15 stycznia 2008 23:40
Info MIDI Salon Muzyczny ul. Dębowa 25 08-103 Siedlce

RME Micstasy - przedwzmacniacz

Micstasy to najwyższej jakości 8-kanałowy przedwzmacniacz mikrofonowo-liniowy. Urządzenie pełni jednocześnie funkcję przetwornika A/D, łącząc w sobie najlepsze cechy innych interfejsów RME i niespotykane wcześniej rozwiązania. Interfejs może być wykorzystywany jako przetwornik analogowy [wejście mikrofonowo-liniowe do wyjścia liniowego] lub cyfrowy [wejście mikrofonowo-liniowe do wyjścia cyfrowego], przy czym oba tory sygnału mogą być używane jednocześnie. Istotną cechą urządzenia jest możliwość zdalnego sterowania poprzez komunikaty MIDI [również MIDI poprzez standard MADI].

Innowacyjna koncepcja Micstasy pozwala na wzmacnianie i przetwarzanie WSZYSTKICH analogowych źródeł dźwięku. Mogą to być sygnały o dużym poziomie rejestrowane w warunkach koncertowych, typowe sygnały studyjne, sygnały o niskim poziomie, instrumenty wysokoimpedancyjne lub sygnały pochodzące z mikrofonów dynamicznych, pojemnościowych, czy też wstęgowych. Micstasy współpracuje z każdym rodzajem sygnału, w ten sam, niezawodny sposób.

Sygnały wzmacniane przez Micstasy są dostępne na wyjściach analogowych, co sprawia, że używanie drogich splitterów jest niepotrzebne. Wszelkie funkcje urządzenia mogą być zdalnie kontrolowane poprzez komunikaty MIDI oraz MIDI poprzez standard MADI. Dzięki temu, interfejs może być umieszczony w pobliżu mikrofonów, pozwalając na uzyskanie najwyższej jakości przetwarzanego sygnału. Co więcej, opcjonalna karta MADI umożliwia dostęp do jeszcze większej ilości funkcji. Karta MADI I64 pozwala na szeregowe połączenie do ośmiu interfejsów Micstasy! Wszystkie 64 sygnały są wtedy dostępne w ostatnim urządzeniu. Istnieje możliwość zbudowania podobnego systemu łącząc przedwzmacniacze Micstasy z przetwornikami ADI-8 QS.

Złącza:

* 8 x Wejście analogowe przedwzmacniacza (XLR/Line, zakres wzmocnienia - 85 dB)
* 8 x Wyjście analogowe (XLR)
* 4 x Wyjście AES/EBU (8 kanałów @ 192 kHz)
* 2 x Wyjście ADAT (8 kanałów @ 96 kHz)
* Wejście/wyjście MIDI
* Wejście/wyjście Word Clock
* Opcjonalnie: Wejście/wyjście MADI (Karta MADI I64)

Najistotniejsze cechy interfejsu Micstasy:

* 8 symetrycznych wejść mikrofonowo-liniowych XLR, z zakresem wzmocnienia 85 dB
* Regulacja poziomu wejściowego [od -56.5 dBu do +30 dBu]
* Najwyższej jakości zespoły obwodów z czterema przekaźnikami na kanał, super-niskoszumowy przedwzmacniacz mikrofonowy
* Regulacja wzmocnienia [krok co 0.5 dB]
* Bardzo szerokie pasmo przenoszenia [200 kHz] z filtracją zakłóceń elektromagnetycznych [EMI] na wejściu
* 8 symetrycznych wejść TRS liniowo-instrumentalnych z opcją Hi-Z [dużej impedancji]
* 8 symetrycznych wyjść liniowych XLR [maksymalny poziom +27 dBu]
* 4 wyjścia AES/EBU [złącze D-sub], 8 kanałów @ 192 kHz
* 2 wyjścia ADAT, 8 kanałów @ 96 kHz
* Opcjonalne wejście/wyjście MADI [karta MADI I64] z możliwością szeregowego łączenia interfejsów i powrotną ścieżką cyfrową
* Symetryczny filtr górnoprzepustowy z superniskimi zniekształceniami harmonicznymi [THD] o nachyleniu charakterystyki 18 dB/okt
* Mierniki poziomu z trzynastoma diodami LED na kanał
* Kodowanie/dekodowanie M/S na wyjściu cyfrowym
* Funkcja AutoSet: Automatyczna redukcja wzmocnienia
* Możliwość zapisu stanu bieżącego w 8 presetach użytkownika
* Możliwość pełnej zdalnej kontroli

Urządzenie może być montowane w standardowym racku 19" [zajmując dwie jednostki]. Interfejs oferuje szereg zaawansowanych funkcji, takich jak: Intelligent Clock Control [ICC], SyncCheck, SteadyClock, TotalGain, AutoSet oraz zdalne sterowanie poprzez MIDI.

Technologie znane z innych produktów RME [np. SyncCheck] zapewniają doskonałą synchronizację i szybką detekcję błędów. Istnieje możliwość połączenia kilku urządzeń i ich synchronizacji za pomocą Word Clock. Wszystkie ustawienia zapisywane są w wewnętrznej pamięci po wyłączeniu urządzenia.

Istnieje możliwość pełnej zdalnej kontroli Micstasy za pomocą MIDI. Istnieje również możliwość wprowadzania zapytań o status danej funkcji za pomocą MIDI. Każdy z interfejsów Micstasy może posiadać oddzielny identyfikator ID, co pozwala na niezależną, zdalną kontrolę urządzeń za pomocą pojedynczego kanału MIDI. Zdalna kontrola MIDI jest kompatybilna z systemami Pro Tools firmy Digidesign oraz stołami mikserskimi Yamahy M7C, PM5D, DM-1000 oraz DM-2000.

Technologia SteadyClock(TM) zapewnia doskonałą jakość sygnału taktującego w każdej sytuacji. Ze względu na bardzo sprawny system redukcji jitter’a, przetworniki A/D pracują tak samo dobrze z wykorzystaniem wewnętrznego, czy też zewnętrznego sygnału taktującego. W przypadku zaniku zewnętrznego sygnału taktującego, technologia Intelligent Clock Control [ICC] zapewnia podtrzymanie ostatnio wykorzystywanej częstotliwości próbkowania.
Niska latencja

Micstasy RME korzysta z najwyższej klasy przetworników A/D firmy Cirrus Logic. W efekcie Micstasy cechuje się niedoścignionymi parametrami w zakresie zniekształceń oraz stosunku sygnał/szum. To, co najbardziej odróżnia ten przetwornik od innych dostępnych na rynku to innowacyjny filtr cyfrowy, pozwalający po raz pierwszy osiągnąć opóźnienia rzędu 12 próbek [0.25 ms] w przypadku pracy w trybie Single Speed, 9 próbek [0.09 ms] przy Double Speed oraz 5 [!] próbek [0.026 ms] w trybie Quad Speed.

Powyższe wartości stanowią mniej, niż jedną czwartą latencji, jaką cechują się znacznie droższe urządzenia. Jest to ważny krok w kierunku redukcji latencji w studiach nagraniowych opartych na komputerowych systemach rejestracji. W przypadku modeli DS i QS latencję można po prostu zignorować. W połączeniu z modułem ADI-8 QS, przetworniki D/A cechujące się opóźnieniem rzędu 5 – 10 próbek, sprawią, że monitorowanie „analogowo-cyfrowe” staje się monitorowaniem w stylu „czysto analogowym”.
Funkcja AutoSet

Niektóre przedwzmacniacze mikrofonowe wyposażone są w limitery przeciwdziałające przesterowaniom na etapie przetwarzania A/D. W przypadku Micstasy nie zastosowano tego typu rozwiązania, gdyż mogłoby to obniżyć doskonałe parametry przedwzmacniaczy.

Regulacja poziomu wzmocnienia w Micstasy odbywa się całkowicie cyfrowo i może być ustawiana automatycznie. Efektem tego jest doskonałe zabezpieczenie przed przesterowaniami, nie powodujące jakiejkolwiek degradacji sygnału, który nie jest prowadzony przez żaden dodatkowy obwód.

W menu Setup istnieje możliwość ustalenia progu, powyżej którego wzmocnienie sygnału będzie redukowane. Regulacja odbywa się w czterech krokach [-1, -3, -6, -12 dBFS]. Jakakolwiek zmiana wzmocnienia zostanie natychmiast zaznaczona na odpowiednim wyświetlaczu GAIN. W przypadku aktywnej funkcji AutoSet, wzmocnienie może być nadal kontrolowane manualnie.
Opcjonalna karta: MADI I64 RME_i64_madi_card.jpg

Karta MADI I64 w połączeniu z interfejsem Micstasy oferuje dostęp do 64-kanałów wejściowych i wyjściowych w standardzie MADI. Wyjścia elektryczne i optyczne działają równolegle wysyłając ten sam sygnał do złącz AES/EBU i ADAT.

Karta MADI I64 oferuje zarówno optyczne, jak i elektryczne wejścia MADI. Wejście jest wybierane automatycznie, w zależności od wykrytego sygnału. Automatyczne przełączanie wejścia zapewnia pełną redundancję, czego efektem jest natychmiastowa jego zmiana, w przypadku, gdy sygnał obecny na którymś z wejść zaniknie.

Wejście MADI funkcjonuje jako alternatywne źródło sygnału taktującego oraz jako wejście przelotowe [Thru]. Każdy z interfejsów Micstasy wykorzystuje jedynie 8 kanałów, co oznacza, że liczba pozostałych do przesłania kanałów wynosi 56 [w przypadku szeregowego połączenia kilku interfejsów Micstasy]. Istnieje możliwość połączenia aż do ośmiu interfejsów Micstasy. Wszystkie 64 kanały dostępne są na wyjściu MADI ostatniego interfejsu znajdującego się w szeregu.

Micstasy w połączeniu z kartą MADI I64, może być zdalnie sterowany poprzez komunikaty MIDI przesyłane przez MADI.

W przypadku szeregowego połączenia kilku interfejsów, wejście/wyjście MADI każdego z nich powoduje opóźnienie rzędu 3 próbek. Z tego względu, dane obecne na wyjściu MADI ostatniego urządzenia są opóźnione. Problem przesunięcia jest rozwiązywany za pomocą funkcji Delay Compensation [kompensacja opóźnienia].

Użycie karty MADI I64 umożliwia dostęp do ośmiu kanałów wykorzystywanych w charakterze cyfrowego powrotu [wysyłanie sygnału audio poprzez MADI do wyjść ADAT oraz AES interfejsu Micstasy]. Przykładowo, można w ten sposób doprowadzić sygnał do systemu monitorów scenicznych lub studyjnych. W przypadku monitorów scenicznych, konieczne może okazać się użycie dodatkowego przetwornika D/A [np. ADI-8 DS]. Na wyjściu MADI obecny będzie wejściowy sygnał analogowy oraz inne przesyłane dane.
[img:1]
Konwertery ad/da Przedwzmacniacze

Gdzie kupić?

RME Audio RME Audio www.rme-audio.com

Dystrybucja w Polsce:

Audiostacja

tel.: +48 (22) 122 53 00
Godziny otwarcia:

Pon - Pt: 09:00 - 17:00

 

adres:
ul Kolejowa 93/95 05-092 Łomianki

Sklepy muzyczne > RME Audio rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz