
The Walled City Tattoo w Irlandii nagłośniony systemami KV2 Audio
Odbywający się w Walled City of Derry - Londonderry, Ireland, festiwal The Walled City Tattoo prezentuje najlepsze lokalne oraz międzynarodowe talenty w produkcjach bazujących na bogactwie kulturalnej ekspresji w połączeniu różnorodnością ludzi mieszkających w mieście.
To już drugi rok, który przyniósł ogromną liczbę eventów korzystających z produktów KV2 Audio dzięki uprzejmości Irlandzkiego partnera - firmy Just Lite. The Walled City Tattoo był festiwalem odbywającym się w szybkim tempie, na którym oprócz tradycyjnych ulubieńców, jak Massed Pipes & Drums oraz Highland & Irish Dancers, zaprezentował się światowej sławy zespół pokazów motocyklowych "The Imps" oraz komedia rytmiczna szwedzkiej grupy "Starbugs".
W poprzednim roku nagłośnienie było zrealizowane na systemie Line Array producenta "wiodącego w branży", ale według organizatorów zmiana podejścia na Prawdziwe Źródło Punktowe od KV2 Audio dała znacznie lepsze doświadczenia dla silnej 15.000 publiczności.
Oprócz oczywistych i udowodnionych korzyści z integralności sygnału kluczową poprawą był fakt, że Źródło Punktowe wyśmienicie zachowywało się przy wietrze i niekorzystnych warunkach pogodowych - a w takich odbywała się impreza. Event posiadał trzy trybuny, które musiały być pokryte dźwiękiem - firma Just Lite użyła niewiarygodnych zapasów sprzętu KV2 Audio, wybierając systemy serii VHD, ES i EX do pokrycia różnych obszarów.
Evin Doyle - szef dźwięku w Just Lite - podjął się niewiarygodnego zadania integracji systemu dźwiękowego, który oprócz sprzętu KV2 Audio zawierał 30 wejść pasmowych, 8 mikrofonów shotgun, 4 kanały chóru, 5 zestawów nagłownych, mikrofony bezprzewodowe oraz 12 indywidualnych miksów monitorowych - znowu reprodukowanych przez sprzęt KV2 Audio, ESM12. Na głównym systemie frontowym, na wysokości 5 metrów, pracował podwieszany system VHD2.0. Evin zastosował znacznie obniżony kąt w dół, aby skupić system na pierwszej połowie audytorium oraz obszarze prezentacji.
Do pokrycia pozostałej części trybun zostało użyte łącznie sześć kolumn ES 1.0 na 3 metrowych statywach i odpowiednio nakierowanych na trybuny. Pojedyncza para EX 10 była zainstalowana jako spot fill dla głównego systemu VHD, a w sumie 14 subwooferów VHD 4.18, ES 1.8, ES 2.5 oraz ES 2.6 było umieszczonych pod siedzeniami w środkowej lokalizacji.
Już na etapie planowania było to dla mnie najtrudniejsze i najbardziej wymagające show jakie kiedykolwiek projektowałem i miksowałem. Wyniki dźwiękowe należały do moich najlepszych w karierze. Takie miksowanie to marzenie. Mogłem podciągnąć każde źródło dźwięku, które potrzebowałem w miksie.
Miksowaliśmy dźwięk poprzez matrycę indywidualnie utrzymującą obraz stereo, w zależności od najbliższego głośnika spikera. W tym systemie do zachowania obrazu stereo był wykorzystywany brak opóźnień. Skupienie i czystość dźwięku KV2 Audio pomógło w eliminacji jakichkolwiek dostrzegalnych problemów w pracy z 10 źródeł dźwięku.
Evin Doyle - Szef dźwięku w Just Lite
Różnica w porównaniu do zeszłorocznego systemu jest na prawdę imponująca.
Paul Smith - Just Lite
Komentarze organizatorów, publiczności i wykonawców po imprezie służą jako kolejny dowód na to, że wybór systemu Line Array do pracy na wolnym powietrzu jest błędem.