Jak dobrze zamaskować dźwięk? "Od nitki do kłębka" - cz.4
Pytanie być może dla niewtajemniczonych dziwne, ale temat jest doskonale znany nie tylko instalatorom i integratorom AV, jak się okazuje może być ważny dla większości z nas. Pisaliśmy niejednokrotnie o tym rozwiązaniu w naszym dziale "Ciekawe instalacje AV". Dziś zajmiemy się rozszyfrowaniem terminu "maskowania dźwięku".
Czym jest zatem maskowanie dźwięku?
Maskowanie dźwięku polega na dodaniu dyskretnego szumu do otoczenia, który został specjalnie zaprojektowany do maskowania ludzkiej mowy. Ograniczenie zrozumiałości innych osób mówiących w tle powoduje, że rozkojarzenie osób zostaje zminimalizowane, a tym samym poprawie ulega ich koncentracja i zwiększa się wydajność pracy. Rozwiązania maskowania dźwięku pomagają chronić prywatność mowy np. w salach konferencyjnych sprawiając, że rozmowy stają się niezrozumiałe dla słuchaczy poza przestrzenią spotkań. Co istotne rozwiązania te można stosować w każdej przestrzeni architektonicznej.
Dziś przedstawiamy Wam firmę Cambridge Sound Management - lidera rozwiązań maskowania dźwięku w USA, którego właścicielem pod koniec 2018 roku została firma Biamp.
Cambridge Sound Management (CSM) jest dostawcą rozwiązań maskowania dźwięku najczęściej instalowanych na rynku amerykańskim: jej ponad 20 000 instalacji przekłada się na około 50% rynku w USA. Systemy są stosowane w przestrzeniach, w których satysfakcjonujące warunki pracy są trudne do osiągnięcia, takich jak gęsto obsadzone biura typu open space.
Rozwiązania CSM instaluje się w korporacjach, firmach związanych z usługami ochrony zdrowia, finansów, edukacji, sprzedaży i innych. Produkty te otrzymały liczne branżowe wyróżnienia, podkreślające ich jakość, innowacyjność i użyteczność.
Z kolei prezydent i dyrektor generalny Biamp - Rashid Skaf - mówi:
"Przejęcie Cambridge Sound Management łączy dwie wspaniałe marki na profesjonalnym rynku audiowizualnym. Razem oferujemy klientom lepszy dostęp do wiodących w branży rozwiązań zarządzania dźwiękiem i obrazem. Minął rok od czasu, gdy przewodziłem przejęciu CSM, z zamiarem wykorzystania jej jako platformy do umocnienia reputacji firmy Biamp jako dostawcy kompleksowych rozwiązań audiowizualnych. Transakcja ta jest pierwszym dowodem wdrożenia tej strategii, ale z pewnością nie ostatnim. Biamp jest w ruchu!”
Czytaj także: Branża instalacyjna ruszyła z kopyta, dziś porozmawiamy o BIAMP - cz.1
Czytaj także: Biamp i nowe wzmacniacze Tesira, z cyklu "Od nitki do kłębka" - cz.2
Czytaj także: Głośniki instalacyjne i konferencyjne Biamp "Od nitki do kłębka" - cz.3