8 maja 2014 15:04
Info Polsound sp. z o.o Polsound sp. z o.o tel: +48 22 2041 100 www.polsound.pl

MGO - Kompaktowy interfejs MADI od DiGiGrid

Na tegorocznych targach Prolight + Sound we Frankfurcie zaprezentowała się również marka DiGiGrid - owoc współpracy firm Waves i DiGiCo. Na jej stoisku znaleźliśmy nowy, kompaktowy interfejs MADI - model MGO.

DiGiGrid MGO umożliwia przyłączenie i processing dowolnego urządzenia z optycznym złączem MADI do platformy Waves SoundGrid, wykorzystując setki dostępnych pluginów do nagrywania, processingu i odtwarzania nawet 128 kanałów audio przy bardzo niskim opóźnieniu rzędu 0.8 milisekundy.

Interfejs daje możliwość jednoczesnego nagrywania do dwóch osobnych komputerów - jeden na potrzeby virtual soundcheck, drugi jako kopia zapasowa. W najbardziej podstawowym trybie, podłączenie MGO do komputera umożliwia nagrywanie i jednoczesne odtwarzanie 128 kanałów poprzez port Ethernet 1GB. Dodając serwer SoundGrid DSP i SWI oraz aplikację-host MultiRack SoundGrid, każda podłączona konsola broadcast/live z interfejsem MADI otrzymuje natychmiastowy dostęp do processingu w czasie rzeczywistym.

[img:1]

W przypadku pracy z dźwiękiem o wyższej jakości, szybka rekonfiguracja interfejsu umożliwia przejście na 96 kHz z 64 kanałami dla nagrywania oraz 64 dla jednoczesnego odtwarzania. Więcej o nowym interfejsie opowie Ken "Pooch" Van Druten - Mixer / FOH Engineer współpracujący z Linkin Park, Kiss oraz Kid Rock'iem.

[img:3] 

Aktualnie pracuję nad nowym zleceniem. Chodzi o złożony system, z dużą liczbą wejść i wyjść, wirtualnym odtwarzaniem, zapisem backupowym, obsługą aplikacji MultiRack SoundGrid, serwerami SoundGrid i optycznymi interfejsami MADI DiGiGrid MGO. 96 kHz, 128 wejść, 56 wyjść, 128 wyjść zapisu do dwóch rejestratorów (wirtualne odtwarzanie/zapis i redundancja) oraz 64 raki dla wtyczek SoundGrid. Komu może być potrzebna tak duża liczba śladów i tak wiele wyjść?

 

Pamiętam swoją konsoletę PM1K z 16 wejściami, to było coś. 16 kanałów - O RANY! To znaczy, że mogę dołożyć jeszcze jakieś mikrofony do bębnów! Cóż, doskonale widać, że wymagania mojego klienta są ogromne. Jednak tak duża liczba śladów to dzisiejsza rzeczywistość, a technologia SoundGrid doskonale spełnia wszystkie moje potrzeby.

 

[lupa:1]

 

Oto jak projektuję ów system, uwzględniając możliwości POJEDYNCZEGO modułu SoundGrid w zakresie realizacji zapisu (wirtualne odtwarzanie i zapis redundancyjny) oraz przetwarzania (uruchamianie wtyczek): standard ogranicza liczbę wejść do 32 na każdy strumień MADI 96 kHz, a więc dla 128 śladów muszę mieć cztery strumienie MADI (wejścia i wyjścia) w konsolecie. Każdy DiGiGrid MGO lub MGB obsługuje dwa strumienie (optyczne lub BNC), do zbudowania systemu zapisu/odtwarzania potrzeba mi więc dwóch MGO.

 

A zatem, podsumowując, dwa DiGiGrid MGO, jeden gigabitowy switch Ethernet, dwa serwery SoundGrid Extreme (jeden jako redundancyjny) i Mac mini, na którym pracuje mój ulubiony DAW – i mam pełny wirtualny system nagraniowy. Na dodatek MultiRack SoundGrid daje mi 64 raki z wtyczkami, które bez zająknięcia działają w systemie 96 kHz. Gdybyście zaczęli zliczać koszty takiego zestawu w innych systemach, to doszlibyście do wniosku, że bez trudu osiągnęłyby one rząd 50 tysięcy dolarów. Ale NIE z technologią DiGiGrid i SoundGrid. Dziękujemy Ci, Waves!

 

[lupa:2]

 

Jeśli nie mieliście dotąd okazji odwiedzać witryny www.digigrid.net, powinniście to nadrobić. Te rozwiązania są naprawdę genialne. Jedno pudełeczko DiGiGrid MGB lub MGO daje możliwość użycia 128 wejść do zapisu poprzez łącze MADI 48 kHz, a przy tym uruchomienia MultiRack Native lub SoundGrid. Niesamowite narzędzia na niesamowite czasy.

 

Te narzędzia i pluginy pozwalają nam być o wiele bardziej kreatywnymi. Jako realizator live mogę dzięki nim zachować brzmienie bliższe studyjnemu nagraniu, ale w warunkach koncertowych. Niegdyś, jeśli w głębi sali koncertowej dało się usłyszeć wokal, to już był to dla nas powód do zadowolenia. Obecnie chodzi natomiast o rzeczywiste odtworzenie brzmienia oryginalnego nagrania w każdym miejscu na widowni, z zachowaniem żywiołowości wykonania koncertowego.

 

[lupa:3]

 

I jeszcze jedna rzecz na koniec. Od czasu ostatniego mojego artykułu miałem okazję odbyć południowoamerykańską trasę z zespołem o nazwie Kings of Chaos. Jest to supergrupa, którą tworzą niesamowicie utalentowani artyści, tacy jak Slash, Matt Sorum, Duff, Myles Kennedy, Joe Elliott, Steve Stevens itd. To było prawdziwe szczęście móc pracować z tymi legendami. Życie uratowały mi presety pluginów. Nie zabieraliśmy ze sobą żadnego sprzętu, dlatego musieliśmy w pełni ufać, ze wszystko, czego będziemy potrzebować, dostarczą nam firmy z Ameryki Południowej.

 

Nie mam nic do zamieszkujących ów kontynent ludzi (przy okazji, jest to jedno z moich ulubionych miejsc do grania - fani są tu BARDZIEJ niż żarliwi), ale czasami sprzęt nie spełnia wszystkich oczekiwań i zawsze pozostaje niepewność, że nie otrzyma się tego, czego się wymaga. Koledzy z Paragwaju i Meksyku byli bardzo gościnni, a ja miałem to szczęście, że w każdym przypadku otrzymałem żądany sprzęt, szczególnie konsolety kompatybilne z wtyczkami Waves. Wyjeżdżając spakowałem do torby jedynie mój zaufany pendrive USB, zawierający pliki instalacyjne oraz licencje pakietu Waves 9, i wiedziałem, że mam to, czego mi trzeba.

 

[lupa:4]

 

Harmonogram nie zostawiał nam zbyt wiele czasu na soundcheck i tym podobne sprawy. Gdy więc przyjeżdżaliśmy na miejsce koncertu, natychmiast ładowałem do konsolety swoje pluginy i sesję. Tym, co pozwoliło mi zaoszczędzić masę czasu, była możliwość użycia presetów, które przygotowałem jako punkt wyjścia. Na scenie pracowało sześć mikrofonów bezprzewodowych i na początek dla każdego wokalu włączyłem ten sam preset. I nawet nie musiałem później zbyt wiele kręcić, by dostroić ustawienia pluginów dla poszczególnych wokalistów.

Morał z tej z tej historii: zbierzcie na pendrivie wszystkie pliki instalacyjne, licencje ORAZ własne presety. To bowiem pozwoli Wam w pełni wykorzystać swoje pluginy. Nie zapomnijcie o swoich presetach, a także o zapisaniu najlepszych ustawień JAKO presety. Gwarantuję, że gdy wyrobicie sobie takie nawyki, zaoszczędzi Wam to czas i uchroni od bólu głowy podczas kolejnych koncertów.

 

 

 

[img:2]

 

więcej: polsound.pl
Interfejsy audio

Gdzie kupić?

DiGiGrid DiGiGrid www.digigrid.net

Dystrybucja w Polsce:

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz