18 listopada 2015 09:00
Info ESS Audio ESS Audio tel: +48 (22) 2041 200 www.essaudio.pl

SiPerformer z Dante i mikrofony AKG w trasie koncertowej z Mrozem

Mrozu, a raczej Łukasz Mróz, to utalentowany wokalista i producent muzyczny z Wrocławia łączący w swojej twórczości elementy popu, r'n'b oraz soulu. Porywające rytmy, fascynujący głos i znakomita prezencja sceniczna stwarzają wybuchową mieszankę na każdym koncercie.

O przygotowaniu technicznym trasy koncertowej artysty rozmawialiśmy z jego realizatorem dźwięku - Patrykiem Tylzą.

 

Planując konfigurację techniczną na potrzeby letniej trasy Mroza (ponad 80 koncertów w całej Polsce od maja do września br.) musieliśmy wziąć pod uwagę wiele czynników. Z jednej strony rosnące wymagania Artysty i jego Zespołu, co do jakości dźwięku i pełnej powtarzalności charakteru brzmieniowego miksów (tak frontowego jak, i monitorowego) czy programowania brzmień poszczególnych utworów, z drugiej natomiast optymalizacja wymagań i dostosowanie ridera technicznego do realiów także tych średnich i mniejszych imprez plenerowych.

Patryk Tylza - Realizator dźwięku

 

[img:2]

 

Utrzymanie oczekiwanego poziomu jakościowego ciągnie za sobą duże wymagania, co do np. liczby potrzebnych wejść i wyjść czy zastosowania konkretnych modeli konsolet. Problem w tym, że takie wymagania wpisane w rider techniczny znacząco podniosłyby koszty obsługi koncertu, nastręczając też problemów organizacyjnych (szczególnie gdy podczas imprezy występują też inni artyści), które, gdy okazują się nie do przeskoczenia, skutkują… kompromisem jakościowym, czyli błędne koło.

 

Zdecydowaliśmy więc, że aby zagwarantować spełnienie oczekiwań Artysty, musimy maksymalnie uniezależnić się od warunków zastanych na miejscu.

Patryk Tylza - Realizator dźwięku

 

[img:4]

 

Dobierając elementy konfiguracji musieliśmy wziąć pod uwagę brzmienie, niezawodność i wszechstronność, szybkość montażu i konfiguracji oraz kompaktowość całego rozwiązania (ze względu na ograniczenia środków transportu). O ile część rozwiązań (takich jak system monitorowy, oparty na konsolecie cyfrowej i systemach IEM) było już gotowych i używanych przez nas wcześniej, o tyle np. wybór konsolety frontowej i połączenie systemu w całość stanowiło pewne wyzwanie.

 

Potrzebowałem bowiem możliwie kompaktowej konsolety, zdolnej obsłużyć przynajmniej 48 kanałów miksu, wyposażonej w dobrej jakości pokładowe algorytmy kompresji i pogłosów (w tym materiale muzycznym to najważniejsze narzędzia), dającej także możliwość korzystania z zewnętrznych plug-inów oraz, co najważniejsze, połączenia z istniejącym systemem monitorowym. Jedyną konsoletą spełniającą wszystkie te wymogi okazał się Soundcraft Si Performer 3, dostarczony przez firmę ESS Audio.

Patryk Tylza - Realizator dźwięku

 

[img:6]

 

Gdy zarys koncepcji był już gotowy, przyszedł czas na dopracowanie szczegółów. Zacząć postanowiliśmy od wyeliminowania najbardziej zawodnego toru sygnałowego, którym był podłączany analogowo odtwarzacz śladów dodatkowych (backing tracks).

 

Element ten zastąpiliśmy komputerem Mac z oprogramowaniem Dante Virtual Soundcard (DVS). Taki sam zestaw użyty został do nagrywania śladów i ich odtwarzania na potrzeby wirtualnej próby. Trzeci komputer jest hostem natywnym plug-inów zewnętrznych, opartym na oprogramowaniu MainStage firmy Apple. Rezultatem jest sieć, której schemat przedstawiony jest na rysunku.

Patryk Tylza - Realizator dźwięku

 

[img:1]

 

Teraz pozostało już tylko, a może aż, wybrać mikrofony. Tu znów kłopot był niemały, szczególnie z rozwiązaniem dla sekcji dętej, ponieważ brzmienie wcześniej używanych przez nas popularnych mikrofonów na klipsach pozostawiało wiele do życzenia, także w opinii samych muzyków. Tu znów z pomocą przyszła firma ESS Audio, dostarczając nam do testów AKG C519ML, na których zakup zdecydowaliśmy się już po pierwszym koncercie. Poszliśmy więc za ciosem i postanowiliśmy sprawdzić inne produkty z nowej serii austriackiego producenta, i tak oto nasz zestaw poszerzył się o następujące pozycje: D12VR (stopa), C518 (tomy), C519 (trąbka i saksofon) oraz C314 (overheady).

 

Szczególna uwaga należy się tym ostatnim - jest to najnowsze "dziecko" firmy AKG, z założenia plasujące się pomiędzy legendarnym C414 a jego budżetowym odpowiednikiem - C214. 314-tki "w boju" przeszły nasze najśmielsze oczekiwania i z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że próżno szukać w tym, a nawet poziom wyższym, zakresie cenowym mikrofonu wielkomembranowego oferującego tak klarowne, naturalne i plastyczne brzmienie, szczególnie w najwyższych rejestrach.

Patryk Tylza - Realizator dźwięku

 

[img:3]

 
Miksery Cyfrowe Mikrofony

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

ESS Audio

tel.: +48 (22) 2041 200
adres:
ul. Graniczna 21 05-092 Łomianki

Sklepy muzyczne > AKG rozwiń listę sklepów

Gdzie kupić?

Soundcraft Soundcraft www.soundcraft.com

Dystrybucja w Polsce:

ESS Audio

tel.: +48 (22) 2041 200
adres:
ul. Graniczna 21 05-092 Łomianki

Sklepy muzyczne > Soundcraft rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz