5 października 2015 10:00

PLASA 2015: Koniec pewnego rozdziału i początek następnego

Maciej ŻulczykForma oraz dalsze losy targów PLASA stały pod sporym znakiem zapytania. Już od kilku lat zaobserwować można było stopniowo malejące zainteresowanie tym - przecież ważnym - wydarzeniem branżowym, szczególnie ze strony sektora pro audio.

W tym roku stan ten osiągnął niejako apogeum: znaczna większość kluczowych graczy w dziedzinie nagłośnienia wycofała się z udziału w londyńskich targach, a wielu dostrzegało w tym zwiastun początku ich końca. Jednak przyszłość okazuje się nie tak ponura: choć w nieco mniejszej skali, nadal stanowią one ważne wydarzenie dla europejskiego przemysłu scenicznego, a ich organizatorzy mają szereg bardzo konkretnych planów i bynajmniej nie zamierzają zakończyć działalności.

Bo nie zapominajmy, że PLASA to nie tylko nagłośnienie, ale przede wszystkim oświetlenie i szeroko rozumiane technologie sceniczne - wśród marek je reprezentującyh nie mogło zabraknąć kluczowych sponsorów wydarzenia, firm ROBE czy CLAY PAKY, czy innych nieodłącznie związanych z targami jak ETC, Elation, Avolites czy Laserworld AG: łącznie ponad 300 marek wystawia swoje produkty i rozwiązania w londyńskim centrum wystawowym i konferencyjnym ExCeL.

 

[img:3]

[img:1]

 

Tegoroczna edycja jest ostatnią, która odbywa się w ExCeL-u. Obiekt ten, przez trzy lata goszczący Plasę oferował doskonałe warunki i zaplecze i nie da się ukryć, że bardzo korzystnie wpłynął na losy tego wydarzenia. Jednak organizatorzy przyznają, że obiekt posiadał też cechy ujemne, z których główna - spora odległość od centrum metropolii - mogła mieć pewien wpływ na ostatni spadek popularności. Tak czy inaczej, nadchodzą zmiany: PLASA 2016 odbędzie się już w London Olympia, centralnie zlokalizowanym obiekcie konferecyjnym o długiej i bogatej historii.

W tym roku (wyraźnie mniejszy) obszar targów podzielony został na trzy odrębne strefy, tj. oświetleniową, sceniczno-instalacyjną oraz nagłośnieniową, posiadające własne odrębne, tematyczne sale wykładowo-prezentacyjne (odpowiednio Lighting Showcase, AV & Stage Showcase i Audio Showcase, sponsorowaną przez firmę Sennheiser) o bogatej ofercie programowej. W tym momencie warto wspomnieć, że aspekt edukacyjno-szkoleniowy i w ogóle szeroko rozumiana „treść” są niezwykle ważne dla organizatorów PLASA. Informacji z pierwszej ręki mogłem zaczerpnąć od Christophera Toulmina, dyrektora grupy PLASA Events Ltd, który poświęcił mi trochę czasu na rozmowę.

 

[img:26]

[img:2]

 

Zdradził mi on między innymi, że redukcja skali ich eventu oczywiście niepokoi ich, choć jednocześnie byli na nią trochę przygotowani. Wycofywanie się marek, szczególnie audio, to złożone zjawisko wiążące się z faktem że wiele z nich wchłanianych jest przez duże grupy/koncerny, które z kolei koncentrują fundusze na przykład na udziale w pojedynczym, najważniejszym dla danego sektora rynku evencie - dla sprzętu dźwiękowego w Europie są to MusikMesse we Frankfurcie i ISE w Amsterdamie.

Jednak PLASA bynajmniej nie zamierza stać się targami wyłącznie oświetleniowymi, ani stanąć w miejscu czy zrezygnować - świadczy o tym chociażby wspomniany nacisk na treści edukacyjne w postaci seminariów, wykładów oraz paneli dyskusyjnych, zbiorczo określanych mianem Professional Development Programme i prowadzonych przez czołowych profesjonalistów w branży, dodatkowe wydarzenia, jak coroczna konferencja techników scenicznych Riggers Forum/Riggers Conference i uroczystości wręczenia nagród Innovation oraz prestiżowej Nagrody Gotteliera, czy też wreszcie imprezy „satelitarne” spod szyldu PLASA Focus: regionalne mini-targi organizowane w Leeds oraz po raz drugi również w Glasgow.

 

[img:7]

[img:8]

 

To właśnie z nich zaczerpnięto formę sektorowego podziału terenu targów, która moim zdaniem sprawdza się doskonale. Imprezy PLASA Focus cieszą się podobno bardzo dużą (oczywiście jak na swoją skalę), wciąż rosnącą popularnością, podczas gdy grupa PLASA Events Ltd ma również w planach ekspansję z podobnymi eventami na inne kraje Europy.

Pierwszy dzień PLASA niejako rozwiał więc wątpliwości co do racji bytu tych targów, udowodnił zaś, że ich organizatorzy wciąż trzymają rękę na pulsie: nadchodząca, korzystna zmiana lokalizacji i swoisty „powrót do korzeni”, przesunięcie ogniska uwagi z aspektu biznesowego na edukacyjny (przypomnijmy, że Plasa Events Ltd to organizacja non-profit), rosnąca oferta wydarzeń spod szyldu Professional Development Programme czy wreszcie plany zorganizowania imprezy PLASA Focus gdzieś w głównej części kontynentu dowodzą, że jesteśmy świadkami nie odchodzenia w niepamięć, ale ewolucji tego jakże istotnego wydarzenia dla europejskiej branży technologii sceny.

 

[img:24]

[img:21]

 

W najbliższych dniach zapraszam do lektury moich relacji między innymi ze stoisk Cadac, Yamaha, FBT, Clay Paky, Robe czy ETC w których nie zabraknie nowych i oryginalnych rozwiązań technologicznych.

 

Zobacz nasze relacje ze stanowisk firm

Ostatnia aktualizacja: 26 października 2015, 12:00

[img:30]

FBT (Nagłośnienie)

[img:31]

ETC (Oświetlenie)

[img:37]

d&b audiotechnik (Nagłośnienie)

[img:34]

Cadac (Nagłośnienie)

[img:36]

Elation (Oświetlenie)

[img:33]

Laserworld (Oświetlenie)

[img:38]

Swisson (Oświetlenie)

[img:32]

Clay Paky (Oświetlenie)

[img:35]

Robe (Oświetlenie)

[img:29]

Triad Orbit (Statywy)

[img:39]

Yamaha (Nagłośnienie)

[img:40]

Flare Audio (Nagłośnienie / Hi-Fi)

 
 
 

Czytaj także: Znamy zwycięzców PLASA 2015 Awards for Innovation

[img:27]

5 października o godzinie 18:00 w londyńskim centrum ExCeL odbyła się ceremonia wręczenia prestiżowych nagród PLASA Awards for Innovation & Sustainability oraz Nagrody Gotteliera. Nominowano 31 produktów, spośród których wybrano osiem, wliczając w to laureata Złotej Nagrody głównej... »

 

 

[img:28]

 

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz