4 lipca 2007
12:56
Info
AMBIT MUSIC ul. Przebendowskich 40
81-543 Gdynia
TC C300
TC C300 to prosty w obsłudze, podwójny procesor dynamiczny wyposażony w algorytmy kompresora/limitera i bramki szumów/ekspandera. Procesor daje rozbudowane możliwości przetwarzania sygnałów dysponując 16 presetami bramki/ekspandera i 16 presetami kompresora/limitera, stworzonymi pod kątem obróbki sygnałów audio z wykorzystaniem inteligentnych algorytmów wielopasmowych lub pełnopasmowych wysokiej jakości, charakterystycznej dla urządzeń TC Electronic. Urządzenie jest niezwykle proste w obsłudze dzięki intuicyjnemu interfejsowi użytkownika dającemu dostęp do kompleksowej obróbki dynamiki sygnałów za pośrednictwem kilku nieskomplikowanych elementów kontrolnych.
C300 został zaprojektowany do pracy przede wszystkim jako efekt insertowy.
Zoptymalizowane presety
W pamięci procesora C300 zapisano specjalne presety, które stworzono pod kątem współpracy z konkretnymi sygnałami. Teraz, w zależności od wybranego presetu masz dostęp do inteligentnej technologii TC pełno- lub wielopasmowej. Technologia wielopasmowa powstała na podstawie najwyższej jakości algorytmów TC, które bazują na obliczeniach przeprowadzanych na sygnałach wejściowych, przez co nazywamy ją technologią bazującą na sygnale źródłowym. Kompresor wielopasmowy, w przeciwieństwie do kompresora pełnopasmowego, działa niezależnie na każdym wybranym paśmie. Oznacza to, że każde pasmo częstotliwości ma swój własny, mały kompresor z unikalnymi ustawieniami takich parametrów, jak punkt zadziałania [Threshold], stopień kompresji [Ratio], czas ataku [Attack] i opadania [Release]. Kompresor wielopasmowy można wykorzystać choćby w przypadku, gdy potrzebna jest stroma kompresja dla małych częstotliwości, miękka kompresja na średnicy oraz jasna i delikatna kompresja dla dużych częstotliwości. W pamięci procesora C300 zapisano kilka presetów, które w pełni zoptymalizowano pod kątem takiej właśnie kompresji, przez co będziesz zaskoczony, jak prosta i efektywna może być praca z kompresorem wielopasmowym.
Nowy styl kompresji
W oparciu o założenia kompresji równoległej powstało całkowicie nowe spojrzenie na kompresję polegające na stworzeniu możliwości miksowania sygnału skompresowanego z sygnałem nieprzetworzonym w celu podkreślenia zazwyczaj słabo słyszalnych detali. Ów proces miksowania sprowadza się do ustawiania stosunku pomiędzy sygnałami za pomocą pojedynczego pokrętła Mix. Dzięki temu w niezwykle prosty sposób zachowuje się dużą dynamikę sygnału podczas głośnego grania z jednoczesnym zwiększeniem słyszalności szczegółów wydobywanych w czasie cichych pasaży. Przykładowo, aplikując kompresję równoległą dla sygnału uzyskanego z zestawu perkusyjnego wydobywa się wszystkie mikroinformacje i smaczki z jednoczesnym zachowaniem dużej dynamiki i głośności werbla i blach, które pozostają nieskompresowane. Najlepsze z tego jest to, że C300 pozwala zastosować kompresję równoległą lub nowy styl kompresji w sposób najprostszy z możliwych - wystarczy wybrać odpowiedni preset i od razu można rozpoczynać pracę.
Prosto, intuicyjnie i bezpośrednio
Cały interfejs użytkownika został zaprojektowany w taki sposób, aby był prosty, intuicyjny i dawał bezpośredni dostęp do ważnych parametrów. Usunięto wszystkie nieistotne pokrętła i opcje, które zostały zastąpione innowacyjnymi, inteligentnymi pokrętłami i wskaźnikami. Przykładowo, zarówno bramka szumów, jak i kompresor są kontrolowane za pomocą tego samego pokrętła, dzięki czemu dostęp do najważniejszych parametrów jest zdecydowanie łatwiejszy i szybszy.
Brzmienie TC
Procesor C300 został wyposażony w zaawansowane algorytmy TC, które zajmują się przetwarzaniem sygnałów z najwyższą precyzją zachowując, najwyższą jakość dźwięku i znakomitą wydajność. Za przetwarzanie sygnałów z postaci analogowej na cyfrową i odwrotnie odpowiadają najwyższej jakości przetworniki dbające o jak najlepszą jakość dźwięku.
Wielokrotnie nagradzane urządzenia firmy TC Electronic są znane i cenione przez muzyków i całą branżę audio, gdzie są synonimem sprzętu najwyższej jakości.
Elastyczna kontrola ścieżki sygnałowej
Procesor C300 dysponuje rozbudowanymi możliwościami komutowania sygnałów dającymi dostęp do wszystkich kombinacji połączeń szeregowych i równoległych pomiędzy modułami wewnętrznymi. Stereofoniczny tryb szeregowy pozwala przetwarzać cały sygnał wprowadzany na wejście w obu niezależnych modułach urządzenia jednocześnie, tworząc jakby dodatkowy wirtualny procesor. Przykładowo, cały miks można przepuścić przez stereofoniczny kompresor, następnie już przetworzony sygnał posłać do drugiego modułu, który może być skonfigurowany jako stereofoniczny limiter, a na końcu tak przetworzony, stereofoniczny sygnał jest wysyłany do wyjść procesora. W ten sposób uzyskujemy dostęp do dwóch niezależnych procesorów stereofonicznych połączonych szeregowo, co jest niespotykane wśród urządzeń tego typu. W trybie Dual/Mono jeden z modułów można wykorzystać na przykład jako kompresor, natomiast drugi jako bramkę szumów. Oba moduły można też skonfigurować jako kompresory lub bramki zajmujące się niezależnym przetwarzaniem sygnałów monofonicznych. Istnieje ponadto możliwość połączenia obu modułów, gdzie pierwszy z nich może pracować na przykład jako kompresor, a drugi jako limiter wysyłający na zewnątrz przetworzony sygnał monofoniczny.
Główne cechy
Podwójny procesor dynamiki z modułami kompresor/limiter, bramka szumów/ekspander
16 presetów dla kompresora/limitera i 16 dla bramki szumów/ekspandera
Presety zoptymalizowane pod kątem wybranych źródeł dźwięku
Funkcja Mix umożliwiająca kompresję w nowym stylu
Inteligentna technologia TC: wielo- i pełnopasmowa
Funkcja podkreślania detali dzięki nowemu stylowi kompresji
Rozbudowane możliwości komutowania sygnałów pokrywające wszystkie standardowe kombinacje modułów wewnętrznych
Stereofoniczny tryb szeregowy dający dostęp do drugiego urządzenia wirtualnego
Przemyślany interfejs użytkownika
Wiarygodne wskaźniki poziomów
Optymalizowane filtry w trybie bramki szumów
Wysokiej jakości pokrętła
Dane Techniczne TC C300:
Tryby Pracy
Tryb pracy dla wewnętrznych modułów urządzenia wybiera się bezpośrednio z płyty czołowej. Dostępne są tryby kompresora/limitera [Comp|Lim] oraz bramki szumów/ekspandera [Gate|Exp]. Po wybraniu określonego trybu wszystkie pokrętła są automatycznie przeprogramowywane do edycji parametrów dostępnych w wybranym trybie.
Presety
Dostęp do wszystkich presetów jest również możliwy bezpośrednio z płyty czołowej. Każdy z nich jest wynikiem szczegółowych analiz i dostrajania parametrów mających na celu uzyskanie jak najlepszych wyników podczas pracy z dedykowanym sygnałem wejściowym. Użytkownik ma również możliwość dostosowania parametrów do specyfiki przetwarzanych sygnałów z pomocą dedykowanych pokręteł znajdujących się na płycie czołowej, obok selektora presetów. Przykładowo, jeśli wybierzemy program Female Vocal i zapragniemy zmienić próg zadziałania, wystarczy pokręcić potencjometrem Threshold i dostosować ustawienie do aktualnych potrzeb.
--------------------------------------------------------------------------------
Konfiguracja Modułów Wewnętrznych
Tryb Mono - przełącznik Routing w pozycji Dual|Mono
W tym trybie oba moduły wewnętrzne [Engine] pracują jako dwa niezależne bloki monofoniczne. Oznacza to, że pierwszy moduł może np. pracować jako kompresor, natomiast drugi jako bramka szumów. Dzięki temu na wyjściach uzyskujemy dwa całkowicie niezależne sygnały, które można skierować do miksera. W tym trybie na wejście modułu pierwszego [Engine 1] wprowadzamy sygnał monofoniczny i po przejściu przez procesor odbieramy go w postaci przetworzonej z wyjścia modułu pierwszego; podobnie jest w przypadku modułu drugiego [Engine 2]. Takie rozwiązanie sprawdzi sie w przypadku, gdy potrzebne są dwa niezależne procesory, z których jeden będzie zajmował sie obróbką jednego sygnału [np. wokalu, który wymaga kompresji], a drugi - innego [np. werbel wymagający bramkowania].
Tryb szeregowy - przełącznik Routing w pozycji Stereo|Serial
W trybie szeregowym sygnał podawany na wejście Left-1 pojawi się w postaci przetworzonej na wyjściu Left-1. Oznacza to, że w tym wypadku sygnał przechodzi przez oba moduły, dzięki czemu najpierw można np. przepuścić go przez kompresor, a następnie przez bramkę. Oczywiście tylko i wyłącznie od użytkownika zależy, jako sposób połączenia modułów zostanie ustawiony. Dostępne są następujące kombinacje:
KOMPRESOR - KOMPRESOR
KOMPRESOR - BRAMKA
BRAMKA - KOMPRESOR
BRAMKA - BRAMKA
Tryb Stereo - przełącznik Routing w pozycji Stereo|Serial
W tym trybie przez oba moduły przepuszcza się kompletny sygnał stereo wprowadzając go na wejścia Left-1 i Right-2 i po przetworzeniu pobierając z wyjść Left-1 i Right-2. Podobnie jak w trybie szeregowym, użytkownik ma dostęp do różnych konfiguracji modułów i ustawień:
KOMPRESOR - KOMPRESOR
KOMPRESOR - BRAMKA
BRAMKA - KOMPRESOR
BRAMKA - BRAMKA
Tryb Stereo + Tryb Szeregowy - przełącznik Routing w pozycji Stereo|Serial
To, co pozostawia konkurencję daleko w tyle, to możliwość stworzenia dodatkowego procesora wirtualnego dostępnego w trybie Stereo. Dzięki temu istnieje możliwość masterowania miksu i następnie przepuszczenia go przez limiter - wszystko będzie odbywać się wewnątrz C300 bez konieczności korzystania z dodatkowych urządzeń. Wystarczy przepuścić sygnał stereo przez moduł pierwszy [Engine 1], który będzie skonfigurowany jako kompresor masteringowy, a następnie sygnał kierujemy do drugiego modułu [Engine 2], który można skonfigurować jako limiter. To niezwykle skomplikowana operacja, która zaprzęga do pracy 4 moduły [po 2 na kanał]. Dzięki C300 cały proces kompresji i limitowania kompleksowego miksu stereo okazuje się niezwykle prosty i efektywny. Oczywiście, oprócz powyższej, przykładowej konfiguracji, moduły można ustawiać również w innych trybach:
KOMPRESOR - KOMPRESOR
KOMPRESOR - BRAMKA
BRAMKA - KOMPRESOR
BRAMKA - BRAMKA
--------------------------------------------------------------------------------
Detekcja Sygnałów Cyfrowych
Procesor C300 został wyposażony w funkcję automatycznego wykrywania sygnałów cyfrowych pojawiających sie na wejściu. Jeśli zatem na wejście zostanie podany sygnał cyfrowy urządzenie natychmiast go wykryje i zaświeci się wskaźnik Digital In ulokowany na płycie czołowej. W celu uzyskania optymalnej wydajności i prostej obsługi wyjścia cyfrowe są równoległe do analogowych, co oznacza, że sygnał podany na wejście cyfrowe będzie widoczny zarówno na wyjściach cyfrowych, jak i analogowych.
![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/atc-loudspeakers-tc-c300-12202-min.webp)
![[img:2]](/img/artykuly/zdjecia/atc-loudspeakers-tc-c300-26910-min.webp)
![[img:3]](/img/artykuly/zdjecia/atc-loudspeakers-tc-c300-29944-min.webp)
C300 został zaprojektowany do pracy przede wszystkim jako efekt insertowy.
Zoptymalizowane presety
W pamięci procesora C300 zapisano specjalne presety, które stworzono pod kątem współpracy z konkretnymi sygnałami. Teraz, w zależności od wybranego presetu masz dostęp do inteligentnej technologii TC pełno- lub wielopasmowej. Technologia wielopasmowa powstała na podstawie najwyższej jakości algorytmów TC, które bazują na obliczeniach przeprowadzanych na sygnałach wejściowych, przez co nazywamy ją technologią bazującą na sygnale źródłowym. Kompresor wielopasmowy, w przeciwieństwie do kompresora pełnopasmowego, działa niezależnie na każdym wybranym paśmie. Oznacza to, że każde pasmo częstotliwości ma swój własny, mały kompresor z unikalnymi ustawieniami takich parametrów, jak punkt zadziałania [Threshold], stopień kompresji [Ratio], czas ataku [Attack] i opadania [Release]. Kompresor wielopasmowy można wykorzystać choćby w przypadku, gdy potrzebna jest stroma kompresja dla małych częstotliwości, miękka kompresja na średnicy oraz jasna i delikatna kompresja dla dużych częstotliwości. W pamięci procesora C300 zapisano kilka presetów, które w pełni zoptymalizowano pod kątem takiej właśnie kompresji, przez co będziesz zaskoczony, jak prosta i efektywna może być praca z kompresorem wielopasmowym.
Nowy styl kompresji
W oparciu o założenia kompresji równoległej powstało całkowicie nowe spojrzenie na kompresję polegające na stworzeniu możliwości miksowania sygnału skompresowanego z sygnałem nieprzetworzonym w celu podkreślenia zazwyczaj słabo słyszalnych detali. Ów proces miksowania sprowadza się do ustawiania stosunku pomiędzy sygnałami za pomocą pojedynczego pokrętła Mix. Dzięki temu w niezwykle prosty sposób zachowuje się dużą dynamikę sygnału podczas głośnego grania z jednoczesnym zwiększeniem słyszalności szczegółów wydobywanych w czasie cichych pasaży. Przykładowo, aplikując kompresję równoległą dla sygnału uzyskanego z zestawu perkusyjnego wydobywa się wszystkie mikroinformacje i smaczki z jednoczesnym zachowaniem dużej dynamiki i głośności werbla i blach, które pozostają nieskompresowane. Najlepsze z tego jest to, że C300 pozwala zastosować kompresję równoległą lub nowy styl kompresji w sposób najprostszy z możliwych - wystarczy wybrać odpowiedni preset i od razu można rozpoczynać pracę.
Prosto, intuicyjnie i bezpośrednio
Cały interfejs użytkownika został zaprojektowany w taki sposób, aby był prosty, intuicyjny i dawał bezpośredni dostęp do ważnych parametrów. Usunięto wszystkie nieistotne pokrętła i opcje, które zostały zastąpione innowacyjnymi, inteligentnymi pokrętłami i wskaźnikami. Przykładowo, zarówno bramka szumów, jak i kompresor są kontrolowane za pomocą tego samego pokrętła, dzięki czemu dostęp do najważniejszych parametrów jest zdecydowanie łatwiejszy i szybszy.
Brzmienie TC
Procesor C300 został wyposażony w zaawansowane algorytmy TC, które zajmują się przetwarzaniem sygnałów z najwyższą precyzją zachowując, najwyższą jakość dźwięku i znakomitą wydajność. Za przetwarzanie sygnałów z postaci analogowej na cyfrową i odwrotnie odpowiadają najwyższej jakości przetworniki dbające o jak najlepszą jakość dźwięku.
Wielokrotnie nagradzane urządzenia firmy TC Electronic są znane i cenione przez muzyków i całą branżę audio, gdzie są synonimem sprzętu najwyższej jakości.
Elastyczna kontrola ścieżki sygnałowej
Procesor C300 dysponuje rozbudowanymi możliwościami komutowania sygnałów dającymi dostęp do wszystkich kombinacji połączeń szeregowych i równoległych pomiędzy modułami wewnętrznymi. Stereofoniczny tryb szeregowy pozwala przetwarzać cały sygnał wprowadzany na wejście w obu niezależnych modułach urządzenia jednocześnie, tworząc jakby dodatkowy wirtualny procesor. Przykładowo, cały miks można przepuścić przez stereofoniczny kompresor, następnie już przetworzony sygnał posłać do drugiego modułu, który może być skonfigurowany jako stereofoniczny limiter, a na końcu tak przetworzony, stereofoniczny sygnał jest wysyłany do wyjść procesora. W ten sposób uzyskujemy dostęp do dwóch niezależnych procesorów stereofonicznych połączonych szeregowo, co jest niespotykane wśród urządzeń tego typu. W trybie Dual/Mono jeden z modułów można wykorzystać na przykład jako kompresor, natomiast drugi jako bramkę szumów. Oba moduły można też skonfigurować jako kompresory lub bramki zajmujące się niezależnym przetwarzaniem sygnałów monofonicznych. Istnieje ponadto możliwość połączenia obu modułów, gdzie pierwszy z nich może pracować na przykład jako kompresor, a drugi jako limiter wysyłający na zewnątrz przetworzony sygnał monofoniczny.
Główne cechy
Podwójny procesor dynamiki z modułami kompresor/limiter, bramka szumów/ekspander
16 presetów dla kompresora/limitera i 16 dla bramki szumów/ekspandera
Presety zoptymalizowane pod kątem wybranych źródeł dźwięku
Funkcja Mix umożliwiająca kompresję w nowym stylu
Inteligentna technologia TC: wielo- i pełnopasmowa
Funkcja podkreślania detali dzięki nowemu stylowi kompresji
Rozbudowane możliwości komutowania sygnałów pokrywające wszystkie standardowe kombinacje modułów wewnętrznych
Stereofoniczny tryb szeregowy dający dostęp do drugiego urządzenia wirtualnego
Przemyślany interfejs użytkownika
Wiarygodne wskaźniki poziomów
Optymalizowane filtry w trybie bramki szumów
Wysokiej jakości pokrętła
Dane Techniczne TC C300:
Tryby Pracy
Tryb pracy dla wewnętrznych modułów urządzenia wybiera się bezpośrednio z płyty czołowej. Dostępne są tryby kompresora/limitera [Comp|Lim] oraz bramki szumów/ekspandera [Gate|Exp]. Po wybraniu określonego trybu wszystkie pokrętła są automatycznie przeprogramowywane do edycji parametrów dostępnych w wybranym trybie.
Presety
Dostęp do wszystkich presetów jest również możliwy bezpośrednio z płyty czołowej. Każdy z nich jest wynikiem szczegółowych analiz i dostrajania parametrów mających na celu uzyskanie jak najlepszych wyników podczas pracy z dedykowanym sygnałem wejściowym. Użytkownik ma również możliwość dostosowania parametrów do specyfiki przetwarzanych sygnałów z pomocą dedykowanych pokręteł znajdujących się na płycie czołowej, obok selektora presetów. Przykładowo, jeśli wybierzemy program Female Vocal i zapragniemy zmienić próg zadziałania, wystarczy pokręcić potencjometrem Threshold i dostosować ustawienie do aktualnych potrzeb.
--------------------------------------------------------------------------------
Konfiguracja Modułów Wewnętrznych
Tryb Mono - przełącznik Routing w pozycji Dual|Mono
W tym trybie oba moduły wewnętrzne [Engine] pracują jako dwa niezależne bloki monofoniczne. Oznacza to, że pierwszy moduł może np. pracować jako kompresor, natomiast drugi jako bramka szumów. Dzięki temu na wyjściach uzyskujemy dwa całkowicie niezależne sygnały, które można skierować do miksera. W tym trybie na wejście modułu pierwszego [Engine 1] wprowadzamy sygnał monofoniczny i po przejściu przez procesor odbieramy go w postaci przetworzonej z wyjścia modułu pierwszego; podobnie jest w przypadku modułu drugiego [Engine 2]. Takie rozwiązanie sprawdzi sie w przypadku, gdy potrzebne są dwa niezależne procesory, z których jeden będzie zajmował sie obróbką jednego sygnału [np. wokalu, który wymaga kompresji], a drugi - innego [np. werbel wymagający bramkowania].
Tryb szeregowy - przełącznik Routing w pozycji Stereo|Serial
W trybie szeregowym sygnał podawany na wejście Left-1 pojawi się w postaci przetworzonej na wyjściu Left-1. Oznacza to, że w tym wypadku sygnał przechodzi przez oba moduły, dzięki czemu najpierw można np. przepuścić go przez kompresor, a następnie przez bramkę. Oczywiście tylko i wyłącznie od użytkownika zależy, jako sposób połączenia modułów zostanie ustawiony. Dostępne są następujące kombinacje:
KOMPRESOR - KOMPRESOR
KOMPRESOR - BRAMKA
BRAMKA - KOMPRESOR
BRAMKA - BRAMKA
Tryb Stereo - przełącznik Routing w pozycji Stereo|Serial
W tym trybie przez oba moduły przepuszcza się kompletny sygnał stereo wprowadzając go na wejścia Left-1 i Right-2 i po przetworzeniu pobierając z wyjść Left-1 i Right-2. Podobnie jak w trybie szeregowym, użytkownik ma dostęp do różnych konfiguracji modułów i ustawień:
KOMPRESOR - KOMPRESOR
KOMPRESOR - BRAMKA
BRAMKA - KOMPRESOR
BRAMKA - BRAMKA
Tryb Stereo + Tryb Szeregowy - przełącznik Routing w pozycji Stereo|Serial
To, co pozostawia konkurencję daleko w tyle, to możliwość stworzenia dodatkowego procesora wirtualnego dostępnego w trybie Stereo. Dzięki temu istnieje możliwość masterowania miksu i następnie przepuszczenia go przez limiter - wszystko będzie odbywać się wewnątrz C300 bez konieczności korzystania z dodatkowych urządzeń. Wystarczy przepuścić sygnał stereo przez moduł pierwszy [Engine 1], który będzie skonfigurowany jako kompresor masteringowy, a następnie sygnał kierujemy do drugiego modułu [Engine 2], który można skonfigurować jako limiter. To niezwykle skomplikowana operacja, która zaprzęga do pracy 4 moduły [po 2 na kanał]. Dzięki C300 cały proces kompresji i limitowania kompleksowego miksu stereo okazuje się niezwykle prosty i efektywny. Oczywiście, oprócz powyższej, przykładowej konfiguracji, moduły można ustawiać również w innych trybach:
KOMPRESOR - KOMPRESOR
KOMPRESOR - BRAMKA
BRAMKA - KOMPRESOR
BRAMKA - BRAMKA
--------------------------------------------------------------------------------
Detekcja Sygnałów Cyfrowych
Procesor C300 został wyposażony w funkcję automatycznego wykrywania sygnałów cyfrowych pojawiających sie na wejściu. Jeśli zatem na wejście zostanie podany sygnał cyfrowy urządzenie natychmiast go wykryje i zaświeci się wskaźnik Digital In ulokowany na płycie czołowej. W celu uzyskania optymalnej wydajności i prostej obsługi wyjścia cyfrowe są równoległe do analogowych, co oznacza, że sygnał podany na wejście cyfrowe będzie widoczny zarówno na wyjściach cyfrowych, jak i analogowych.
![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/atc-loudspeakers-tc-c300-12202-min.webp)
![[img:2]](/img/artykuly/zdjecia/atc-loudspeakers-tc-c300-26910-min.webp)
![[img:3]](/img/artykuly/zdjecia/atc-loudspeakers-tc-c300-29944-min.webp)
Gdzie kupić?
Dystrybucja w Polsce:
adres:
Jeziorki 86a
02-863
Warszawa
Sklepy muzyczne > ATC Loudspeakers rozwiń listę sklepów
reklama
Może Cię zaciekawić: