8 sierpnia 2024 11:00
Info Polsound sp. z o.o Polsound sp. z o.o tel: +48 22 2041 100 www.polsound.pl

DiGiCo SD12-96 w akcji podczas kwalifikacji olimpijskich w USA

Historyczna dominacja Stanów Zjednoczonych w olimpijskich zawodach pływackich umieściła ten sport w centrum zainteresowania fanów, więc Kwalifikacje Olimpijskiej Drużyny Pływackiej USA były tam wydarzeniem na miarę NFL Draft. Wydarzenie to po raz pierwszy zorganizowano na stadionie NFL Lucas Oil Stadium w centrum Indianapolis.

Stadion, który po zbudowaniu dwóch basenów olimpijskich na boisku może pomieścić 30 tysięcy osób, stworzył ogromne wyzwania dźwiękowe – szczególnie ze względu na to, że wszystko miało być transmitowane w NBC Sports. Na szczęście, dzięki konsoli DiGiCo SD12-96, wspieranej przez SD-Racki i SD-MiNi Racki połączonych za pomocą pętli Optocore oraz dzięki konwerterowi DiGiCo Purple Box CAT5/MADI, cały system audio, w tym komunikacja i sygnały dla transmisji, mógł być obsługiwany przez SD12-96 w roli centralnego węzła dźwiękowego.

 

[img:1]
Fot. Robert Gough & DiGiCo

 

„Ta impreza naprawdę jest na skalę NFL Draft” – zauważa Caleb Cassler, starszy specjalista audio w Dodd Technologies (DTI), która zapewniła dźwięk na żywo podczas kwalifikacji. DTI dostarczyła także drugą konsolę SD12-96 oraz DiGiCo SD10 i SD-Rack dla sceny muzycznej USA Swimming LIVE!.

System nagłośnienia stadionu przekształcił ogromne zamknięte miejsce w rozległy system rozproszony z wysoce specyficznymi strefami. Każda z nich wymagała własnych zestawów głośników i osobnych grup/aux z DiGiCo SD12-96, co konsola ta obsłużyła z łatwością dzięki możliwości elastycznej konfiguracji.

 

[img:4]

 

Cassler zauważył, że różne obszary – takie jak basen rozgrzewkowy, pomieszczenie pierwszego wezwania, strefa wejścia zawodników, lounge dla sportowców i inne – miały indywidualne wymagania co do dźwięku na żywo. Dzięki DiGiCo SD12-96 można było dostarczyć każdemu obszarowi osobny sygnał, co było kluczowe, szczególnie gdy trzeba było szybko konfigurować nowe przestrzenie.

 

Każdy, zarówno publiczność, pływacy, jak i spikerzy, miał swoje własne wymagania dotyczące dźwięku. Basen rozgrzewkowy, czy pomieszczenie pierwszego wezwania, wszystkie te pomieszczenia mają nagłośnienie, ale potrzebowały też określonego charakteru pod względem treści i głośności. Potem jest pomieszczenie ostatniego wezwania, które nie miało głośników, ale było otwarte na główną strefę, więc przez drzwi można było słyszeć tłum i ogłoszenia oraz muzykę, gdy pływacy przygotowywali się do wyjścia. Każda strefa była inna, a konsoleta DiGiCo SD12-96 umożliwiła wysłanie do każdej z nich dedykowanego sygnału z dokładnie tym, co było tam potrzebne. Routing był bardzo, bardzo elastyczny, co było konieczne.

Caleb Cassler - Starszy specjalista audio w DTI

 

[img:2]
Fot. Robert Gough & DiGiCo

 

W rzeczywistości, czasami przestrzenie musiały być szybko rekonfigurowane, np. gdy obszar do skoków musiał pomieścić grupę dostojników na spotkanie lub konferencję prasową.

 

Możliwość szybkiego dodawania nowych boksów lub grup i dostosowywania wszystkiego na bieżąco była kluczowa. Jeśli nowa ‘sala’ pojawi się niespodziewanie i muszę dodać więcej głośników, mogę to zrobić bez rekonfiguracji całej konsolety. Konsoleta nigdy nie jest czynnikiem ograniczającym.

Caleb Cassler - Starszy specjalista audio w DTI

 

Ponadto, konsoleta DiGiCo SD12-96 służyła jako centrum infrastruktury komunikacyjnej wydarzenia, zarządzając systemami Riedel Artist i bezprzewodowymi jednostkami Bolero za pomocą karty DMI-DANTE64@96 oraz hubu/przełącznika Optocore M12 MADI do interfejsu z systemem komunikacyjnym przez MADI.

 

Konsoleta może obsłużyć praktycznie wszystko, co jest mi potrzebne, zarówno w kartach, jak i w opcjach Optocore. Mogę podłączyć MADI, podłączyć Dante, a potem, jeśli muszę coś dodać lub ktoś chce nowy sygnał, nie muszę odchodzić od konsolety i ponownie podłączać rzeczy. Mam już 64 kanały Dante i od 32 do 64 kanałów MADI, które mogę przesuwać w miarę potrzeb. Porty MADI na konsolecie były używane do lokalnego I/O mojego komputera do odtwarzania, LTC, nagrań itp., jak również przez Purple Box do ST, z wykorzystaniem światłowodu do SD-MiNi Rack.

Caleb Cassler - Starszy specjalista audio w DTI

 

[img:5]

 

Kolejnym przykładem, jak konsoleta DiGiCo SD12-96 uprościła złożone zadanie, była potrzeba uniknięcia opóźnienia z systemu PA w sygnale słyszanym przez prezenterów.

 

Było około 250 milisekund opóźnienia z PA, co utrudniało rozmowę i wzajemne rozumienie się. Więc po prostu ustawiłem osobny AUX dla nich i zaprogramowałem przycisk na ich komunikatorach, aby mogli słyszeć to, co chcieli słyszeć i nie słyszeć tego, czego nie chcieli. Wszystko sprowadza się do SD. Używam jej jako gigantycznej matrycy, co jest fantastyczne.

Caleb Cassler - Starszy specjalista audio w DTI

 

[img:3]
Fot. Robert Gough & DiGiCo

 

To również pomogło z czterema osobnymi źródłami odtwarzania wideo, które były częścią wejść, a którymi Cassler musiał zarządzać. Połowa obejmowała kod czasowy, a także efekty dźwiękowe, trzech bezprzewodowych prowadzących, śpiewaka hymnu, skrzypka, kwartet i chór.

Kwalifikacje Olimpijskiej Drużyny Pływackiej USA wystawiły do boju praktycznie wszystko, czym produkcja wydarzenia na żywo zaatakować mogła konsolety FOH i jej A1, od MADI do Dante do AES67, ale do wszystkiego dołożył się naprawdę skomplikowany system PA, który wymagał licznych poprawek w ciągu kilku dni.

 

Na DiGiCo SD12-96 mogłem obsłużyć każdy rodzaj dźwięku i robiłem to bez najmniejszego problemu. Każdy mógł rzucić mi cokolwiek czego akurat potrzebował, a z ja mogłem to obsłużyć i profesjonalnie zrealizować.

Caleb Cassler - Starszy specjalista audio w DTI

więcej: digico.biz
Cyfrowe Miksery

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz