6 października 2006 22:02

ROLAND VS-2400CD

Poand 10 lat temu, gdy powstawały pierwsze projekty cyfrowej rejestracji dźwięku audio w formie twardodyskowej, nikt nie przypuszczał, że tego rodzaju technologia zdominuje systemy analogowe. Już wtedy usłyszeć można było nowiny ze świata, które torowały drogę urządzeniom zapisującym dźwięk na twardym dysku. Pierwsze takie modele (DM-800) opierały się na dyskach 50 MB i składały się z co najmniej 3 elementów (sterowniki, moduły), a kosztowały majątek. Jednak mimo owych cech i tak były dużo szybsze "w pracy", pozbawione tzw. dropów - w porównaniu do systemów analogowych (magnetofony na taśmę).
 
Był to na pewno przełom w dziedzinie studyjnego "rekordingu". Prawdziwy skok w przyszłość zaobserwować można było w 1996 roku, w którym to firma Roland wypuściła pierwsze zintegrowane studio pracy VS-880. Był to naprawdę przełom: twardy dysk (do 4 GB), 2 niezależne procesory efektów (w tym także dynamiki), mikser cyfrowy, dokładna edycja śladów, niewielkie gabaryty, a najważniejsze - przystępna cena. Spowodowało to ogromne zamieszanie na rynku studyjnym. Wysoka jakość + niewielka cena doprowadziły do legalizacji tego rodzaju sprzętu, zarówno przez profesjonalistów jak i amatorów.
 
VS-880 dawał możliwość stworzenia profesjonalnych nagrań w warunkach domowych, oczywiście wymagało to dużej wiedzy realizatora. Następne lata to czas wielu innowacji - pojawiły się modele szesnasto- (VS-1680) oraz osiemnasto - śladowe (VS-1880, VS-1824). Systemy te miały już dużo więcej możliwości i mogły współpracować ze spe-cjalnie przygotowanymi edytorami na komputer, które w sposób obrazowy pokazywały funkcje urządzenia. Następna nowość pojawiła się w 2001 roku, był to model VS-2480 (system 24 śladowy).
 
Tym razem firma zaoferowała klientowi bardzo dużo dodatkowych funkcji, jak: motoryzowane tłumiki, możliwość bezpośredniego podpięcia monitora komputerowego, niezależne procesory dynamiki na śladach oraz wiele innych. W zasadzie można stwierdzić, iż jest to bardzo udany model, ponieważ w wielu porównaniach system ten stawiany jest na czele zestawień. Niewątpliwie świadczą o tym wysokie parametry, cena i marka firmy. Cena VS-2480 obecnie kształtuje się na poziomie 3400 Eoro (w tym 80GB HD) (VS-2480CD 4120 Euro) i na bazie 10- letniej praktyki można powiedzieć, iż jest to niewiele w porówna-niu z modelami sprzed lat.
 
Jednak firma dalej rozwija się serwując nowe modele, pamiętając o wymogach, jakie stawia współczesny klient, a mianowicie jak najlepsza relacja "możliwości-cena". Ugruntowaniem tej strategii niewątpliwie jest najnowszy produkt VS-2400CD, będący kompletnym studiem nagrań, zawierający: 48 kanałowy, zautomatyzowany mikser cyfrowy, możliwość zapisu na 24 śladach (384 ślady wirtualne) 24-bitowego sygnału audio (24-bitowa konwersja, 56-bitowy wewnętrzny procesor, częstotliwość próbkowania 96 kHz), 40 GB-towy dysk twardy, dwa niezależne - stereofoniczne procesory efektów, wypalarkę CD-RW i wiele, wiele więcej; całość uzupełnia możliwość podpięcia monitora komputerowego oraz myszki i korzystanie z przyjaznego oprogramowania.


Informacje
VS-2400, podobnie jak jego starszy "brat", oferuje potężną edycję nagranego śladu, która może być dokonywana za pomocą dołączonej myszki. Jeżeli chcemy skopiować lub przesunąć daną frazę, nie musimy operować kursorami roboczymi, wystarczy tylko podłączyć myszkę, najechać na odpowiedni parametr i dokonać zmian. Nie jest problemem edycja samego "wav'a", urządzenie ma możliwość graficznego wyświetlenia fali dźwięku, a konkretny punkt na niej może być zaznaczony za pomocą myszki. A jeżeli się pomylimy? W każdym momencie możemy zastosować funkcję Undo (999 poziomy)/Redo, która w szybki sposób przywróci dane.
 
W porównaniu z VS-2480CD, VS-2400CD jest mniejszy i lżejszy, co ułatwia ewentualny transport użytkownikowi. Urządzenie może nagrywać 16 śladów jednocześnie, co gwarantuje zastosowanie go podczas rejestracji akustycznych bębnów, przy użyciu mikrofonów. Do dyspozycji mamy 4-band'owy ekualizer, niezależne procesory dynamiki na każdym śladzie i nową funkcję panoramy RSS 3-D. Jest to funkcja panoramy ustawiana w dowolnym punkcie od 0-360 stopni, czyli "dookoła".
 
Używając owej funkcji panoramy możemy kreować położenie płaszczyzny dźwięku w przestrzeni. VS-2400CD jest kompatybilny z dyskami HD-3,5" IDE, dlatego też możliwe jest uzyskanie dużej przestrzeni zapisu. Maksymalny rozmiar partycji może wynosić 10 GB. W porównaniu z VS-2480 producent nie dołączył portu SCSI, co wyklucza dołączenie innych nośników pamięci. Nie jest to z pewnością wadą, iż zintegrowany system CD-RW umożliwia zapis danych na płytach wielokrotnego zapisu.

W urządzeniu zastosowano mikser oparty na słynnej serii VM-7000 firmy Roland. 12 wejść, 24 ślady oraz 8 powrotów FX tworzą możliwość miksu na 48 kanałach. Na 32 kanałach możemy wykorzystywać niezależne procesory dynamiki z 4-band'owym EQ oraz filtry. Za pomocą praktycznych BUS'ów (20) możemy kierować sygnały w dowolnego miejsca (np. wewnętrzne lub zewnętrzne efekty). Programowalne sceny (100 pozycji) umożliwiają szybki powrót do ustawień urządzenia. Za pomocą motoryzowanych tłumików mamy możliwość kontrolowania: Input 1-12, Input 13-16 plus Aux 1-8 (plus FX Return1-4), Traks 1-12 i 13-24.
 
Urządzenie wyposażone jest w 8 symetrycznych wejść oraz 8 XLR z zasilaniem Phantom. Jeżeli to nie wystarczy, za pomocą złącza R-BUS i opcjonalnych interfejsów możliwe jest rozszerzenie o dodatkowe 8 (XLR/TRS lub AES/EBU). W połączeniu z wejściami cyfrowymi (coaxial, optical) mamy do dyspozycji 16+2 wejścia. Standardowo na pokładzie VS-2400CD zainstalowana jest jedna karta procesora efektów VS8F-2, dająca możliwość korzystania z 2 niezależnych efektów stereo lub 4 mono. Na karcie zawarte są gotowe ustawienia oparte na 36 algorytmach.
 
Są to efekty z najwyższej półki firmy Roland i BOSS, w których skład weszły: Reverb, Chorus, Delay, Guitar i Vocal Multi, Lo-Fi, Voice Transformer i Vocoder. Dość przydatnym jest zastosowanie technologii COSM (Composite Object Sound Modeling), dzięki której uzyskujemy symulację wzmacniaczy i głośników gitarowych, odsłuchów studyjnych oraz mikrofonów. Dodatkowo do dyspozycji mamy pakiet o nazwie "Mastering Tool Kit" z kompresorem, enhancer'em, limiterem i parametrycznym korektorem na pokładzie - do profesjonalnego masteringu naszych nagrań.

Kiedy firma Roland zaprojektowała model VS-2480, celem było stworzenie profesjonalnej stacji pracy zarówno wygodnej, jak i łatwej w użyciu. Na pierwszy rzut oka wydawałoby się to trudne przy całej tej niezwykłej technologii, jednak duży wyświetlacz graficzny, wyjście na zewnętrzny monitor VGA oraz inne dodatkowe cechy sprawiają, iż jest to najbardziej intuicyjna stacja pracy, jaką kiedykolwiek stworzono. Podobnie rzecz się ma i w przypadku nowego modelu VS-2400CD.
 
Aby ułatwić pracę, VS-2400CD oferuje wyjście VGA do podłączania opcjonalnego monitora komputerowego. Funkcjonujące jako "wyświetlacz informacyjny" wyjście VGA zapewnia szczegółowy "rzut" na projekty przy użyciu graficznego interfejsu, podobnego do komputerowego oprogramowania-edytora. Możliwy jest podgląd w parametry kanałów, "routing" miksera, "play listy", itp. VS-2400CD wyposażony jest w specjalną kartę (montowaną standardowo na płycie głównej), która, prócz monitora VGA, umożliwia podłączenie opcjonalnej klawiatury ASCII, przy pomocy której możemy na przykład nazywać utwory, wprowadzać dane, itp.
 
Dość wygodną funkcją jest możliwość podłączenia kontrolera VE-7000 (Channel Edit Controller), posiadającego joystick dla pozycjonowania 5.1 Surround oraz potencjo-metry dla edytowania poszczególnych parametrów jednego z kanałów. Nie jest tajemnicą, że akustyka pokoju może w znaczący sposób wpływać na sposób brzmienia naszych utworów. Aby uniknąć kosztownych pomyłek, VS-2400CD zawiera wbudowany Spectrum Analyzer, pracujący w czasie rzeczywistym. Właściwość ta pozwala na strojenie korekcji, uwzględniając dynamikę pomieszczenia.

Wymiana danych pomiędzy VS-2400CD a komputerem (karta RPC-1), rejestratorami ADAT/TASCAM (interfejs DIF-AT) lub innymi VS'ami może być dokonywana za pośrednictwem portu R-BUS lub za pomocą napędu CD-R/RW. Urządzenie może importować i eksportować dane w formatach .wav/aiff, co ułatwi w znaczny sposób pracę realizatorom. Od tego roku firma Roland wyposaża swe nowe produkty w specjalne złącze V-LINK, umożliwiające integrowanie się urządzeń Audio z urzą-dzeniami Video.
 
Takie złącze posiada także VS-2400CD, dzięki czemu realizator/muzyk w prosty sposób zsynchronizuje materiał, tworząc teledyski, video-prezentacje, itp. Do tego rodzaju współpracy firma proponuje produkt Edirol DV-7PR Digital Video Workstation (sprzedawany oddzielnie, cena 5680 Euro). Można powiedzieć, że produkt ten jest cyfrowym samplerem Audio/Video, spełniającym standardy użytkowników cyfrowych "kamkoderów 3CCD" z zapisem na HD. Podsumowując ten krótki test, można stwierdzić, że VS-2400CD spełnia wszystkie wymogi profesjonalnego studia nagrań. Przystępna cena, prosty interfejs użytkownika, szybkość pracy, a przy tym niezawodność (w porównaniu z niestabilnymi systemami komputerowymi) sprawiają, że zakup "VS'a" to strzał w dziesiątkę.
 
Produkt ten proponowany jest zarówno realizatorom, pracującym w studiach nagrań czy domach kultury, jak i muzykom (zespołom muzycznym), grającym na różnego rodzaju imprezach tanecznych. Dla nich będzie to idealne rozwiązanie, ponieważ umożliwi stworzenie nowoczesnej forma reklamy zespołu w formie gotowego materiału muzycznego na płycie CD. Wyobraźmy sobie miłe zaskoczenie klienta (zamawiającego zespół na imprezę), jeżeli dostanie płytę kompaktową z materiałem prezentującym zespół.
 
W obecnych czasach, w dobie, gdy technologia muzyczna osiągnęła taki stopień rozwoju, że nie ma konieczności korzystania z drogich studiów nagraniowych, rozwiązanie w postaci zakupu wielośladowego "rekor- dera" z profesjonalnym mikserem jest niezbędnym elementem, zapewniającym większą popularność zespołu muzycznego. Urządzenia tego typu pozwolą dodatkowo sprawdzić własne możliwości, nie tyko wokalne i pomogą skorygować ewentualne błędy.


Dane Techniczne

Ślady 24, 384 wirtualne Częstotliwość próbkowania 32-96 kHz Tryby nagrywania Mastering 24-bit, Multitrack Pro, CD Writing, Mastering 16-bit, Multitrack 1, Multitrack 2, Live 1, Live 2 Twardy dysk IDE, 3,5 cala, 40GB (partycje 4x10GB) Projekty 200 na każdej partycji Znaczniki 1000 na projekt Lokatory 100 (10x10 banków) Undo/Redo 999 Undo/1 Redo Equalizer 4-band'owy Procesor dynamiki Compressor, Expander (niezależne na każdy kanał) Efekty 4 stereo (w tym 2 standardowo i 2 rozszerzane za pomocą opcjonalnej karty VS8F-2 lub VS-8F3) CD-RW 24x4x4 Inne 13 motoryzowanych tłumików, 8 wejść XLR z zasilaniem Phanthom, 8 symetrycznych wejść TRS, 8 wyjsć TRS, złącze R-BUS, wejścia/wyjścia cyfrowe (Optical, Coaxial), MIDI (In, Out), możliwość podpięcia monitora VGA, myszki oraz klawiatury komputerowej, złącze V-LINK do synchronizacji video, import/eksport danych w formacie .WAV, prosty w użyciu interfejs użytkownika, rozbudowana edycja plików audio Wymiary 480x481x136mm Waga 10,5kg
[img:1]
Miksery Cyfrowe Rejestracja mobilna

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Roland Polska Sp. z o.o.

adres:
ul. Kąty Grodziskie 16B 03-289 Warszawa

Sklepy muzyczne > Roland rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz