
Allen & Heath dLive na froncie Męskiego Grania
W tym roku odbyła się dziewiąta już edycja trasy koncertowej Męskie Granie. Przez lata projekt zdobył pozycję jednego z najważniejszych wydarzeń kulturalnych w kraju, który przyciąga zarówno czołówkę polskiej sceny muzycznej jak i rzesze fanów.
Męskie Granie 2018 to w sumie 7 koncertów w całej Polsce, a do ich realizacji jako konsoletę FOH wybrano system Allen & Heath dLive S5000. Mieliśmy przyjemność zamienić kilka słów z realizatorem Krzysztofem Białobrzewskim z firmy PAteam.
Czy we wszystkich miastach dLive był wykorzystywany jako konsoleta frontowa?
Krzysztof Białobrzewski: Tak, wszystkie koncerty były realizowane na konsolecie dLive S5000 dostarczonej przez firmę Fotis Sound. Setup zespołu był zawsze taki sam, jeśli chodzi o MGO, dochodzili tylko czasami śpiewający „goście”. Na dużej scenie wszyscy artyści byli realizowani z pomocą dLive S5000, jedyny wyjątek to Kasia Nosowska i Dawid Podsiadło, którzy przyjechali z własnymi deskami.
Jakie funkcjonalności okazały się szczególnie przydatne przy realizacji Męskiego Grania?
K.B.: Wspaniałym rozwiązaniem jest szybkie ustawianie warstw użytkownika, co przy tak dużej ilości kanałów wejściowych oraz dodatkowo pojawiającymi się różnymi gośćmi w różnych miastach bardzo ułatwiało pracę na próbach i koncercie. Szczególnie, że na próby było bardzo mało czasu, a ilość kanałów wejściowych bardzo duża, około 60 wlotów.
Druga bardzo przyjazna dla mnie opcja to możliwość wysyłki sygnału z grup na wysyłki aux. Kolejną niezwykle przydatną funkcją przy tak dużej liczbie kanałów to parowanie sygnałów stereo do jednego kanału wejściowego na stole.
Opowiedz więcej o streamingu który robiliście w Żywcu. Jak dLive zadziałał w takim zastosowaniu?
K.B.: W Żywcu, na naszej desce dLive C3500 była realizowana transmisja wszystkich artystów z dużej sceny do streamingu live online. Robiłem to wspólnie z Jackiem Antosikiem i Łukaszem Nowackim. Pracowaliśmy na monitorach Genelec The Ones. Transmisja była emitowana tylko na żywo na kilku kanałach m.in. Youtube, Facebook.
Wszystkie sygnały ze sceny - 64 kanały były transmitowane do nas z wozu transmisyjnego po protokole Dante, karta Dante był wpięta bezpośrednio w C3500. dLive sprawdził się świetnie w tej opcji. Szczególnie przydatne okazały się funkcje recall safe oraz połączenie iPada jako zewnętrznego monitora do między innymi stałej kontroli pracy limiterów wyjściowych.