16 lutego 2011
12:00
Info
AUDIOTECH
tel: +48 (22) 648 29 35
www.audiotechpro.pl
Napisz Email
NAMM ul. Anaheim Convention Center, 800 West Katella Avenue
CA 928 Anaheim
Focusrite REDNET - 128 in/128 out, do 192kHZ
Fosurite przedstawił na tegorocznych targach NAMM, nowy system sieciowy cyfrowej rejestracji dźwięku – RedNet. Składa się z karty Rednet Dante PCI-e, 128 in, 128 out, przetworników Rednet 1 i 2 ( 8 i 16 kanałów), łączących się z kartą Rednet PCI-e za pomocą Ethernetu, cyfrowego I/O, Rednet 3, wyposażonego w 32 kanały ( ADAT, AES-EBU i SPDiF), oraz 8-kanałowego preampu Rednet 4..
Będzie to system cyfrowej rejestracji składający się z:
Choć może wyglądać jak standardowa karta Ethernet, działa jako 128-in, 128-out ASIO lub Core Audio interfejs i jest wyposażony w oprogramowanie, które zarządza routingiem każdej skrzynki RedNet, podłączonej do tego samego routera, co karta, a także zapewnia kontrolę nad przedwzmacniaczem mikrofonowym RedNet 4.
Poziom opóźnień RedNet, gdy używany jest z karta PCI-e, jest imponująco niski: tylko 3ms, uwzględniając konwersje A-D I D-A, oraz bufor opóźnień używanego DAW, co jest porównywalne do osiągów Pro Tools HD!
Można również, operować systemem Renet, przy użyciu standardowej karty sieciowej, kosztem wyższych opóźnień. Należy wówczas użyć darmowego programu – Dante Virtual Soundcard, który zamieni adapter sieciowy w kompatybilny interfejs. Jest to dobre rozwiązanie, gdy opóźnienia nie stanowią problemu dla użytkownika, oraz dla wymagających systemu RedNet kompatybilnego z laptopem.
RedNet używa standardowych kabli Ethernet oraz sprzętu stacjonarnego, oznacza to, ze kabel może dochodzić do długości nawet jednego kilometra, co sprawia, ze system jest atrakcyjny dla kompleksów studyjnych. Ponadto duża liczba kanałów i niska latencja stanowi o konkurencyjności tego produktu.
RedNet używa znanego protokołu Dante, który jest już kompatybilny z wieloma istniejącymi produktami, włączając w to Allen & Heath`s Live - cyfrowe konsole, systemy zarządzania Dolby Lake, czy Joe Co`s Black Box Recorders.
Cena za RedNet, nie została dotychczas potwierdzona. Zostanie opublikowana, gdy producent ogłosi ja oficjalnie.
- karty Rednet Dante PCI-e, 128 in/128 out, do 192kHZ!!
- przetworników Rednet 1 i 2 ( 8 i 16 kanałów), łączących się z kartą Rednet PCI-e za pomocą ethernet
- cyfrowego I/O Rednet 3, wyposażonego w 32 kanały ( ADAT, AES-EBU i SPDiF)
- 8-kanałowego preampu Rednet 4
REDNET - Profesjonalny System Cyfrowej Rejestracji Dźwięku
RedNet powstał przy wspólnym wysiłku Focusrite (elektronika analogowa i audio), oraz Audinate – wiodącym ekspertem w technologii audio-over IP. RedNet korzysta z protokołu Audianate – Dante – wielokanałowy format audio-digital, który jest ugruntowanym produktem w wymagającym świecie wzmacniania sygnału. Jest już używany w najlepszych produktach scenicznych takich firm jak: Yamaha czy Britannia Row.
W istocie Rednet pozwala na wysłanie 128 in, oraz 128 out, do i z waszych maców i pecetów, przez standardowa siec Ethernet do 192 KHz!
W komputerze można użyć karty sieciowej RedNet PCI-e, lub wbudowanego adaptera sieciowego, co pozwala na uniknięcie opóźnień. Kabel sieciowy podłącza komputer do gigabitowego routera sieciowego.
Charakterystyczne skrzynki w zestawie, zostały nazwane Rednet 1, 2, 3, 4. Każda posiada wtyczkę Ethernet, oraz rożne konfiguracje audio I/O.
RedNet 1 posiada osiem analogowych wejść i tyle samo wyjść na dwóch złączach D-sub. W RedNet 2 natomiast podwojono liczbę wspomnianych gniazd. RedNet 3 zapewnia cyfrowa łączność, poprzez cztery gniazda ADAt – lightpipe, osiem stereo AES3 wejść i wyjść, oraz stereo S/PDIF I/O. W tym samym czasie można użyć do 32 wejść i wyjść.
RedNet 4 natomiast zawiera osiem wejść liniowych, oraz osiem wejść mikrofonowych XLR. Dodatkowo posiada dwa wejścia typu jack na panelu przednim. Jednocześnie można użyć osiem wejść, w każdej z kombinacji mikrofonów. Kontrolki przedwzmacniacza mogą być ustawiane zarówno na panelu przednim, bądź poprzez oprogramowanie kontrolujące RedNet, które niebawem będzie dostępne w sprzedaży.
Każda ze skrzynek zestawu posiada konwerter Focusrite, oferujący zakres dynamiki 120dB (poziom dźwięku A), THD poniżej 0.001 procent, oraz JetPLL technologii redukcji drgań. Karta PCI-e jest kluczem do osiągnięcia optimum funkcjonowania w całym systemie RedNet.
W istocie Rednet pozwala na wysłanie 128 in, oraz 128 out, do i z waszych maców i pecetów, przez standardowa siec Ethernet do 192 KHz!
W komputerze można użyć karty sieciowej RedNet PCI-e, lub wbudowanego adaptera sieciowego, co pozwala na uniknięcie opóźnień. Kabel sieciowy podłącza komputer do gigabitowego routera sieciowego.
Charakterystyczne skrzynki w zestawie, zostały nazwane Rednet 1, 2, 3, 4. Każda posiada wtyczkę Ethernet, oraz rożne konfiguracje audio I/O.
RedNet 1 posiada osiem analogowych wejść i tyle samo wyjść na dwóch złączach D-sub. W RedNet 2 natomiast podwojono liczbę wspomnianych gniazd. RedNet 3 zapewnia cyfrowa łączność, poprzez cztery gniazda ADAt – lightpipe, osiem stereo AES3 wejść i wyjść, oraz stereo S/PDIF I/O. W tym samym czasie można użyć do 32 wejść i wyjść.
RedNet 4 natomiast zawiera osiem wejść liniowych, oraz osiem wejść mikrofonowych XLR. Dodatkowo posiada dwa wejścia typu jack na panelu przednim. Jednocześnie można użyć osiem wejść, w każdej z kombinacji mikrofonów. Kontrolki przedwzmacniacza mogą być ustawiane zarówno na panelu przednim, bądź poprzez oprogramowanie kontrolujące RedNet, które niebawem będzie dostępne w sprzedaży.
Każda ze skrzynek zestawu posiada konwerter Focusrite, oferujący zakres dynamiki 120dB (poziom dźwięku A), THD poniżej 0.001 procent, oraz JetPLL technologii redukcji drgań. Karta PCI-e jest kluczem do osiągnięcia optimum funkcjonowania w całym systemie RedNet.
Choć może wyglądać jak standardowa karta Ethernet, działa jako 128-in, 128-out ASIO lub Core Audio interfejs i jest wyposażony w oprogramowanie, które zarządza routingiem każdej skrzynki RedNet, podłączonej do tego samego routera, co karta, a także zapewnia kontrolę nad przedwzmacniaczem mikrofonowym RedNet 4.
Poziom opóźnień RedNet, gdy używany jest z karta PCI-e, jest imponująco niski: tylko 3ms, uwzględniając konwersje A-D I D-A, oraz bufor opóźnień używanego DAW, co jest porównywalne do osiągów Pro Tools HD!
Można również, operować systemem Renet, przy użyciu standardowej karty sieciowej, kosztem wyższych opóźnień. Należy wówczas użyć darmowego programu – Dante Virtual Soundcard, który zamieni adapter sieciowy w kompatybilny interfejs. Jest to dobre rozwiązanie, gdy opóźnienia nie stanowią problemu dla użytkownika, oraz dla wymagających systemu RedNet kompatybilnego z laptopem.
RedNet używa standardowych kabli Ethernet oraz sprzętu stacjonarnego, oznacza to, ze kabel może dochodzić do długości nawet jednego kilometra, co sprawia, ze system jest atrakcyjny dla kompleksów studyjnych. Ponadto duża liczba kanałów i niska latencja stanowi o konkurencyjności tego produktu.
RedNet używa znanego protokołu Dante, który jest już kompatybilny z wieloma istniejącymi produktami, włączając w to Allen & Heath`s Live - cyfrowe konsole, systemy zarządzania Dolby Lake, czy Joe Co`s Black Box Recorders.
Cena za RedNet, nie została dotychczas potwierdzona. Zostanie opublikowana, gdy producent ogłosi ja oficjalnie.
więcej: focusrite.com/rednet
Gdzie kupić?
Focusrite
global.focusrite.com
Dystrybucja w Polsce:
adres:
ul. Łagiewnicka 20
02-860
Warszawa
Sklepy muzyczne > Focusrite rozwiń listę sklepów
reklama