RAPORT: Targi ISE 2019 okiem oświetleniowca
Integrated Systems Europe 2019 - w skrócie ISE - to targi branżowe ukierunkowane głównie na rozwiązania multimedialne, lecz nie brakuje tu również wystawców z branży oświetleniowej, czy pro audio. Z roku na rok targi te coraz bardziej się rozrastają, jakość przedstawianych produktów wciąż rośnie, a samo wydarzenie zyskuje szacunek na mapie targów światowych. Choć w tym roku w Amsterdamie pobito kolejne rekordy, jeśli chodzi o liczbę odwiedzających i wystawców, już niedługo targi ISE przeprowadzają się do Barcelony. Jak podaje organizator, wystawiało się ponad 1800 firm, z czego 159 było bezpośrednio związane ze światłem lub jego kontrolą.
Wydarzenie to jest dość specyficzne jeśli chodzi o branże oświetleniową, ponieważ duży nacisk kładą na nie marki tak zwanej "półki środkowej", jak ADJ, Chauvet czy Showtec - wszyscy topowi producenci również się wystawiali, lecz nie robili tego w tak spektakularnym stylu, jak odbywa się to co roku we Frankfurcie. Można więc założyć, że na tym wydarzeniu niezbyt im zależy. O dziwo nie powoduje to efektu spadku jakości, wręcz przeciwnie!
Podczas tegorocznego wydarzenia bardzo dużą klasę pokazał chociażby Elation, który zaprezentował nową serię urządzeń Artiste czy najnowszego Rayzora 760 Wash. Producent nie pominął oczywiście systemu sterowania Obsydian, który powolutku, w swoim tempie, dzięki coraz to większej funkcjonalności znajduje miejsce bliżej topowych producentów sterowania.
Chauvet jako właściciel marki ChamSys skupił się głównie na prezentacji najnowszego wypustu skierowanego ku mniejszym realizacjom, czyli QuickQ. Oprócz wspomnianego systemu sterowania mogliśmy również zobaczyć najnowszą serię urządzeń efektowych „Strike” oraz zniewalającego Mavericka Storm 1 Wash, który swoją konstrukcją i możliwościami naprawdę zaskakuje.
Kolejny punkt, który był wart uwagi to stanowisko Infinity, gdzie skupiono się na systemie sterowania Chimp. Soft oparty o logikę MA jest naprawdę atrakcyjnym rozwiązaniem dla firm czy osób, którym nie zależy na riderowym sterowaniu, tylko na dobrym i praktycznym systemie kontroli za atrakcyjną cenę.
Z topowych marek najbardziej wyróżniał się Prolight, który zaprezentował prawie całe spektrum swoich urządzeń, czyli najnowsza seria Panorama oraz Fresnelach z nazwy „Eclipse”. Żadnych nowości jednak nie zastaliśmy, choć udało nam się dowiedzieć, że producent szykuje coś dużego na targi Prolight&Sound 2019 we Frankfurcie.
Sporym obłożeniem cieszyło się również stanowisko ADJ, który pokazał swój najnowszy produkt HydroBeam X2, nowe panele z serii Hex oraz kompaktowe ruchome głowice Vizi Wash Z19. Z roku na rok widać, że urządzenia tego producenta zyskują na jakości.
Martin i ClayPaky - odnoszę wrażenie czekają na wspomniane Prolight&Sound - małe stanowiska, które raczej zapraszają do rozmów, a nie prezentacji urządzeń. Za to czeski producent Robe, skupił się na prezentacji swojej marki Anoli, która skupia się na naświetlaczach i urządzeniach architektonicznych.
Naszą wstępną wycieczkę zamyka producent Cameo (Adam Hall Group) z nowymi spotami Profile: SP5, SP5FC, EVOS S3. Już wkrótce pełna relacja z tego stoiska.