25 lipca 2007 10:36
Info AMBIT MUSIC ul. Przebendowskich 40 81-543 Gdynia

RME FIREFACE 400

Interfejs Fireface 800 firmy RME zrewolucjonizował świat interfejsów audio komunikujących się z komputerem za pomocą portu FireWire. Teraz przyszedł czas na kontynuację tej rewolucji: Fireface 400 to nie tylko "mniejszy brat" Fireface 800 - to nowe urządzenie zaprojektowane całkowicie od podstaw. Fireface 400 jest jedynym interfejsem w swojej klasie wyposażonym w funkcję aktywnej redukcji jittera, możliwość pracy w charakterze samodzielnego, nie połączonego z komputerem urządzenia, dającego dostęp do wszystkich funkcji kontrolnych bezpośrednio z poziomu panelu czołowego, dysponującym niezwykle elastycznym zestawem wejść i wyjść profesjonalnej jakości oraz niedoścignioną, 648-kanałową matrycą/routerem pracującym z częstotliwościami próbkowania równymi maks. 192 kHz.

Jak zawsze, urządzenie firmy RME dysponuje zaskakującą liczbą funkcji i możliwości, wśród których znajdziemy:

* 2 sterowane cyfrowo przedwzmacniacze mikrofonowe klasy high-end
* 2 symetryczne wejścia uniwersalne dla sygnałów liniowych i instrumentalnych
* technologię SteadyClock umożliwiającą maksymalną redukcję jittera i odświeżanie zegara
* możliwość pracy bez połączenia z komputerem i sterowania z pomocą obrotowego enkodera i wyświetlacza
* 54-poziomowy, sprzętowy miernik poziomów Peak/RMS
* pełną mobilność dzięki zasilaniu pobieranemu z szyny komputera
* oprogramowanie DIGICheck zawierające unikalny miernik RME i narzędzie analizy sygnałów
* TotalMix: 648-kanałowy mikser pracujący z 42-bitową rozdzielczością wewnętrzną

Bazujący na procesorze DSP mikser TotalMix pozwala na w pełni niezależne komutowanie i miksowanie sygnałów pochodzących z wszystkich 18 kanałów wejściowych i wyjściowych do wszystkich 18 wyjść fizycznych. Można ponadto stworzyć do 9 całkowicie niezależnych sub-miksów stereo, które dają bezkonkurencyjne możliwości monitoringu. Unikalne cechy miksera to: możliwość kopiowania i wklejania ustawień, grupowanie i przeprowadzanie operacji na suwakach podgrup na grupach oraz niespotykane okno Matrix. Parametry miksera można kontrolować z pomocą komunikatów MIDI nawet podczas pracy w charakterze samodzielnego urządzenia. Ponadto, wewnętrzny układ DSP oblicza poziomy RMS i Peak dla wszystkich 54 kanałów audio bez zbędnego zatrudniania procesora głównego komputera.

Listę możliwości urządzenia uzupełniają wejście i wyjście WordClock [BNC] oraz 2 wejścia i wyjścia MIDI mieszczące się na dodatkowym kablu [DIN, 5-pin], dzięki którym Fireface 400 staje się kompletnym systemem audio bardzo wysokiej jakości.

Fireface 400 świetnie sprawdzi się jako przenośne urządzenie typu "wszystko w jednym" dzięki szerokim możliwościom współpracy z najróżniejszymi typami zasilania. Dołączony zasilacz akceptuje napięcia zasilające z przedziału 100 - 240 V, przez co interfejs może pracować w dowolnym miejscu na świecie. Ponadto, dzięki przełącznikowi ulokowanemu na płycie tylnej, można zmusić interfejs do pracy z zasilaniem pobieranym bezpośrednio z portu FireWire. W celu uniknięcia potencjalnych problemów, zarówno układy zasilania, jak i układy zabezpieczające współpracujące z portem FireWire zostały specjalnie zaprojektowane i przeszły długotrwałe testy.

Wejścia i wyjścia analogowe

8 wejść i wyjść [symetrycznych, wyjście 7/8 niesymetryczne] z programowo sterowanymi przełącznikami poziomów referencyjnych [-10 dBV, +4 dBu, Lo/HiGain], które w domenie analogowej zostały zrealizowane na elementach dyskretnych gwarantują najwyższą dynamikę i bezkompromisową jakość. Na płycie czołowej Fireface 400 ulokowano 2 symetryczne wejścia mikrofonowe z poziomem wejściowym sterowanym cyfrowo i indywidualnie załączanym zasilaniem Phantom +48V, wykonane na złączach Combo [XLR/TRS] firmy Neutrik. Wejścia te mogą być również wykorzystywane jako dodatkowe wejścia liniowe. Wbudowane przedwzmacniacze dysponują maksymalnym wzmocnieniem równym 65 dB regulowanym w zakresie 55 dB ze skokiem równym 1 dB. Wybitne parametry szumowe uzyskiwane przy małych wartościach wzmocnienia oraz ekstremalnie mały poziom zniekształceń harmonicznych pozwala przedwzmacniaczom z powodzeniem konkurować z profesjonalnymi przedwzmacniaczami studyjnymi, których cena wielokrotnie przekracza cenę całego interfejsu Fireface 400. Co ważne, ustawienia wszystkich poziomów są w 100% powtarzalne i mogą być w niezwykle wygodny sposób sterowane programowo.

Wejścia 3 i 4 to niezwykle elastyczne, symetryczne wejścia uniwersalne. Po pierwsze, funkcjonują one w identyczny sposób jak wejścia 5 - 8 znajdujące się na płycie tylnej i mogą być skonfigurowane do współpracy z sygnałami o standardowych poziomach studyjnych [+4 dBu, LoGain]. Ponadto impedancja wejściowa może być przełączana pomiędzy 10 kOhm [dla sygnałów o poziomie liniowym] a 470 kOhm [sygnały instrumentalne]. Dodatkowo istnieje możliwość wzmocnienia sygnałów trafiających do tych wejść o maks. 18 dB w krokach równych 0,5 dB. Nie ma zatem sygnału, dla którego nie dałoby się perfekcyjnie skonfigurować tych wejść.

Wejścia 5 - 8 ulokowane na płycie tylnej pracują z poziomami -10 dBV, +4 dBu i LoGain, które można wybrać w oknie ustawień. Pełne wysterowanie w dziedzinie cyfrowej uzyskuje się odpowiednio dla sygnałów o poziomach: +2 dBV, +13 dBu i +19 dBu. Identycznie sytuacja wygląda w przypadku symetrycznych wyjść analogowych 1 - 6 znajdujących się na płycie tylnej. Wyjście słuchawkowe, przypisane do kanałów 7/8 oferuje wysoki poziom głośności podczas współpracy ze słuchawkami niskoimpedancyjnymi. Ponadto wszystkie wyjścia mogą pracować jako wyjścia monitorowe z wykorzystaniem funkcji ASIO Direct Monitoring.

Wejścia i wyjścia cyfrowe

Optyczne wejścia i wyjścia ADAT pozwalają na podłączenie dodatkowych procesorów efektów, mikserów lub zewnętrznych przetworników. Wszystkie kanały ADAT są dostępne jednocześnie razem z kanałami analogowymi, dzięki czemu - wykorzystując dodatkowy konwerter ADI-8 DS lub przedwzmacniacz OctaMic D - zyskujemy dostęp do 16 analogowych kanałów wejściowych i wyjściowych [12 przy częstotliwości próbkowania 96 kHz]. Koaksjalne złącze S/PDIF, które jest w pełni kompatybilne również z formatem AES/EBU [podobnie, jak w innych urządzeniach RME] może pracować z częstotliwościami próbkowania do 192 kHz. Oznacza to, że przy tej częstotliwości próbkowania użytkownik ma bezpośredni dostęp do 8 analogowych i dwóch cyfrowych wejść i wyjść audio. Sygnał w formacie S/PDIF jest również dostępny na wejściu i wyjściu optycznym i - co jest ewenementem w skali światowej - można tu również pracować z częstotliwością próbkowania równą 192 kHz.

Cechy

Dzięki wewnętrznej pamięci Flash wszystkie ustawienia, w tym ustawienia miksera TotalMix są wczytywane w momencie uruchamiania interfejsu. Fireface 400 może zatem być konfigurowany i używany jako samodzielne urządzenie nie podłączone do komputera. W tym wypadku może m.in. pracować jako: submikser, przetwornik A/D i D/A, mikser słuchawkowy, konwerter formatów, przedwzmacniacz instrumentalny lub mikrofonowy, mikser monitorowy i wiele innych.

Interfejs Fireface 400 został wyposażony w unikalną technologię SteadyClock przeznaczoną do sprawowania kontroli nad zegarem i synchronizacją. Dzięki niej urządzenie może służyć jako źródło referencyjnego sygnału zegarowego dla całego studia. Technologia SteadyClock odświeża sygnały zegarowe, usuwa jitter oraz dba o optymalną jakość konwersji gwarantując wyśmienitą jakość dźwięku całkowicie niezależną od jakości zegara referencyjnego.

SteadyClock pozwala ponadto na swobodną kontrolę częstotliwości próbkowania. W ustawieniach zawarto możliwość bezpośredniego wyboru najczęściej wykorzystywanych częstotliwości próbkowania w świecie audio i wideo. Dodatkowo, z pomocą dwóch suwaków można płynnie zmieniać częstotliwość próbkowania w czasie rzeczywistym w zakresie +/-4% i +/-0,4%.

Fireface 400 korzysta z własnej technologii FireWire firmy RME, która została zoptymalizowana pod kątem zastosowań audio [RME jest firmą, która nie korzysta z obcych rozwiązań w zakresie transmisji sygnałów audio przez złącze FireWire]. Pożądane minimum zapasu mocy, specjalne adaptacje sprzętowe wykonane pod kątem sygnałów audio oraz nowa koncepcja bufora niskiej latencji pozwalają uzyskać niezwykłą wydajność i kompatybilność niespotykaną dotąd w urządzeniach FireWire. Do najważniejszych cech należy zaliczyć zmianę opóźnień w mniej wymagających operacjach, możliwość zmniejszenia opóźnień aż do 1 ms oraz natychmiastową reakcję na zmiany częstotliwości próbkowania. Co ważne, interfejs nie jest urządzeniem zamkniętym, dzięki czemu poprzez update pamięci Flash możliwe jest dodawanie kolejnych modyfikacji, optymalizacji i nowych funkcji.

Fireface 400 dysponuje również drugim portem FireWire pozwalającym na pracę w charakterze huba. Dzięki temu do jednego portu FireWire można podłączyć kilka urządzeń pracujących równolegle. Znany i ceniony interfejs Fireface 800 pracuje na tych samych sterownikach dając dostęp do własnych ustawień miksera.[img:1]
USB

Gdzie kupić?

RME Audio RME Audio www.rme-audio.com

Dystrybucja w Polsce:

Audiostacja

adres:
ul Kolejowa 93/95 05-092 Łomianki

Sklepy muzyczne > RME Audio rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz