12 maja 2009
13:59
Info
Konsbud Audio Sp. z o.o. ul. Gajdy 24
02-878 Warszawa
Allen & Heath - nowy, kompaktowy, cyfrowy mikser dźwięku live
Jest to rozwinięcie flagowej serii cyfrowych mikserów serii iLive, dające możliwości poprzedniego systemu w mniejszej obudowie i cenie.
Obydwa MixRacki przetwarzają 64 kanały audio miksując je do 32 szyn z pełną obróbką. Każdy kanał wejściowy posiada 3 procesory dynamiki (bramka, kompresor, limiter/de-eser), filtr dolnozaporowy oraz korektor parametryczny, kanały wyjściowe posiadają 2 procesory dynamiki (kompresor, limiter), korektor graficzny i parametryczny. Dodatkowo każdy MixRack posiada wbudowanych 8 procesorów efektów.
![[img:3]](/img/artykuly/zdjecia/allenheath-allen-heath-ilivet-30995-min.webp)
Kluczowym dla rozwoju serii T było opracowanie przez A&H protokołu ACE (Audio Control Ethernet) umożliwiającego jednoczesną transmisję wielokanałowego audio oraz danych sterujących za pomocą zwykłej skrętki CAT5. Istotną cechą nowych MixRacków jest możliwość zamontowania w nich dodatkowej karty umożliwiającej połączenie urządzenia ze światem za pomocą protokołów Aviom, EtherSound czy MADI. Urządzeniem można sterować również z poziomu komputera (dedykowany program dostępny na stronie producenta) w trybie online i offline oraz za pomocą kontrolerów serii PL.
Kontrolery serii T mają bardzo zbliżony układ przycisków i enkoderów do swoich poprzedników – zachowane zostały również kolorowe wyświetlacze nad każdym suwakiem oraz ‘analogowy’ układ enkoderów przetwarzania kanałowego.
Wszystkie elementy serii T są kompatybilne z serią iLive – każdy MixRack będzie współpracował z każdym kontrolerem. System operacyjny dla wszystkich urządzeń jest wspólny – zapewnia pełną kompatybilność pomiędzy urządzeniami oraz zapisanymi ustawieniami. Oczywiście, wszystkie ustawienia można zapisywać oraz przenosić przez USB.
Allen & Heath iLive-T
Obydwa MixRacki przetwarzają 64 kanały audio miksując je do 32 szyn z pełną obróbką. Każdy kanał wejściowy posiada 3 procesory dynamiki (bramka, kompresor, limiter/de-eser), filtr dolnozaporowy oraz korektor parametryczny, kanały wyjściowe posiadają 2 procesory dynamiki (kompresor, limiter), korektor graficzny i parametryczny. Dodatkowo każdy MixRack posiada wbudowanych 8 procesorów efektów.
![[img:2]](/img/artykuly/zdjecia/allenheath-allen-heath-ilivet-29268-min.webp)
![[img:3]](/img/artykuly/zdjecia/allenheath-allen-heath-ilivet-30995-min.webp)
Kluczowym dla rozwoju serii T było opracowanie przez A&H protokołu ACE (Audio Control Ethernet) umożliwiającego jednoczesną transmisję wielokanałowego audio oraz danych sterujących za pomocą zwykłej skrętki CAT5. Istotną cechą nowych MixRacków jest możliwość zamontowania w nich dodatkowej karty umożliwiającej połączenie urządzenia ze światem za pomocą protokołów Aviom, EtherSound czy MADI. Urządzeniem można sterować również z poziomu komputera (dedykowany program dostępny na stronie producenta) w trybie online i offline oraz za pomocą kontrolerów serii PL.
Kontrolery serii T mają bardzo zbliżony układ przycisków i enkoderów do swoich poprzedników – zachowane zostały również kolorowe wyświetlacze nad każdym suwakiem oraz ‘analogowy’ układ enkoderów przetwarzania kanałowego.
Wszystkie elementy serii T są kompatybilne z serią iLive – każdy MixRack będzie współpracował z każdym kontrolerem. System operacyjny dla wszystkich urządzeń jest wspólny – zapewnia pełną kompatybilność pomiędzy urządzeniami oraz zapisanymi ustawieniami. Oczywiście, wszystkie ustawienia można zapisywać oraz przenosić przez USB.
Broszura informacyjna:
Specyfikacja techniczna:
Format:Distributed dual network audio and TCP/IP control Separate DSP mix rack and control surface 3x surface sizes Up to 64x input channels Up to 32x assignable mixes 16 DCA groups Up to 10x 8 channel IO cards in mix rack (80x in/out) Up to 4x 8 channel IO cards in surface (32x in/out) Surface strips assignable as: Channels, mix masters, DCA masters, PAFL masters, MIDI controllers One knob per function channel processing strip | Digital outputs (8x channel = 4x stereo pairs): Three formats simultaneously available: AES3, SPDIF, Optical DARS (digital audio reference signal) master clock Module LEDs MUTE, CHK (PAFL) |
Surface control: iLive-80 (20 faders, 4 layers = 80 assignable strips) iLive-112 (28 faders, 4 layers = 112 assignable strips) iLive-144 (36 faders, 4 layers = 144 assignable strips) iLive-176 (44 faders, 4 layers = 176 assignable strips) Multi-colour backlight LCD virtual ‘write-on’ strip and mix status Control strips – fader, pan, MIX, MUTE, PAFL, SEL, LCD, meter Touchscreen with function keys User assignable soft keys Analogue style channel strip for instant access Rotary controls with LED position display Additional graphic display of parameters on touchscreen Surface LED/LCD and touchscreen dim controls Surface lock function | Audio networking: 2x 64 channel bi-directional EtherSound networks Compatible with standard EtherSound network devices ESA for surface/breakout audio (replaces multicore) ESB option for system expansion (FOH/monitor split, sys-link, multitrack) Maximum CAT5 cable length 100m / 330 feet (depending on cable used) Can work with third party optical fibre / dual redundant systems |
Analogue mic/line inputs (8x per module): Digitally controlled preamp ADC 24-bit multi-bit delta sigma 108dB dynamic range Balanced female XLR, pin 2 hot Impedance 2k ohm, >10k ohm (pad in) Gain +10 to +65dB, -15 to +40dB (pad in) Resolution 1dB steps Pad 25dB Maximum input +30dBu (pad in) Noise EIN (150 ohm) -127dB Module LEDs 48V, CHK (PAFL) | Control (available on each mix rack and surface): TCP/IP Ethernet – mix rack, surface, touchscreen Integrated 3-port Ethernet switch Maximum CAT5 cable length 100m / 330 feet Can work with standard Ethernet optical fibre / dual redundant systems MIDI (mix rack and surface) PL-Anet for A&H PL-Series controllers (mix rack and surface) |
Analogue line outputs (8x per module): DAC 24-bit multi-bit delta sigma 114dB dynamic range Balanced male XLR, pin 2 hot Impedance < 75 ohm Nominal output +4dBu Maximum output +22dBu Residual output noise -94dBu Module LEDs MUTE, CHK (PAFL) | Digital signal processing module: 48kHz sampling 24-bit, 48-bit data in EQ processing System latency < 2ms rack in to out, < 2.25ms surface in to out |
Digital inputs (8x channel = 4x stereo pairs): Select one of three formats per pair: AES3, SPDIF, Optical Sample rate conversion selectable on each pair Module LEDs SEL, CHK (PAFL) | General performance: Frequency response 20-20kHz +0/-0.5dB THD+N < 0.004% (1kHz, mic +35dB to line out) Channel separation > 95dB |
Audio architecture: Inputs can be stereo linked 32 mixes assignable as: Mono/stereo groups, Mono/stereo internal effects Mono/stereo auxes Main mix – M, LR, LCR, LCR+, LR+Sub, LCR+Sub, LR+M, LCR+M Mono/stereo matrix Inserts assignable on every input and mix Patchable channel direct outs and bus in/outs Switchable mono/stereo PFL or AFL | Audio routing: Input virtual patchbay Output virtual patchbay EtherSound routing Insert patchbay User pre/post send and direct out options |
Audio metering: 16 LED main channel/mix meters Extensive metering on processing strip Peak indication across fader layers Dedicated PAFL meters Dedicated touch screen meter mode | Power supplies: 2x mix rack psu modules (Second for redundant backup) 1x surface internal psu module Optional iPS10 2U rack psu for surface redundant backup Mix rack power requirement 100-240V.AC, 47-63Hz, 320W max Surface power requirement 100-240V.AC, 47-63Hz, 320W max Temperature monitoring at surface of all supplies and circuits |
Audio monitoring: 2x headphone amps (mix rack and surface) 2x sockets on surface - standard and 3.5mm mini jack Surface local stereo monitor balanced XLR line outputs Surface stereo PAFL balanced XLR audio inputs Select and listen to any point in the signal path Input and mix PFL or AFL in-place selection PFL overrides AFL Cancel all PAFL function Auto cancel or additive PAFL mode AFL trim up to 12dB gain Dual engineer’s monitor mode (wedge/in-ear systems) PAFL indication at mix rack (CHK indicators) Solo-in-Place with SIP safes | Dimensions (Width x Height x Depth): Mix rack 482mm (19”) x 400mm (15.75”) 9U x 350mm (13.8”) Mix rack flightcase 643mm (25.3”) x 730mm (28.75”) x 669mm (26.34”) Surface iLive-80 753mm (29.6”) x 353mm (13.9”) x 707mm (27.7”) Surface iLive-112 1006mm (39.6”) x 353mm (13.9”) x 707mm (27.7”) Surface iLive-144 1206mm (47.5”) x 353mm (13.9”) x 707mm (27.7”) Surface iLive-176 1406mm (55.35”) x 353mm (13.9”) x 707mm (27.7”) Flightcase iLive-112 1107mm (43.6”) x 1017mm (40”) x 452mm (17.8”) Flightcase iLive-144 1307mm (51.46”) x 1017mm (40”) x 452mm (17.8”) Flightcase iLive-176 1507mm (59.33”) x 1017mm (40”) x 452mm (17.8”) iPS10 psu 482mm (19”) x 88mm (3.46”) 2U x 310mm (12.2”) |
Input channel processing: Preamp – gain, pad, polarity, 48V HPF – 12dB/octave swept 20-400Hz Noise gate – threshold, depth, hold, attack, release, sidechain PEQ – 4 band fully parametric, shelf selectable on HF and LF Compressor – threshold, ratio, attack, release, auto, soft knee, gain, sidechain Limiter/de-esser – threshold, de-ess frequency, sidechain with key filter listen Delay – up to 170ms | Weights: Mix rack 26kg (57 lb), 68kg (150 lb) in flightcase iLive-80 39kg (86 lb) no flightcase iLive-112 43kg (95 lb), 98kg (216 lb) in flightcase iLive-144 48kg (106 lb), 114kg (251 lb) in flightcase iLive-176 54kg (119 lb), 124kg (273 lb) in flightcase iPS10 psu 6kG (2.7 lb) |
Mix processing: PEQ – 4 band fully parametric, shelf selectable on HF and LF GEQ – 1/3 octave, 25 band, touch screen and fader control Compressor – threshold, ratio, attack, release, auto, gain, sidechain Limiter – threshold, sidechain with key filter listen Delay – up to 340ms | |
Memories: Libraries – Gate, PEQ, GEQ, Comp, Limiter, De-esser, FX Scenes – selectable parameters, safes, can be named Shows – Configuration, current settings, all scenes, libraries USB memory key library and show archive Additional functions: User assignable channel LCD names, 5 characters User assignable channel LCD colours, 6 colours + off Alt view channel LCD display / encoder function Freeze in layers strip function Assignable permissions for up to 8x users User assignable meter screens Simultaneous view of all graphic EQ bands on faders Talkback assignable to any combination of mix buses Internal signal generator: Swept frequency sine wave, swept bandpass, white, pink noise Copy/paste/reset editing of channel and mix parameters Quick all channel mix assign and pre/post selection 8x assignable soft keys |
reklama
Może Cię zaciekawić: