RAZOR – Innowacyjna synteza addytywna od NATIVE INSTRUMENTS
![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/native-instruments-36670.webp)
![[img:2:L]](/img/artykuly/zdjecia/native-instruments-36671.webp)
Brzmienie syntezy addytywnej
Dźwięk w tego typu syntezie skonstruowany jest z części – pojedynczych fal sinusoidalnych równocześnie nakładanych na siebie i sumowanych, zmieniających w czasie amplitudy a nawet częstotliwości. Barwa wynikowa jest czysta i precyzyjna w każdym momencie, nawet jeśli głęboko modulujemy poszczególne jej składowe. Silnik RAZORA może udźwignąć aż do 320 takich części. Wszystko co usłyszysz – filtry, panoramowanie stereo, nawet pogłos i odbicia są tworzone poprzez manipulowanie pojedynczymi falami składowymi. To daje RAZORowi otwarte, wysokiej jakości brzmienie niemożliwa do pomylenia z innymi softwarowymi instrumentami.
Biblioteka zawiera 350 uważnie dopracowanych i wysoce użytkowych presetów. Oprócz, niesamowitej jakości dźwięku, poziom kontroli w syntezie addytywnej dostarcza całe mnóstwo możliwości w kreowaniu barw. Oto niektóre przykłady, co jest możliwe na pokładzie RAZORA:
Kreatywne filtry – m.in. parametryzowane kąty nachylenia
Wprowadzanie dysonansów – od pojedynczych składowych do barwy całościowej
Pogłos dla każdej ze składowych – wybrzmienie pogłosu zmienia wysokość dźwięku wraz ze zmianą wysokości dźwięku składowej
Kolejne odbicia echa – stwórz zmieniające się echo
Vocoder – wyjątkowy, 34-pasmowy
![[lupa:1]](/img/artykuly/zdjecia/native-instruments-36668-min.webp)
Interfejs instrumentu czerpie ze znanych rozwiązań bardziej tradycyjnych syntezatorów. Rozpoznasz oscylatory, sekcje filtrów i wiele innych parametrów, ale są nowe opcje jak na przykład parametr formant czy waterbed. Takie połączenie rozwiązań tradycyjnych z nowymi funkcjami czyni kreację dźwięków zaskakująco prostą. RAZOR był zaprojektowany dla muzyków, a nie naukowców. Cały interfejs jest kompaktowy i ma przystępną sekcję modulacji oraz duży wirtualny wyświetlacz, który na bieżąco dostarcza pomocnych informacji użytkownikowi w postaci przyjemnych dla oka animacji 3D.
Wypowiedzi muzyków na temat RAZORa:
Razor naprawdę się wyróżnia – ma atrakcyjne unikalne i świeże brzmienie. – Boys Noize
Razor jest moim ulubionym syntezatorem wirtualnym. Nigdy wcześniej nie miałem tyle zabawy modulując dźwięk przy pomocy komputera. – Feadz
Razor jest niczym podstępnie schowana bomba wśród syntezatorów programowych… Mała i niepozorna, ale zaskakująco wredna kiedy wybuchnie i zabrzmi. – Modeselektor