie pytanie. Czy gdybyś rozważał możliwość zastąpienia Allen&Heath SQ-5 innym mikserem, to co by to mogło być?

 

Nie wiem, czy na razie potrzebuję. To, co ma ten mikser, jest wystarczające. Wiadomo, zawsze jest lepiej mieć więcej, może processingu, czy dwa ekrany - to zawsze coś. To są te rzeczy, które by przemawiały nad dLive’m, ale w takich składach jak ten nie widzę potrzeby zabierania wielkiej skrzyni ze sobą. Mówię o klubowych trasach, bo co innego jest na festiwalu i większość rzeczy, o które poprosisz w riderze, tam będą. Inaczej jest z klubami, więc biorę swoje i wiem, że mam to co chciałem. Są inne miksery nawet bardziej zaawansowane, ale o wiele wiele droższe. Wszystko zależy do czego go potrzebujesz.

W tej cenie nie widzę "zawodnika" za taką jakość. Jak dla mnie Allen&Heath okazał się złotym środkiem. Na początku planowałem dLive, ale wcześniej na SQ-5 przemiksowałem sobie nagrania starsze z koncertów, po prostu wpuściłem z DAW’a w studio i zmiksowałem. Pamiętam akurat "Glaca" przyszedł do studia i patrzył na ten mikser i powiedział, no nie wierzę, to jest to małe... "Tak to jest to małe, popatrz jak to hula"! No to mówi: Bierzemy to"!

Stąd też ten mikser pojawił się na tej trasie. Zawsze pod ręką mam to samo i to jest ważne. 

 

 

Miksery Cyfrowe

Gdzie kupić?

Allen&Heath Allen&Heath www.allen-heath.com

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Allen&Heath rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz