21 marca 2012 09:53
Info Robert Bosch Sp. z o.o. ul. Jutrzenki 105 02-231 Warszawa

Forum Innowacji w Monachium: Internet przedmiotów i usług – Bosch jest gotowy

[img:1]

Grupa Bosch dostrzega duży potencjał w koncepcji Web 3.0, określanej także jako „Internet przedmiotów i usług”. Podczas tegorocznego Forum Innowacji w Monachium, Członek Zarządu Bosch, dr Volkmar Denner podkreślił: – Spodziewamy się, że rynek tego typu produktów i usług będzie się rozwijał i intensywnie przygotowujemy do tego nasze przedsiębiorstwo.

Internet przedmiotów i usług to kolejny krok w rozwoju technologii internetowych. Dzięki niemu produkty, usługi i powiązane z nimi osoby, będą mogły komunikować się między sobą. Dr Volkmar Denner widzi trzy główne obszary, w których Bosch ma szansę zaistnieć i osiągać wzrost oraz zwiększać zyski: technologie, aplikacje oraz modele biznesowe tworzone na bazie tych aplikacji.

W obszarze technologii Bosch będzie dalej rozwijał produkty, takie jak systemy nawigacji w pojazdach, czujniki w budynkach czy też systemy grzewcze, aby mogły one łączyć się z Internetem. Dla potrzeb komunikacji internetowej muszą one być wyposażone w komponenty wykorzystujące protokół IP. Ponadto, Bosch jest także dostawcą infrastruktury, np. platform i technologii dostarczanych przez Bosch Software Innovations. Platformy te stanowią podstawę dla funkcjonowania i rozwoju Internetu przedmiotów i usług. Tutaj spotykają się tzw. użytkownicy – produkty i ludzie – dostarczając platformie danych, które potem są analizowane, co z kolei umożliwia optymalizację czy opracowywanie nowych usług lub aplikacji. Również tutaj Bosch oferuje już produkty, takie jak aplikacje nawigacyjne działu Car Multimedia lub aplikacja „iCom-App“ działu Techniki Grzewczej dla marki Junkers. Na bazie tego typu aplikacji powstają także modele biznesowe. W tym celu integruje się przedmioty w Internecie, wymienia dane i na tej podstawie opracowuje nowe usługi.

Nowe technologie u progu zmian

Dzięki nowym technologiom możliwe jest stworzenie związków pomiędzy światem wirtualnym a fizycznym. Rozważając dalszy rozwój bazy technologicznej, Bosch wychodzi z założenia, że mniej więcej co dwa lata podwajać się będzie moc obliczeniowa, szerokość pasma przenoszenia danych i pojemność mediów archiwizacyjnych.

– Ten wzrost jest głównym motorem rozwoju technologii przyszłości, widzimy też jego przewidywalność – podkreśla Denner. Znaczący wzrost mocy obliczeniowej i szerokości pasma pozwalają zaistnieć nowym usługom, do których zalicza się np. chmura obliczeniowa (Cloud Computing). W ramach tej usługi będzie w przyszłości możliwe niedrogie archiwizowanie ogromnej ilości danych. Szybka, kompleksowa analiza danych dostarcza podstawy dla upowszechniania się Internetu przedmiotów i usług. Decydujące znaczenie będzie miało powiązanie otrzymywanych danych z fachową wiedzą odpowiadającą danej domenie. Dlatego Bosch pracuje nad tematami eksploracji danych (Data Mining) i algorytmów, np. w dziedzinie telemedycyny oraz robotyki. 

[img:2]

Szybsze doskonalenie

Przechodzenie od pojedynczego urządzenia do chmury oznacza dla firmy Bosch konieczność adaptacji produktów. – Dziś Bosch jest przede wszystkim producentem przedmiotów. Aby umożliwić aplikacje sieciowe, jak np. systemy nadzoru i systemy grzewcze, czy też zintegrować w sieć pojazdy lub czujniki, pierwszym zadaniem musi być zaadaptowanie produktów do przyszłego funkcjonowania w sieci, we wszystkich przypadkach, które wydają się konieczne – mówi Denner. Głównym wyzwaniem jest przy tym szybkie działanie, które pozwoli dotrzymać kroku błyskawicznemu rozwojowi rynku. – Niezwykle trudno jest przewidzieć, które aplikacje i które modele biznesowe przyjmą się i osiągną sukces rynkowy. Dlatego nasza praca musi być odkrywcza i musi postępować szybko – dodaje Denner.

Przykład: platforma „eMobility“

Bosch Software Innovations wyrobił sobie już renomę w Internecie przedmiotów i usług podczas realizacji projektu w Singapurze. Architektura stworzonej na potrzeby projektu platformy eMobility obejmuje takich użytkowników, jak pojazdy elektryczne, dystrybutory energii oraz odpowiednich operatorów sieci lub dostawców usług. Wszyscy użytkownicy są zintegrowani w ramach przygotowanej przez Bosch Software Innovations platformy eMobility. Za pośrednictwem platformy można otwierać portale, przez które są oferowane usługi. Przykładowo, kierowcy pojazdów elektrycznych mogą pobierać przez telefon komórkowy dane dostępne na platformie. W ramach platformy portale mogą otwierać także inni dostawcy usług i oferować swoim klientom konkretne usługi. 

Przykład: samochód w sieci

– Samochody w sieci są na stałe połączone bezprzewodowo z Internetem, innymi pojazdami i satelitami – wyjaśnia Denner. Użytkownik – w tym przypadku pojazd lub kierowca – otrzymuje za pośrednictwem portali producentów dostęp do aplikacji i usług przygotowanych przez programistów. Z drugiej strony, użytkownik wysyła bezprzewodowo dwa typy danych:
- dane generyczne, które mogą następnie być przetwarzane w celach biznesowych czy rozliczeniowych; 
- dane zindywidualizowane domeny, które umożliwiają dostarczenie kierowcy np. informacji dotyczących diagnozy swojego pojazdu i opracowane na tej podstawie zalecenia dotyczące serwisowania. 

Ryzyka

Denner mówił w Monachium nie tylko o potencjale integracji sieciowej. Wymienił i opisał także ryzyka: – Musimy założyć, że istnieją hakerzy, którzy będą usiłowali włamać się do naszych systemów. – Dlatego koniecznością staje się uniemożliwienie nieuprawnionego dostępu przy pomocy najnowocześniejszych rozwiązań. Dla nowej generacji sterowników Bosch opracował już moduł zabezpieczający (Hardware Security Module), który zapewnia bezpieczeństwo na wypadek ataków z zewnątrz. – Utworzyliśmy także centrum kompetencyjne bezpieczeństwa, oferujące doradztwo i pomoc wewnętrzną przy wdrażaniu technologii kluczowych z punktu widzenia bezpieczeństwa.

 

Czytaj więcej...

 
 
uż 20 lutego rozpocznie się cykl warsztatów kreatywnych w ramach II edycji projektu edukacyjnego „Akademia...
Cyfrowa sieć kongresowa DCN-NG i system do tłumaczeń Integrus firmy Bosch są wykorzystywane podczas spotkań w ramach polskiej prezydencji w...
więcej: www.bosch.pl

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

TOMMEX

tel.: +48 (22) 853 58 02
adres:
ul. Arkadowa 29 02-776 Warszawa

Robert Bosch Sp. z o.o.

adres:
ul. Jutrzenki 105 02-231 Warszawa

Sklepy muzyczne > Bosch rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz