WYWIAD: Prawie wszystko o konsoletach DiGiCo

10 kwietnia 2017
10 kwietnia 2017 13:00

Już za chwilę rozpocznie się trzecia tura szkoleń z obsługi cyfrowych konsolet marki DiGiCo, której organizatorem jest firma Polsound. Mieliśmy okazję porozmawiać z Pawłem Daszkiewiczem - Specjalistą ds. Technicznych i Handlowych, który opowiedział nam o dotychczasowych szkoleniach oraz nieco o filozofii firmy DiGiCo.

[img:1]

Paweł Daszkiewicz

Specjalista ds. Technicznych i Handlowych

 

Kto jest adresatem szkoleń DiGiCo i jak oceniasz dotychczasową frekwencję?

Do tej pory przeprowadziliśmy szkolenia w Częstochowie, Poznaniu, Wrocławiu i Toruniu i jesteśmy bardzo zadowoleni jeżeli chodzi o frekwencję. Na przykład w Poznaniu pojawili się przedstawiciele największych polskich firm dostarczających technikę nagłośnieniową - Fotis Sound oraz Gigant Sound, które oczywiście posiadają w swoich magazynach konsolety DiGiCo.

Pojawili się również trochę bardziej początkujący realizatorzy dźwięku, którzy na miejscu mogli skorzystać z wiedzy bardziej doświadczonych realizatorów, dzięki czemu wytworzył się naprawdę przyjazny klimat. O taką atmosferę szkoleń nam chodzi - aby uniknąć elementów opisowych do minimum, a maksymalnie zintensyfikować cześć praktyczną. Do organizowanych szkoleń przygotowaliśmy się bardzo solidnie.

Zgodnie z wcześniejszą deklaracją, w trakcie szkoleń wykorzystywaliśmy dokładnie sześć konsolet - S21, S31, SD11, SD9, SD12 i SD5. Wszystkie one były łączone na różne sposoby, przy użyciu różnych cyfrowych formatów transmisji dźwięku oraz z wykorzystaniem większości doskonałych rozwiązań oferowanych przez DiGiCo - m.in. funkcji Gain Tracking, umożliwiającej wygodne i przede wszystkim praktyczne współdzielenie stageracka pomiędzy konsoletą frontową i monitorową.

 

Czego można dowiedzieć na Waszych szkoleniach?

Nasze szkolenia tak jak wspomniałem wcześniej, nie mają charakteru marketingowego. Są one skierowane przede wszystkim do osób, które cenią sobie profesjonalne rozwiązania w zakresie realizacji dźwięku. Zarówno dla zaawansowanych użytkowników, jak i tych którzy dopiero rozpoczynają pracę na konsoletach DiGiCo i chcą się nauczyć ich obsługi od podstaw. Można także poznać filozofię tych konsolet i dowiedzieć się, jak w najprostszy sposób wykonać na na nich konkretne czynności przy zachowaniu maksymalnej wygody.

Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą skorzystać z porad i wskazówek naszych specjalistów od wsparcia technicznego, którzy na co dzień pracują na tych konsoletach i potrafią rozwiązać najczęstsze problemy. Wszystko odbywa się na zasadzie: pytanie - odpowiedź. Trzecią grupę stanowią osoby zainteresowane serią S, którą potraktowaliśmy oddzielnie, abyśmy mogli pokazać analogie występujące pomiędzy seriami S i SD.

Oczywiście na początku każdego szkolenia dokonujemy krótkiego i ogólnego wprowadzenia dla osób, które do tej pory nie miały styczności z konsoletami DiGiCo, trzeba jednak zaznaczyć, że takich osób było naprawdę niewiele.

 

Jak konsoleta DiGiCo SD12 wpisuje się w ofertę DiGiCo?

DiGiCo SD12 stanowi uzupełnienie oferty konsolet rodziny SD. Stanowi idealne połączenie funkcjonalności i bezkompromisowych możliwość konsolet SD7 oraz SD5, będących standardem w realizacjach wszystkich najważniejszych światowych wydarzeń, z mniejszym rozmiarem i skalą pewnych rozwiązań.

SD12 jest świetnym rozwiązaniem, ponieważ jest to bardzo zaawansowany, profesjonalny stół, czego najlepszym dowodem może być fakt, że trasa z Anną Marią Jopek jest właśnie przy jej pomocy realizowana. W przypadku zaawansowanych i skomplikowanych aplikacji, gdzie konsoletą frontową jest jedna z najbardziej zaawansowanych konsolet DiGiCo, SD12 wykorzystana do realizacji systemu monitorowego stanowi doskonały wybór. W nieco mniej wymagających sytuacjach, zastosowanie jako głównej konsolety SD12 i uzupełnienie jej o konsoletę monitorową z rodziny np. serii S, również sprawdzi się doskonale. I o takie właśnie uzupełnienie producentowi chodziło.

Nowe FPGA oraz komputer sterujący, nowa konstrukcja, nowe możliwości, uzupełnione tymi doskonale znanymi z SD7 czy SD5. Pokazowa konsoleta SD12, została wyposażona w dwa porty MADI - pierwszy oparty o wyjścia BNC, drugi natomiast oparty o interfejs optyczny. Do tego wszystkiego jest wyposażona w kartę Dante i kartę Waves. Posiada również wbudowany port UB-MADI. Reasumując - przy użyciu tej konsolety można więc stworzyć nawet najbardziej skomplikowaną sieć audio, a to wszystko w częstotliwości próbkowania 96kHz.

 

Jaka jest polityka DiGiCo względem hardware & software?

Flagowa konsoleta DiGiCo - SD7, która miała swoją premierę w 2007 roku, cały czas ma bardzo nowoczesny hardware i funkcjonalną powierzchnię roboczą. Natomiast dzięki zmianom software'owym i ciągłemu rozwijaniu oprogramowania ta konsoleta wcale nie traci na swojej aktualności - cały czas jest bardzo funkcjonalna i na tyle przemyślana, że od blisko 10 lat stanowi podstawowe narzędzie pracy dla tych najbardziej znanych artystów oraz imprez. Ponadto, jeżeli chodzi o konstrukcję mechaniczną, zastosowano tu materiały bardzo wysokiej jakości m.in. powłokę poliwęglanową, wytrzymałe aluminium i przemyślaną konstrukcję, dzięki czemu jest ona bardzo odporna na uszkodzenia i zużycie.

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy marka DiGiCo wypuściła na rynek trzy rewolucyjne produkty. Oprogramowanie Stealth Core 2, które znacznie rozszerza możliwości operacyjne każdej z konsolet serii SD, bez konieczności ich wymiany. Wystarczy wgrać nowy soft, aby otrzymać nowe, niesamowite możliwości w oparciu o platformę, którą już bardzo dobrze znamy.

Kolejną rzeczą jest seria S (modele S21 i S31), dzięki której DiGico dysponuje także bardziej budżetowymi produktami. Seria S dostarcza wysokiej jakości brzmienia i jest wyposażona w rozwiązania, które do tej pory były dostępne jedynie w droższych modelach.

Ostatnią nowością jest właśnie SD12, która w tym momencie znakomicie uzupełnia całą ofertę firmy, plasując się pomiędzy konsoletami dla początkujących realizatorów (S21, S31), półką półprofesjonalną (SD11, SD9, SD12) a tymi z najwyższej profesjonalnej półki (SD10, SD5 i SD7).

Istotny jest również fakt, że wszystkie konsolety z rodziny DiGiCo mogą ze sobą współpracować. W przypadku wspomnianej wcześniej trasy Anny Marii Jopek, SD12 będzie na froncie, a S21 na monitorach. Połączenie między SD12 a rackiem jest oparte o Opto, a S21 w oparciu o Madi, czyli z wyjścia BNC. Ciekawe jest też to, że w takich sytuacjach do naszej dyspozycji nadal mamy wszystkie funkcje związane z Gain Trackingiem czyli kompensacją gainu. Ponadto, obie konsolety mają możliwość pracy z wtyczkami WAVES oraz rejestracji. A same koncerty - no cóż, miałem przyjemność być na jednym z nich. Brzmią naprawdę niesamowicie!

 

W jaki sposób nowe oprogramowanie podnosi komfort pracy i zwiększa możliwości konsolet DiGiCo?

DiGiCo nie dokonuje drastycznych rewolucji w oferowanych przez siebie produktach. Cała filozofia firmy polega na pewnego rodzaju ciągłości i aktualizowaniu oprogramowania do już istniejących platform. O ich jakości najlepiej świadczy fakt, że w wypadku tras koncertowych największych światowych gwiazd, to właśnie DiGiCo wciąż jest numerem jeden i nadal nikt tego nie kwestionuje. Przykładem może być zespół Coldplay, który korzysta aż z pięciu, jednocześnie pracujących konsolet SD7.

Celem naszych szkoleń jest pokazanie uczestnikom, że nawet najmniejsze konsolety DiGiCo, które mają 12 tłumików, przy odpowiedniej konfiguracji, posiadają ogromne możliwości i stanowią świetne stanowisko pracy. Użytkownicy widząc te możliwości, wypowiadali się w samych superlatywach. Postawiliśmy więc na praktyczny i merytoryczny aspekt szkoleń i jesteśmy z nich naprawdę zadowoleni.

 

Relacja VIDEO Z Prolight & Sound 2017:

 

 

Czytaj więcej o nowych konsoletach

 

Zdjęcia z dotychczasowych szkoleń:

[img:2]

[img:3]

[img:4]

[img:5]

[img:6]

[img:7]

[img:8]

[img:9]

[img:10]

[img:11]

[img:12]

[img:13]

 
Pozostałe wywiady
"Gigantyczne" zmagania z nagłośnieniem Junior Eurowizja 2022 Jak nagłośnić tak duży festiwal jak Eurowizja Junior i to jeszcze 5000 km od Polski? Zapraszamy do wywiadu z Jerzym Taborowskim - szefem agencji LETUS GigantSound, który ujawnia szczegóły tej "gigantycznej" operacji. Dobre praktyki w masteringu? Posłuchaj eksperta: Magdalena Piotrowska W dzisiejszym odcinku usłyszymy o dobrych zasadach, jakimi warto kierować się w pracy masteringowca. Prosto z Soundedit Magdalena Piotrowska dzieli się swoim doświadczeniem, które zdobywała latami m.in od takich inżynierów masteringu jak... Cała prawda o De Mono wg Marka Kościkiewicza (premiera) Marek Kościkiewicz to artysta, o którym można śmiało napisać „człowiek orkiestra”. Założyciel i pierwszy lider zespołu De Mono. Autor muzyki i tekstów do największych hitów tej, zasłużonej dla polskiej muzyki, formacji. Co to jest Mastering? Kto to jest Grzegorz Piwkowski? Grzegorz Piwkowski nie powinien być postacią anonimową dla nikogo, kto choć trochę interesuje się gałęzią branży proaudio, jaką jest mastering. Obecny na rynku od niemal 30 lat, wielokrotnie nagradzany złotymi i platynowymi płytami... Gra i trąbi zespół Kombi - i to już 45 lat! Zespół Kombi świętuje w tym roku 45-lecie swego istnienia. Jednym z głównych punktów obchodów tej rocznicy będzie nowy album grupy „Minerał życia”, którego premiera będzie mieć miejsce 26 listopada. Podczas rozmowy z Sławomirem Łosowskim... Człowiek, którego należy mieć na radarze... Marek Walaszek - wystarczy spojrzeć na listę dotychczasowych jego osiągnięć, by odnieść wrażenie, iż jest on osobą sięgającą po sukces naprawdę wysoko. Wielokrotnie nagradzany złotem oraz platyną zarówno za produkcje muzyczne, jak i... Tworzysz muzykę? Posłuchaj eksperta Wojtek Olszak należy do osób, których słucha się z nieskrywaną ciekawością. Jest kompozytorem, realizatorem nagrań, właścicielem studia Woobie Doobie i producentem muzycznym w jednym. Spod jego "ucha" powstało wiele multiplatynowych... Video wywiad z założycielami firmy Polsound na 30-lecie działalności Wywiad z ojcami założycielami firmy Polsound-Wojciechem Puczyńskim i Jackiem Karałowem, która obchodzi 30 lecie swojej działalności. Była to doskonała okazja do poznania polskich realiów lat 80-tych. Zapraszam na wywiad
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz