10 grudnia 2019 10:27
Daniel Zimerman INFOMUSIC.PL

17. konkurs Eurowizji Junior 2019 - behind the stage...

W przypadku 17. konkursu Eurowizji Junior 2019, które miało miejsce w Gliwicach, należy powiedzieć jedno: spektakularne. Wydarzenie było jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie imprez w Polsce w ciagu ostatnich kilku lat i z dumą musimy stwierdzić, że organizatorzy stanęli na wysokości zadania. I choć impreza Junior Eurovision ma mniejszą rangę od samej Eurowizji dla dorosłych, to jednak zaangażowanie technologiczne potwierdziło, że Polska jest gotowa na organizację największych światowych wydarzeń na najwyższym poziomie. 

[img:17:R]Organizatorem głównym festiwalu Junior Eurovision Song Contest w Polsce w tym roku była TVP S.A, która zaangażowała do realizacji tego trudnego projektu wyspecjalizowane firmy. Trudnego podkreślamy, gdyż organizator miał za zadanie, na podstawie jedynie wytycznych EBU (głównego operatora Eurowizji), stworzenie produkcji tzw. „production book” -  od zera. Polegając na własnym doświadczeniu oraz doświadczeniu znanych na rynku firm m.in. jak TSE, GIGANT SOUND, stworzono wydarzenie multimedialne, które będziemy mieli dla Was przyjemność szczegółowo opisać i pokazać jego kulisy.

Technologicznie, od „kuchni”, założenia projektu były jasne: „Show must go on” - niezależnie od wszystkiego!. Transmisja do wielu milionów telewidzów w Europie nie mogła zostać w żaden sposób zakłócona. To oznacza jedno: redundancja i zero kompromisów. 

W przypadku koncertów, o mniejszej skali, nie jest to nic nowego, ale problemy zaczynają się wówczas, gdy mówimy o 180 kanałach audio, kilkudziesięciu systemach bezprzewodowych, pracujących w dwóch strefach, kilkunastu artystach, którzy wg. wytycznych EBU, korzystali NIE z podkładów stereofonicznych - TYLKO z pełnych 28 zmiksowanych na nowo śladów. Wspominając o strefach nagłośnienia, EBU także określiło wytyczne. Jedna strefa dla FOH (dla realizacji nagłośnienia hali Gliwice na zainstalowanym w 12 punktach ogromnym systemie firmy OUTLINE ), druga strefa prób dla artystów (w osobnnym pomieszczeniu IEM ROOM) oraz trzecia strefa sceny - MON.

Aby zachować możliwość pracy na jednym bodypacku dla artysty, dowiedzieliśmy się od Jerzego Taborowskiego z firmy Gigant Sound / LETUS, że opracowano niekonwencjonalne rozwiązanie na systemie SHURE IEM PSM1000+, które pozwoliło artystom na płynne przejście pomiędzy strefami bez zakłóceń. Artysta miał możliwość odbycia pełnej próby w pomieszczeniu oddalonym ok 60m od sceny, a miks - bardzo uproszczając - podążał za nim na scenę. Dotyczy to również mikrofonów bezprzewodowych ( SHURE AXIENT DIGITAL ADX ). Dodając do tego fakt, że podczas koncertu odbywały się równolegle próby artystów, mieliśmy do czynienia z bardzo skomplikowaną maszyną, która nie mogła się w żaden sposób zatrzymać. 

Nowatorskie również było podejście do konfiguracji wielokanałowego systemu ( tzw. PALYBACK RACK ) oparty o topowe urządzenia RME oraz DirectOut, którego założenia konfiguracyjne zostały opracowane przez Wojciecha Łopaciuka (odpowiedzialnego za cały departament dźwięku ze strony TVP).  System ten czasowo wyzwalał sceny dla ponad 1200 źródeł świata po stronie oświetleniowej, oraz wizualizacjami wyświetlanymi na podłodze oraz gigantycznym tylnym ekranie led, który pełnił rolę zarówno rolę w głównej scenografii jak i prezentacji wyników.

Nie znaleźliśmy ani jednej osoby, na której scenografia autorstwa Giorgos Stylianou-Matsis'a, nie wywarła by wrażenia. Motywem dominującym były ledowe ażurowe wstęgi, symbolizujące unoszące się latawce.   

Nasza relacja, z uwagi na skalę wydarzenia, będzie podzielona na część AUDIO oraz OŚWIETLENIE. 

Odbyliśmy ciekawe rozmowy z ojcami tego sukcesu, między innymi:

  1. Arkadiusz Grzanko (kierownik techniczny)
  2. Adam Tyszka (odpowiedzialny za oświetlenie)
  3. Wojciech Łopaciuk  (odpowiedzialny za dźwięk)
  4. Jerzy Taborowski (CEO LETUS - Gigant Sound) 
  5. Krzysztof Polesiński (wsparcie techniczne oraz współprojektant połączeń konsolet ze strony DiGiCo


[img:1]

 

Dodajmy, że funkcję dyrektora kreatywnego w trakcie Eurowizji Junior pełnił Konrad Smuga, który odpowiadał także za występy wykonawców w dorosłej i dziecięcej wersji konkursu od 2017 roku. Funkcję reżysera sprawował Szymon Łosiewicz, głównego  grafika Piotr Szabliński, zaś głównego choreografa Agustin Egurrola

W zespole kreatywnym znaleźli się również wspomniany Adam Tyszka (oświetlenie), Wojciech Łopaciuk (dźwięk) i Gromee (kompozytor motywów muzycznych). Z kolei zespół techniczny tworzyli, poza Tomaszem Motylem i Marcinem Migdalskim, Arkadiusz Grzanko (kierownik techniczny) oraz Cyprian Ziąbski (odpowiedzialny za viewing room, w którym delegacje oglądały nagrania z prób i wprowadzały poprawki). Za logistykę z ramienia Telewizji Polskiej odpowiadał Tomasz Sołowiński, wspomagany przez Krzysztofa Bieńko (kontakty z prasą, zaangażowany także w produkcję wydarzenia), Tomasz Sałajczyk (redakcje internetowe) i Kamil Staszczyszyn (wolontariusze).

 

Fotogaleria

 

[img:2]

[img:3]

[img:4]

[img:5]

[img:6]

[img:7]

[img:8]

[img:9]

[img:11]

[img:12]

[img:13]

[img:14]

[img:15]

[img:16]

[img:10]

 

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz