19 sierpnia 2011 09:39

Vintage Compressors – repliki klasycznych kompresorów dla Guitar Rig 4

[img:5]
[img:4:L]Native Instruments przy współpracy z firmą Softube wprowadza na rynek repliki trzech klasycznych kompresorów. VC 76 to emulacja kompresora działającego w oparciu o tranzystor FET. VC 2A natomiast jest emulacją technologii elektro-optycznej, a VC 160 to przeniesienie w wirtualny świat kompresora typu VCA wzorowanego na dbx 160. Może nie jest to posunięcie innowacyjne, ale dla NI jest to pierwszy krok w tego typu wtyczki. Trzy nowe wtyczki, emulujące trzy typy kompresorów, trzy różne technologie...



[img:1]
VC 2 swoją charakterystyką przywodzi na myśl kompresor Teletronix LA-2A. Wtyczka jest emulacją kompresora optycznego i jego zachowania. Kompresory tego typu charakteryzowały się bezwładnością czasową. Co oznacza, że urządzenie reagowało na sygnał na wejściu z lekkim opóźnieniem. Fotorezystor, również w zależności od poziomu transjentu i czasu jego trwania, posiadał różne wartości zmniejszania rezystancji, przez co nie odbywało się to liniowo. Dobrze zaprojektowany kompresor optyczny zachowuje się jednak w sposób muzyczny, akceptowalny dla naszego ucha. Z całą pewnością można powiedzieć, że bez tego typu układów dzisiejsza muzyka nie brzmiałaby tak jak brzmi. Mimo swojej niedoskonałości (a może właśnie dlatego) przyjęły się i dzisiaj mówi się o nich w konwencji klasyki.





Szczegóły VC 2:


  • tryb kompresor/limiter,
  • dwa pokrętła odpowiedzialne za poziom wejściowy i regulację poziomu szczytowego wychodzącego z procesora dynamiki,
  • automatyczny czas zadziałania kompresji i powrotu (attack, release),
  • wejście sidechain,
  • parametr WET/DRY przeznaczony do kontroli poziomu kompresji równoległe.


[img:2]
VC 76 nawiązuje do kompresora 1176LN firmy Universal Audio. Pierwowzór działał w oparciu tranzystor FET (Field Effect Transistors). Tego typu kompresory to droga ewolucji jaką przebyły te urządzenia. Półprzewodnik o trzech końcówkach miał zastąpić (przynajmniej takie było założenie) konstrukcje oparte na układzie optycznym. W istocie kompresory w tej technologii miały charakterystyczną prezencję, klarowną górę i pozwalały dodać mocy perkusji, wokalom, partiom basowym czy sygnałowi na sumie.





Szczegóły VC 76:


  • czas zadziałania kompresji (attack) już od 0.05 ms,
  • pokrętła attack i release, regulacja czasu zadziałania kompresji (attack) i czasu powrotu do pierwotnej wartości sygnału (release),
  • „All button mode” - specjalnie dobrane parametry w celu przesterowania sygnału i nadania mu „brytyjskiego” charakteru,
  • „No button mode” - w tym przypadku stopień kompresji ustawiony jest na 1:1 po to, aby dźwięk przechodzący przez kompresor uzyskał subtelne, analogowe brzmienie,
  • wejście sidechain,
  • parametr WET/DRY przeznaczony do kontroli poziomu kompresji równoległej.


[img:3]
VC 160 to natomiast nawiązanie do urządzenia firmy dbx, kompresora o nazwie 160A. Wirtualny kompresor emuluję urządzenie bazujące na układzie o wzmocnieniu sterowanym napięciem (VCA). Kompresory tego typu są najbardziej wszechstronne i najczęściej dziś stosowane (dzięki gotowym układom), a pierwowzór pojawił się w latach 70 i jego emulacją jest właśnie trzecia opisywana wtyczka.





Szczegóły VC 160:


  • automatyczny atak i powrót duży próg zadziałania (threshold),
  • kompresja od 1:1 do nieskończoności,
  • wejście sidechain,
  • parametr WET/DRY przeznaczony do kontroli poziomu kompresji równoległej.




wymagania: Guitar Rig 4/ Guitar Rig Player

cena:
  • pakiet trzech kompresorów: 199 euro
  • osobno: 99 euro każdy




Oprogramowanie i DAW Pluginy, instrumenty, sample
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz