24 marca 2006
14:29
Info
AMBIT MUSIC ul. Przebendowskich 40
81-543 Gdynia
ROLAND VM-7200
Ogólna charakterystyka miksera VM-7200
Coraz częściej dostrzegamy obecność cyfrowych urządzeń studyjnych w naszym, muzycznym kręgu. Szybki rozwój tego typu sprzętu sprawia, iż nowoczesne wynalazki przewyższają swymi możliwościami starsze rozwiązania analogowe. Kartą przetargową jest oczywiście relacja: cena-jakość-możliwość, która bezwzględnie udowadnia potęgę technologii cyfrowej nad analogową. Nie jest to oczywiście regułą i nie mam zamiaru w artykule tym nawracać osób o innych poglądach. Jednak przy wyborze nowego instrumentu czy urządzenia musimy pamiętać by iść z duchem czasu, aby nie zostawać z tyłu. Gruntując swoje rozważania chciałbym przedstawić cyfrowy mikser firmy Roland o nazwie VM-7200.
Mikser, jako całość tworzą konsola VM-C7200 oraz procesor wejścia-wyjścia VM-7200 (elementy mogą być oddalone od siebie nawet do 200m). Pełna konfiguracja daje nam możliwość zmiksowania do 94 kanałów przy wykorzystaniu 16 efektów stereo (lub 32-mono). Dodatkowo poprzez złącza MIDI mamy możliwość podpięcia słupkowego wskaźnika poziomu głośności-Meter Bridge MB-24.
Konsola VM-C7200
Aby zapewnić użytkownikom komfort oraz szybkość pracy, panel konsoli podzielony został na 6 części. Część pierwsza to obszar wyświetlacza ciekłokrystalicznego oraz grupa zarządzających nim przycisków i potencjometrów obrotowych. Obszar drugi- monitoringu, prócz przycisków i potencjo-metrów zarządzających wyjściem na odsłuchy studyjne zawiera 2 wyj. słuchawkowe, wejście mikrofonowe jak również wbudowany mikrofon komunikacyjny. Obszar trzeci: pamięci, to numeryczna grupa przycisków pamięci nastawień miksera, lokatorów itp. Obszar czwarty: transportu - umożliwia sterowanie zewnętrznymi urządzeniami poprzez złącze MIDI, przydatny podczas współpracy na przykład z magnetofonem wielośladowym. W części tej znajduje się również kółko TIME/VALUE. Tłumiki mogą obrazować poziom sygnału w torach, panoramę, poziom wzmocnienia wejściowego, wysyłkę do toru odsłuchu, głębokość funkcji surround, czy wysyłkę na szyny Flex Bus poszczególnych kanałów - zmian tych będziemy dokonywać za pośrednictwem przycisków z obszaru piątego. Ostatnim obszarem, a zarazem największym jest grupa 25-ciu motoryzowanych tłumików o długości 100mm, wyposażonych w dwie grupy przycisków: CH EDIT oraz STATUS, służących do edytowania poszczególnych kanałów. Panel tylny wyposażony jest w dwa wejścia mikrofonowo/liniowe, stereofoniczne wyjście liniowe do monitorowania sygnału oraz dwa wyjścia cyfrowe, wejście na pedał nożny, slot na karty Smart Media (archiwizacja danych dotyczących automatyki miksu lub konfiguracji efektu), złącza cyfrowe AES/EBU (transmisja sygnałów z konsoli do procesora wej/wyj VM-7200), złącza MIDI In, Out/Thru oraz wejście na kabel zasilający.
Procesor VM-7200
Do niewątpliwych zalet zaliczyć należy odseparowanie konsoli od portów wejściowo-wyjściowych. Dzięki temu możliwe jest osobne umieszczenie procesora w studiu, a konsoli w reżyserce. Procesor VM-7200 zamknięty jest w obudowie rackowej i posiada dwadzieścia wejść mikrofonowo/ liniowych. Dwanaście z nich wyposażono w gniazda insertowe. Ponadto znajdziemy tu osiem grup programowalnych (np. na tor odsłuchu słuchawkowego), a także wyjścia Flex Bus (podgrupy)-łącznie 14, plus wyjście do odsłuchu oraz suma stereo. Procesor zawiera również złącza cyfrowe (coaxial SPDIF), Word Clock, AES/EBU oraz MIDI In, Out/Thru. Opcjonalnie do procesora możemy zainstalować kartę VM-24e zawierającą 3 niezależne porty R-BUS, za pomocą której uzyskujemy możliwość wysyłania i pobierania 24 (3 karty x 8 wej/ wyj) sygnałów. Możliwe jest także łączenie dwóch procesorów za pomocą karty VM-24c (opcja). Konfiguracja taka umożliwia nam pełną kontrolę nad 94-rema kanałami. Standardowo procesor wyposażony jest w jedną kartę efektową VS8F-2. Dodatkowo możemy zamontować jeszcze 3 takie karty, co w przypadku jednego procesora da 8 efektów stereo (16 mono) lub przy zastosowaniu pełnej konfiguracji (2xVM-7200) - 16 niezależnych efektów stereo (32-mono).
Level Meter Bridge MB-24
Słupkowy wskaźnik poziomu głośności ma własne zasilanie, mocowany jest za pomocą dwóch sztywnych blaszek do konsoli, transwer natomiast odbywa się za pośrednictwem złączy MIDI. Posiada on 24 ośmio-segmentowe wskaźniki diodowe, na których możemy wybierać grupy wejść i wyjść do monitorowania. Jest także stereofoniczny, separowany wskaźnik poziomu sygnału na monitorach oraz dłuższy, dwunastosegmentowy wskaźnik sumy.
Wszystkie wskaźniki posiadają diodę informującą o przesterowaniu sygnału. W środkowej części MB-24 znajduje się 10-segmentowy wyświetlacz numeryczny, służący do wskazywania czasu SMPTE lub Midi Clock (podczas synchronizacji z urządzeniami rejestrującymi), a także do informowania o numerze pamięci scen.
![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/roland-roland-vm7200-11132-min.webp)
Coraz częściej dostrzegamy obecność cyfrowych urządzeń studyjnych w naszym, muzycznym kręgu. Szybki rozwój tego typu sprzętu sprawia, iż nowoczesne wynalazki przewyższają swymi możliwościami starsze rozwiązania analogowe. Kartą przetargową jest oczywiście relacja: cena-jakość-możliwość, która bezwzględnie udowadnia potęgę technologii cyfrowej nad analogową. Nie jest to oczywiście regułą i nie mam zamiaru w artykule tym nawracać osób o innych poglądach. Jednak przy wyborze nowego instrumentu czy urządzenia musimy pamiętać by iść z duchem czasu, aby nie zostawać z tyłu. Gruntując swoje rozważania chciałbym przedstawić cyfrowy mikser firmy Roland o nazwie VM-7200.
Mikser, jako całość tworzą konsola VM-C7200 oraz procesor wejścia-wyjścia VM-7200 (elementy mogą być oddalone od siebie nawet do 200m). Pełna konfiguracja daje nam możliwość zmiksowania do 94 kanałów przy wykorzystaniu 16 efektów stereo (lub 32-mono). Dodatkowo poprzez złącza MIDI mamy możliwość podpięcia słupkowego wskaźnika poziomu głośności-Meter Bridge MB-24.
Konsola VM-C7200
Aby zapewnić użytkownikom komfort oraz szybkość pracy, panel konsoli podzielony został na 6 części. Część pierwsza to obszar wyświetlacza ciekłokrystalicznego oraz grupa zarządzających nim przycisków i potencjometrów obrotowych. Obszar drugi- monitoringu, prócz przycisków i potencjo-metrów zarządzających wyjściem na odsłuchy studyjne zawiera 2 wyj. słuchawkowe, wejście mikrofonowe jak również wbudowany mikrofon komunikacyjny. Obszar trzeci: pamięci, to numeryczna grupa przycisków pamięci nastawień miksera, lokatorów itp. Obszar czwarty: transportu - umożliwia sterowanie zewnętrznymi urządzeniami poprzez złącze MIDI, przydatny podczas współpracy na przykład z magnetofonem wielośladowym. W części tej znajduje się również kółko TIME/VALUE. Tłumiki mogą obrazować poziom sygnału w torach, panoramę, poziom wzmocnienia wejściowego, wysyłkę do toru odsłuchu, głębokość funkcji surround, czy wysyłkę na szyny Flex Bus poszczególnych kanałów - zmian tych będziemy dokonywać za pośrednictwem przycisków z obszaru piątego. Ostatnim obszarem, a zarazem największym jest grupa 25-ciu motoryzowanych tłumików o długości 100mm, wyposażonych w dwie grupy przycisków: CH EDIT oraz STATUS, służących do edytowania poszczególnych kanałów. Panel tylny wyposażony jest w dwa wejścia mikrofonowo/liniowe, stereofoniczne wyjście liniowe do monitorowania sygnału oraz dwa wyjścia cyfrowe, wejście na pedał nożny, slot na karty Smart Media (archiwizacja danych dotyczących automatyki miksu lub konfiguracji efektu), złącza cyfrowe AES/EBU (transmisja sygnałów z konsoli do procesora wej/wyj VM-7200), złącza MIDI In, Out/Thru oraz wejście na kabel zasilający.
Procesor VM-7200
Do niewątpliwych zalet zaliczyć należy odseparowanie konsoli od portów wejściowo-wyjściowych. Dzięki temu możliwe jest osobne umieszczenie procesora w studiu, a konsoli w reżyserce. Procesor VM-7200 zamknięty jest w obudowie rackowej i posiada dwadzieścia wejść mikrofonowo/ liniowych. Dwanaście z nich wyposażono w gniazda insertowe. Ponadto znajdziemy tu osiem grup programowalnych (np. na tor odsłuchu słuchawkowego), a także wyjścia Flex Bus (podgrupy)-łącznie 14, plus wyjście do odsłuchu oraz suma stereo. Procesor zawiera również złącza cyfrowe (coaxial SPDIF), Word Clock, AES/EBU oraz MIDI In, Out/Thru. Opcjonalnie do procesora możemy zainstalować kartę VM-24e zawierającą 3 niezależne porty R-BUS, za pomocą której uzyskujemy możliwość wysyłania i pobierania 24 (3 karty x 8 wej/ wyj) sygnałów. Możliwe jest także łączenie dwóch procesorów za pomocą karty VM-24c (opcja). Konfiguracja taka umożliwia nam pełną kontrolę nad 94-rema kanałami. Standardowo procesor wyposażony jest w jedną kartę efektową VS8F-2. Dodatkowo możemy zamontować jeszcze 3 takie karty, co w przypadku jednego procesora da 8 efektów stereo (16 mono) lub przy zastosowaniu pełnej konfiguracji (2xVM-7200) - 16 niezależnych efektów stereo (32-mono).
Level Meter Bridge MB-24
Słupkowy wskaźnik poziomu głośności ma własne zasilanie, mocowany jest za pomocą dwóch sztywnych blaszek do konsoli, transwer natomiast odbywa się za pośrednictwem złączy MIDI. Posiada on 24 ośmio-segmentowe wskaźniki diodowe, na których możemy wybierać grupy wejść i wyjść do monitorowania. Jest także stereofoniczny, separowany wskaźnik poziomu sygnału na monitorach oraz dłuższy, dwunastosegmentowy wskaźnik sumy.
Wszystkie wskaźniki posiadają diodę informującą o przesterowaniu sygnału. W środkowej części MB-24 znajduje się 10-segmentowy wyświetlacz numeryczny, służący do wskazywania czasu SMPTE lub Midi Clock (podczas synchronizacji z urządzeniami rejestrującymi), a także do informowania o numerze pamięci scen.
![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/roland-roland-vm7200-11132-min.webp)
reklama
Może Cię zaciekawić: