20 czerwca 2014 09:00
Info Robert Bosch Sp. z o.o. ul. Jutrzenki 105 02-231 Warszawa

60 lat sukcesów Boscha w Brazylii i Ameryce Południowej

[img:1]

Dynamiczny rozwój, ogromna różnorodność i serdeczni ludzie: Brazylia słusznie przyciąga uwagę świata - i to nie tylko z uwagi na wielkie wydarzenia sportowe. PKB w wysokości 1.7 bln EUR daje Brazylii miejsce w pierwszej siódemce najsilniejszych gospodarek świata.

Grupa Bosch od dawna bierze udział w dynamicznym rozwoju kraju. Pierwszą agencję przedsiębiorstwo otworzyło w 1910 roku, w Rio de Janeiro. Sześćdziesiąt lat temu Bosch otworzył pierwsze biuro handlowe w São Paulo, co dało początek oficjalnej obecności firmy w Brazylii. Dwa lata później rozpoczęła się produkcja w pierwszej fabryce Bosch, w Campinas, położonym w odległości ok. 100 km od São Paulo.

Obecnie Grupa Bosch posiada w Brazylii osiem placówek, które reprezentują wszystkie cztery działy przedsiębiorstwa: Technikę Motoryzacyjną, Technikę Przemysłową, Dobra Użytkowe oraz Energetykę i Techniczne Wyposażenie Budynków. W 2013 roku spółka zatrudniała 8.600 pracowników, którzy wypracowali na lokalnym rynku obroty w wysokości 1.3 mld EUR. Kwota ta stanowi 80% całkowitych obrotów osiągniętych przez Grupę Bosch w Ameryce Łacińskiej. Wliczając spółki nieskonsolidowane, Grupa Bosch jest obecna w sześciu innych krajach Ameryki Łacińskiej, m.in. Argentynie, Wenezueli, Chile oraz Kolumbii, i zatrudnia blisko 1.000 pracowników.

 

[lupa:1]

 

Rynek o dużym potencjale wzrostu

Dzięki długoterminowym perspektywom wzrostu Ameryka Łacińska należy do strategicznych regionów spółki Bosch. W ciągu ostatniej dekady Bosch zainwestował w Ameryce Łacińskiej ponad 750 mln EUR, w większości w Brazylii. Biorąc pod uwagę liczebność mieszkańców (ok. 450 mln), niski średni wiek ludności oraz rosnącą siłę nabywczą powiększającej się klasy średniej, przedsiębiorstwo spodziewa się wzrostu popytu na „technologię bliżej nas", tzn. produkty i usługi, które zwiększają efektywność energetyczną, obniżają emisję CO2 oraz poprawiają bezpieczeństwo.

Istnieje np. duże prawdopodobieństwo wzrostu popytu na technikę motoryzacyjną, zwłaszcza że obecnie mniej niż jeden na czterech Brazylijczyków jest posiadaczem samochodu. Ponadto, w 2014 roku wprowadzono obowiązek stosowania układu ABS we wszystkich nowych samochodach produkowanych w Brazylii i Argentynie. Zdaniem przedsiębiorstwa stanie się to dodatkowym bodźcem dla wzrostu popytu.

 

Bezpieczeństwo dla milionów ludzi

Dział Bosch Security Systems jest dostawcą kamer, alarmów przeciwpożarowych oraz systemów ewakuacji, które na co dzień zapewniają milionom Brazylijczyków bezpieczeństwo podróżowania. Jeden z takich systemów posiada metro w São Paulo, które jest największym miastem Ameryki Łacińskiej. Centralny punkt miasta, Praça da Sé, odwiedza codziennie 900.000 osób. Także autostrady „Bandeirantes” „Anhanguera” łączące São Paulo i Campinas, są wyposażone w technologię Bosch. Od roku 2000 prywatny operator CCR AutoBan nadzoruje 360 kilometrów autostrad i może szybko ostrzegać kierowców o zagrożeniach na trasie.

Produkty Bosch strzegą bezpieczeństwa gości także na wielu stadionach brazylijskich. Jednym z przykładów jest Arena Itaipava Fonte Nova w Salvador da Bahia. Na stadionie zainstalowanych jest 280 kamer, 500 głośników i 4.000 czujek pożarowych. Dzięki technice zabezpieczeń w razie niebezpieczeństwa stadion zaprojektowany na 50.000 miejsc można ewakuować w ciągu zaledwie ośmiu minut. Stadion jest także wyposażony w kolektory słoneczne Bosch, które dostarczają obiektowi ciepłą wodę użytkową. Produkty te pochodzą z fabryki w Alphaville, w pobliżu São Paulo.

 

[lupa:2]

 

Szeroka oferta produktów

Przykład stadionu w Salvador de Bahia jest potwierdzeniem głównego atutu Grupy Bosch, jakim jest umiejętne wykorzystanie kompetencji w różnych dziedzinach w celu zaoferowania kompleksowego portfolio rozwiązań. Tylko w Ameryce Łacińskiej realizowanych jest obecnie 190 takich projektów. Oprócz obiektów sportowych, projekty te obejmują także branżę wydobywczą oraz budowlaną.

Centra operacyjne Bosch Communication Center w Sao Paulo i Joinville oferują klientom w Ameryce Łacińskiej szeroki zakres usług w takich obszarach jak marketing, obsługa klienta, finanse, bezpieczeństwo, oraz pomoc techniczna (IT), które są realizowane w językach portugalskim, angielskim i hiszpańskim. Obydwa ośrodki są częścią globalnej sieci, na którą składa się ponad 20 lokalizacji oferujących usługi w blisko 30 językach.

 

FlexFuel - strategia „local for local”

Brazylijskie placówki Boscha realizują strategię „local for local”. Zgodnie z nią produkcja na rynek lokalny jest prowadzona na rynku lokalnym. Lokalna kadra zarządzająca ma za zadanie zagwarantować spełnienie potrzeb poszczególnych regionów. Przykładem tej strategii może być technologia FlexFuel Boscha stworzona specjalnie na potrzeby klientów brazylijskich. Umożliwia ona zasilanie samochodów zarówno benzyną, jak i etanolem, zmieszanymi w dowolnych proporcjach. Od lat siedemdziesiątych Brazylia wspiera lokalną produkcję etanolu, co ma na celu ograniczenie importu benzyny i oleju napędowego. W kraju tym wciąż obowiązuje zakaz stosowania silników Diesla w samochodach osobowych. Dziś ok. 90% wszystkich samochodów osobowych w Brazylii jest wyposażonych w układ FlexFuel. W 2013 roku wyprodukowano w Brazylii dwudziestomilionowy samochód z technologią Bosch FlexFuel. Innymi ważnymi odbiorcami tej technologii są rynki w USA, Kanadzie oraz Meksyku.

Bosch pracuje obecnie nad rozwojem technologii FlexFuel także dla silników Diesla. DualFuel to nowe rozwiązanie, umożliwiające samochodom ciężarowym korzystanie także z gazu ziemnego jako paliwa. Technologia pozwala na pokrycie 90% potrzeb paliwowych pojazdów, zamiast dotychczas stosowanego oleju napędowego jako jedynego paliwa. Komponenty Bosch produkowane w Kurtybie już są stosowane w niemal każdym brazylijskim samochodzie ciężarowym z napędem Diesla.

 

[lupa:3]

 

Szkolenia zawodowe od roku 1960

Podobnie jak w innych regionach na świecie, także w Brazylii Bosch oferuje program szkoleń zawodowych, bazujący na sprawdzonym i przetestowanym w Niemczech modelu edukacji dualnej, która łączy teorię z zajęciami praktycznymi.

Już w roku 1960 spółka nawiązała współpracę partnerską z państwowym programem szkoleń zawodowych SENAI (Serviço Nacional de Aprendizagem Industrial) i przyjęła pierwszych praktykantów. Szkoły techniczne w Campinas i Kurtybie, gdzie ma swoje siedziby Bosch, mają już ok. 1.400 absolwentów. Każdego roku ok. 60 młodych ludzi rozpoczyna tam praktyki. W ciągu ostatnich dziesięciu lat Bosch zatrudnił ponad 90% swoich praktykantów, co znacznie przewyższa średnią krajową wynoszącą 50%.

 

Zaangażowanie społeczne

Działalność Grupy Bosch w Brazylii wykracza poza kwestie biznesowe. W latach sześćdziesiątych, zafascynowane brazylijską historią i kulturą przedsiębiorstwo, postanowiło stworzyć specjalistyczną bibliotekę pierwszych wydań najważniejszych dzieł związanych z wieloma aspektami życia kraju. Dziś kolekcja ta liczy ok. 1.000 tomów, w tym takie publikacje, jak list Kolumba napisany po łacinie w 1493, a także Kosmografię Ptolemeusza, wydaną w Ulm, w 1482 roku, której mapy nie uwzględniają jeszcze obu Ameryk.

Od 2003 roku Instituto Robert Bosch wspiera praktyki zawodowe i programy szkoleń w zakładach brazylijskich. Kontynuując idee założyciela przedsiębiorstwa, Roberta Boscha, organizacja wspiera młodych ludzi ze środowisk o niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej. Przykładowo, we współpracy z lokalnymi władzami spółka prowadzi kursy dla ponad 500 młodych ludzi. Po ukończeniu kursów ok. 70% z nich znajdzie pracę na wyuczonym stanowisku. Instituto Robert Bosch współpracuje także z organizacjami takimi, jak Primavera Hilfe für Kinder in Not e.V., charytatywną organizacją pomocy dzieciom, założoną przez pracowników Bosch.

 

[img:2]

 

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

TOMMEX

tel.: +48 (22) 853 58 02
adres:
ul. Arkadowa 29 02-776 Warszawa

Robert Bosch Sp. z o.o.

adres:
ul. Jutrzenki 105 02-231 Warszawa

Sklepy muzyczne > Bosch rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz