18 stycznia 2014 10:00
Info TOMMEX TOMMEX tel: +48 (22) 853 58 02 www.tommex.pl

Tommex nagłośnił olsztyński Teatr im. Stefana Jaracza

[lupa:1]

Modernizacja systemu nagłośnienia w Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie została przeprowadzona w ramach projektu „Rewitalizacja Teatru im. Stefana Jaracza w Olsztynie” dofinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko; priorytet XI tj. Kultura i dziedzictwo kulturowe; działanie 11.1 Ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego o znaczeniu ponadregionalnym.

Wkład własny zapewnił Samorząd Województwa Warmińsko - Mazurskiego. Realizacja projektu miała wpływ na podniesienie atrakcyjności obiektu jako zabytku i instytucji kultury, co jest niezwykle istotne z punktu widzenia zwiększenia dostępu do kultury mieszkańców północno-wschodniej Polski.

Oficjalne otwarcie wyremontowanego budynku Teatru odbyło się w 8 listopada 2013r.podczas uroczystej gali, z udziałem wielu znamienitych osobistości świata kultury i przedstawicieli władz państwowych i regionalnych. Galę swoim występem uświetniła Hanna Banaszak oraz zespół „Kameleon” pod dyrekcją Hadriana Filipa Tabęckiego. 9 listopada 2013r. odbyła się pierwsza premiera na deskach Dużej Sceny. Zespół aktorski Jaracza przedstawił sztukę „Damy i huzary” Aleksandra Fredry, wyreżyserowaną przez Julię Wernio.

 

[lupa:2]

 

System nagłośnienia

Jako że teatr rządzi się swoimi prawami, nagłośnienie zostało dobrane i skonfigurowane w sposób umożliwiający jak największą uniwersalność i niezawodność oraz oczywiście najwyższą jakość. Do użytku teatru zostały oddane cztery niezależne systemy nagłośnienia. Systemy zostały zainstalowane na trzech scenach.

Czwarty zestaw jest systemem mobilnym, wykorzystywanym w salach prób oraz podczas spektakli wyjazdowych. Systemy te tylko pozornie są niezależne, ponieważ w razie potrzeby, urządzenia te mogą zostać ze sobą połączone i być wykorzystywane wspólnie poprzez sieć IRIS-Net.

 

[lupa:3]

 

Scena Duża

Do nagłośnienia wykorzystano zestawy głośnikowe z serii VariLine oraz wzmacniacze serii PowerH. System podzielony został na trzy plany oraz system monitorowy. Pierwszy plan stanowią kolumny VL 212 i SUB 28, ustawione na wózkach w głębi sceny. Drugi plan to nagłośnienie główne, oparte o zestawy głośnikowe VL 212, zawieszone po lewej i prawej stronie sceny na wysokości około 10m.

Dodatkowo, aby wypełnić dźwiękiem obszary pod balkonem, likwidując tym samym powstałe tam niekorzystne „cienie”, zastosowano zestawy VL 262 i VL 62. Na balkonie zainstalowano VL 262 i VL 62. Jako fronfill pracują VL 62. Aby wzbogacić system o niskie częstotliwości na balkonie zostały ustawione dwa SUB 18.

 

[lupa:4]

 

Trzeci plan zlokalizowany został z tyłu za widownią, zarówno nad jak i pod balkonem, jednakże ze względów praktycznych na co dzień nie ma tam zainstalowanych na stałe zestawów głośnikowych. Odpowiednie zestawy są dobierane i wykorzystywane stosownie do bieżących potrzeb.
System monitorowy, bazujący przed remontem na monitorach Dynacord AM12 i M12, został rozbudowany o monitory sceniczne CXM 15.

Tak rozbudowany system głośnikowy musi być odpowiednio sterowany i zarządzany. Za sterowanie i odpowiedni routing odpowiada matryca P64-1500, napęd stanowi natomiast 14 wzmacniaczy H2500, wyposażonych w moduły RCM 26. Dzięki takiemu rozwiązaniu system główny oraz zestaw na scenie zasilane są aktywnie, trójdrożnie, natomiast reszta zestawów, zasilana jest pasywnie. Do wszystkich zestawów zostały użyte presety z filtrami typu FIR. Cały system został przygotowany i skonfigurowany w programie IRIS-Net, który jednocześnie pozwala na sterownie oraz zapewnia pełną diagnostykę systemu.

 

[lupa:5]

 

Scena Margines

Do nagłośnienia Sali Margines również wykorzystano zestawy głośnikowe z serii Dynacord VariLine. Jako że sala, w której znajduje się Scena Margines jest w pełni mobilna i scena może znajdować się w dowolnym miejscu, system podzielono na dwa plany. Zestawy VL 122 zainstalowano do kratownicy nad widownią z przodu i z tyłu. Dwa subwoofery SUB 28 zostały umieszczone nad sceną na pomoście technicznym. Sygnał podawany jest z miksera CMS 1000-3, na matrycę P64-1500, a dalej do wzmacniaczy Dynacord H 2500, wyposażonych w moduły RCM 26.

Na poziomie pomostów technicznych umieszczono dodatkowe przyłącza, tak aby system można było szybko przekonfigurować i dostosować do aktualnych wymagań. System jest zasilany aktywnie, trójdrożnie z wykorzystaniem filtrów FIR. Uzupełnienie stanowią monitory CXM 15, również zasilane z H 2500.

 

Scena Kameralna

Sala kameralna bazuje na swoim dotychczasowym nagłośnieniu Dynacord Madras. Rozbudowa systemu ograniczyła się do matrycy Dynacord P64-1500, co umożliwia spięcie całego systemu siecią IRIS-Net i sterowanie z poziomu komputera PC.

 

[lupa:6]

 

System mobilny

Dodatkowy system nagłośnienia składa się z kolumn VariLine VL 262, D-Lite D12-3, D8A oraz subwooferów PSD 215 serii Vertical Array. W zależności od potrzeb istnieje możliwość wyboru różnych konfiguracji np.: 2x PSD 215 - 2x VL 262 lub 2x PSD 215 - 2x D12-3 lub 2x D8A, które mogą służyć jako mały niezależny system lub uzupełniać dwa poprzednie systemy jako kolumny odsłuchowe. Sterowanie systemami zapewniają miksery Dynacord CMS 1000-3. Mikser oraz okablowanie posiadają specjalne skrzynie transportowe. Niska waga kolumn oraz uchwyty wpuszczone w ich obudowy umożliwiają szybki i wygodny transport.

Remont i modernizację wyposażenia technicznego, technologii sceny i instalacji ogólno-budynkowych - nagłośnienie sceniczne, oświetlenie reflektorowe, mechanika sceniczna - zrealizowała firma DELTA Sp.j. Krentowski, Hus z Białegostoku.

 

[img:2]

 

więcej: www.tommex.pl
Nagłośnienie instalacyjne Ciekawe instalacje w Polsce

Gdzie kupić?

Dynacord Pro Audio Dynacord Pro Audio www.dynacord.com

Dystrybucja w Polsce:

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz