WYWIAD: Praca z Natalią Kukulską - realizator Sławek Gładyszewski

5 lutego 2018
5 lutego 2018 11:00

Natalia Kukulska to jedna z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych piosenkarek w Polsce. Znana przede wszystkim jako wokalistka, zajmuje się także tworzeniem tekstów i produkcją muzyki. Natalia zaczęła występować profesjonalnie na scenie w wieku ośmiu lat.

[img:1]

Ostatnio Natalia wydała płytę zatytułowaną „Halo tu Ziemia”, natomiast koniec roku 2017 i początek Nowego Roku upłynie pod znakiem trasy kolędowej „Betlejem w Polsce”,  podczas której znani artyści wykonają kolędy ze wszystkich stron świata.

Zespół Natalii Kukulskiej, który w stałym składzie jeździ w trasy koncertowe, od kilku lat korzysta z mikserów personalnych Allen & Heath ME-1. Kilka miesięcy temu, zespół zdecydował się na zakup systemu Allen & Heath dLive C1500, wraz z CDM32, rozszerzeniem i kartą Dante. Jednym z realizatorów, którzy mieli wpływ na tę decyzję i na co dzień pracują na konsolecie jest Sławek „Guadky” Gładyszewski.

Pracując z muzykami – w tym z Natalią Kukulską - proponujesz im miksery personalne Allen & Heath ME-1. Jak oceniasz komfort swojej pracy i komfort muzyków podczas pracy z „uszami”? 

Sławek Gładyszewski: Komfort pracy z dowolnymi mikserkami personalnymi jest nie do pominięcia, gdyż każdy muzyk reguluje sobie proporcje instrumentów w zależności od własnych potrzeb. Im większy skład tym monitorowiec ma więcej pracy, gdyż w tym samym czasie 10 muzyków czegoś chce. W przypadku monitoringu personalnego czas próby drastycznie się skraca. A to raczej nieodzowny komfort.

Niedawno zespół Natalii Kukulskiej zaopatrzył się w system dLive C1500 wraz z CDM32, rozszerzeniem i kartą Dante. Wcześniej testowaliście ten zestaw. Jak to się stało, że zespół kupił akurat tę konsoletę?

SG: Ekipa firmy Konsbud Audio udostępniła nam prawie identyczny setup na testy. Po szkoleniu w studio poświęciłem dwie doby na wymyślenie i skonstruowanie konfiguracji konsolety tak, aby na jednej desce można było niezależnie pracować nad FOH oraz monitorami dla muzyków (gainy wspólne). Potem przygotowałem miksy utworów, skorygowałem na małym nagłośnieniu i pojechaliśmy na koncert.

Do tego momentu pracowaliśmy na dużo prostszym i tańszym (i jak się oczywiście okazuje - dużo gorszym) systemie innej firmy, więc muzycy dostali w te same miejsca inne narzędzia, które znali wcześniej między innymi z firmy GMB (mowa o mikserkach ME-1), a ja zająłem się resztą. Po przygotowaniu systemu FOH nasza praca potoczyła się dalej prawie jak zwykle - czytaj: udało się:) Z tą różnicą, że wszystko zabrzmiało zdecydowanie lepiej, zarówno w słuchawkach muzyków, jak i na froncie. Decyzja zapadła zaraz po koncercie na schodach prowadzących ze sceny, gdzie Natalia i Michał rozpromienieni powiedzieli: Kupujemy to!

 [img:2]

dLive z mikserami ME-1 stanowi wygodny system, w którym muzycy obsługują swoje odsłuchy. Czy dzięki temu wystarcza Ci mała powierzchnia C1500?

SG: Zawsze byłem fanem małych mikserów. Wiele lat temu pracowaliśmy z Natalią Kukulską na dwóch Yamahach 01v96 i to był czad. Technologia poszła mocno do przodu - a co za tym idzie wymagania muzyków również. Stąd nasze poszukiwania i celowy dobór niewielkich komponentów touringowych.

Co najbardziej cenisz sobie z funkcjonalności dLive’a?

SG: Jest mnóstwo rzeczy, które lubię. Przede wszystkim to, że rack mogę postawić na scenie, a sterować z deski po skrętce – to duże ułatwienie logistyczne. Jeśli chodzi o samego dLive’a, bardzo cenię jakość pluginów, a szczególnie Dyn8. Nie da się też nie usłyszeć wysokiej jakości przetwarzania dLive’a w 96 kHz/96 bitów.

Czy korzystasz z aplikacji dedykowanych dLive (OneMix, MixPad)? Jak je oceniasz?

SG: Czasem korzystam z MixPad. Ale szczerze mówiąc - mało kiedy potrzebuję. Aplikacja udostępnia jednak wszystkie potrzebne podręczne funkcje.

Dokonujesz rejestracji audio po dLive. Opowiedz jak to robisz, czy nagrywasz wielośladowo i potem miksujesz czy zgrywasz miksy stereo? Jesteś zadowolony z jakości audio?

SG: Rejestruję tracki po karcie Dante (SRC 48kHz) i w ramach potrzeb miksuję utwory do własnych/zespołowych potrzeb. Jakość nagrań spełnia europejskie kryteria, bez zastrzeżeń.

 [img:3]

Jesteś ponoć fanem wirtualnych prób. W dLive używasz do tego Dante…Jak wyglądają wirtualne próby? Co dzięki temu zyskujesz?

SG: Po zarejestrowaniu tracków jestem w stanie odtworzyć koncert w warunkach plenerowych lub klubowych praktycznie w 98%, gdyż tylko żywe bębny słychać ze sceny. Więc zanim muzycy pojawią się na próbie jestem w stanie skorygować wszystko z czym mogę mieć problem w danej lokalizacji. A potem jest już tylko przyjemna „zabawa” w miksowanie:)

Dziękuję za rozmowę.

SG: Dzięki

 [img:4]

Pozostałe wywiady
WYWIAD: Piotr Metz - Mam wrażenie, że dziś muzyka jest raczej jednorazową chusteczką, którą po wytarciu nosa wyrzucamy do kosza. Z tym się nie zgadzam, buntuję się. Czy wygram? Mam wątpliwości, ale próbuję - mówi Piotr Metz, dziennikarz, szef muzyczny... WYWIAD: Simon Phillips Mieliśmy okazję porozmawiać z Simonem Phillipsem - legendarnym perkusistą, który przyleciał do Polski aby poprowadzić warsztaty, które niedawno odbyły się w warszawskim Hard Rock Cafe. Zapraszamy do oglądania i lektury!     Mateusz... Marcin Olszok - Behringer X32 okiem realizatora dźwięku O początkach z realizacją dźwięku, zaletach Behringera X32, algorytmach efektowych oraz udziale konsolety w brzmieniu koncertu rozmawiamy z Marcinem Olszokiem - realizatorem dźwięku zespołu Carrantuohill.   Cześć Marcin. Rozmawiamy w... WYWIAD: Andrzej Nowak | TSA, Złe Psy - Ja się nie przebieram, nie udaję nikogo. Nie robię kompozycji na siłę lub z komputera żeby tylko nagrać płytę. Jeśli coś czuję, wtedy komponuję i to się dzieje pod wpływem chwili - opowiada Andrzej Nowak, założyciel i lider zespołów... Krzysztof Kucharczyk - Behringer X32 okiem realizatora dźwięku Krzysztof Kucharczyk, realizator dźwięku takich zespołów, jak Rhiannon Celtic Band, Spare Bricks, Szymon Chodyniecki, Ann Pham czy Breslauer Cocktail dołaczył do grona użytkowników konsolety Behringer X32. Mieliśy okazję porozmawiać z... WYWIAD: Maciej Grochocki - Behringer X32 okiem realizatora Maciej Grochocki to kolejny użytkownik cyfrowej konsolety Behringer X32. Przy okazji jednej z prób zapytaliśmy go o początki współpracy z zespołem Chemia, powody dla których lubi pracować na X32 oraz o przewagę cyfry nad analogiem.  ... WYWIAD: Tommy Emmanuel przed koncertem w Gdańsku! [VIDEO] Tegoroczna trasa koncertowa Tommy'ego Emmanuela rozpoczęła się od czterech koncertów w Polsce. Mieliśmy okazję porozmawiać z muzykiem tuż przed koncertem w gdańskiej Filharmonii Bałtyckiej, który odbył się 21 marca. WYWIAD: Daniel Bigaj - Behringer X32 okiem realizatora dźwięku Konsoleta Behringer X32 cieszy się wciąż rosnącą popularnością, o czym najlepiej świadczy fakt, że używa jej coraz więcej profesjonalnych realizatorów. Mieliśmy okazję porozmawiać z Danielem Bigajem - realizatorem zespołu Akurat, który...
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz