20 stycznia 2022 11:00

d&b audiotechnik Soundscape pod gwiazdami w Odeonie Heroda

Pierwszy wspólny występ na żywo producenta i artysty Briana Eno i jego brata, pianisty i kompozytora Rogera Eno w amfiteatrze Odeon of Herodes Atticus w Grecji został nagłośniony z wykorzystaniem 360-stopniowego systemu d&b Soundscape.

Brian Eno to postać dobrze znana, jako muzyk i producent takich artystów jak David Bowie, U2 czy Talking Heads. Jego niedawna współpraca z bratem, Rogerem Eno, artystą solowym oraz kompozytorem muzyki filmowej i telewizyjnej, zaowocowała pierwszym wspólnym albumem Mixing Colours, projektem, który dał początek temu koncertowi. Ich pierwszy wspólny występ odbył się w przestrzeni plenerowej, w Odeonie Heroda Attyki, odnowionym kamiennym amfiteatrze, pierwotnie zbudowanym w roku 161 naszej ery.

 

[img:1]
Fot. Thomas Daskalakis

 

Ze względu na wiek i wielkość amfiteatru pomyślałem, że prawdziwym wyzwaniem będzie przeanalizowanie, jak dźwięk rozchodzi się w tej przestrzeni i jak poradzimy sobie z zasięgiem i odbiciami. Na szczęście, ponieważ jest to znany, historyczny obiekt, przeprowadzono w nim wiele badań, w tym pełne badanie akustyki, więc mieliśmy świetne informacje niezbędne do pracy.

Chris Hamilton - realizator FOH

 

Hamilton został wcześniej zaznajomiony z systemem Soundscape przez Massimo Carli z BH Audio i zasugerował jego użycie, aby uzyskać odpowiednią moc i przejrzystość dla tego wymagającego miejsca i uczynić to historyczne wydarzenie muzyczne niezapomnianym przeżyciem dla publiczności.

 

Rozmawiałem z kierownictwem o możliwości zrobienia tutaj czegoś naprawdę wyjątkowego i czegoś, czego nikt wcześniej nie zrobił. Wyzwanie polegało na upewnieniu ich, że będzie to proste, łatwe w instalacji i niezawodne – a publiczność nawet nie będzie o tym wiedziała, ale na pewno będzie mogła to usłyszeć. Zdecydowanie podjęliśmy razem ryzyko, ale cieszyłem się pełnym zaufaniem, a wyniki mówiły same za siebie.

Chris Hamilton - realizator FOH

 

d&b Soundscape jest sterowany przez DS100 Signal Engine, procesor systemu audio oparty na potężnej matrycy sygnału z obsługą Dante, zapewniający niezrównaną kreatywność dzięki dwóm modułom oprogramowania En-Scene i En-Space. d&b En-Scene to narzędzie do pozycjonowania obiektów dźwiękowych, pozwalające na indywidualne rozmieszczenie i ruch do 64 obiektów dźwiękowych. Dokładnie przedstawia scenariusze sceniczne, tak aby efektowi wizualnemu każdego obiektu odpowiadał efekt akustyczny. d&b En-Space to wbudowane narzędzie do emulacji pomieszczeń, które tworzy i modyfikuje sygnatury pogłosu dla dowolnej przestrzeni. Te sygnatury pogłosu są emulacjami pochodzącymi z pomiarów akustycznych dziewięciu przestrzeni akustycznych z całego świata o uznanych walorach akustycznych, splątanych w procesorze dźwięku z aktualną akustyką nagłaśnianego obiektu.

 

[img:2]

 

Dla wielu, w tym Hamiltona, był to pierwszy występ od czasu zniesienia ograniczeń, więc oczekiwanie było wysokie. Zarówno sam występ, jak i dźwięk podczas koncertu zostały dobrze przyjęte przez fanów i zespół.

 

Po koncercie wszyscy promienieli i mówili, jak dobrze to brzmiało. Przyszłość dla mnie należy od narzędzi dźwięku przestrzennego, takich jak Soundscape. Soundscape pomógł mi zbudować nie tylko odpowiednią głośność, ale także rozmieszenie i ruch obiektów na scenie. Przejrzystość, jaką uzyskujesz w porównaniu ze standardową konfiguracją L/R, jest cudowna. To zdecydowanie coś, co chcę w przyszłości wprowadzić na większej liczbie koncertów z innymi artystami.

Chris Hamilton - realizator FOH

 

Zobacz także: Immersyjny system dźwiękowy d&b Soundscape w Teatrze Muzycznym w Gdyni

[img:3]

 
Systemy liniowe Kolumny i głośniki

Gdzie kupić?

d&b audiotechnik d&b audiotechnik www.dbaudio.com

Dystrybucja w Polsce:

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz